מדריך לבחירת סגנון עיצוב לדירה

מדריך לבחירת סגנון עיצוב לדירהעיצוב הבית עשוי להיות משימה מורכבת מעט. יש דברים לקנות, דברים לארגן והחלטה לגבי תכנון המרחב באופן אופטימאלי. אך העדפת סגנון עיצוב הבית מושתתת במידה רבה על בחירה אישית. יחד עם זאת, הכרה מקרוב של חלק מהנושאים הכלליים בתחום זה תספק כיוון ובהירות בעת העיצוב.

לדוגמה, יתכן שההעדפה תהיה לכיוון יעיל ומודרני בניגוד לעיצוב מחוספס וטבעי. בין אם מעצבים את כל הבית או רק חדר אחד, בחירה מבין מגוון התחומים הנפוצים הזמינים ביותר, תספק השראה לעיצוב.

השלב הראשון בבחירת סגנון העיצוב הוא החלטה על העדפה מסוימת של עיצוב. אפשר לעצב את כל הבית בסגנון מסוים או לעצב כל חדר בסגנון אחר. כאשר קיימת החלטה ברורה לגבי העדפת הסגנון, ניתן לבחור בקלות בין הצבעים, החומרים, האביזרים והריהוט.

עיצוב עכשווי

סגנונות עיצוב עכשוויים מסתמכים על עבודות יד בניגוד לרכיבים טבעיים. השיש המעוצב באבן טבעית הוא דוגמה אחת של חומר המשמש לעיצוב מודרני. אריחי קרמיקה ופורצלן פופולאריים אף הם בעיצוב עכשווי, כמו גם אריחי פלדה.

ריצוף אבן שייך אף הוא לסגנון זה והוא מהווה את הצאצא של ריצוף פרקט. עיצובים עכשוויים מסתמכים על משטחים נקיים, חלקים ומלוטשים. חומרי עיצוב וגימור מודרניים נמצאים בשימוש אף בקירות, ברצפות ובתקרות.

עיצוב כפרי

סגנונות העיצוב הכפריים מתמקדים במידה רבה במוצרים טבעיים המציגים יופי מחוספס וטבעי של אלמנטים שאינם מלוטשים. עץ גס מהווה אלמנט כפרי עם החריצים וההזדקנות של העץ הטבעי אשר עובדים היטב על רצפות, פנלים, תקרות, ארונות, דלתות וחלונות.

אבנים מחוספסות עדיפות על אבנים מושחזות או מלוטשות, והן מציגות לראווה את היופי המחוספס והטבעי של החומר. טיח הוא חומר המשמש לעיצוב קיר יותר מקיר צבוע או קיר גבס, וגם שילוב של מתכת ועץ ישנים עובד יפה.

עיצוב מינימליסטי

אם קיימת העדפה לחללים פתוחים, יש לשקול את סגנון העיצוב המינימליסטי. סגנון זה אופטימאלי לעיצוב דירת סטודיו קטנה או חדרים קטנים. יש להבין כי היעדר עומס אינו מצביע על חוסר פונקציונאלי. להיפך. פונקציונאליות היא המטרה העיקרית בהגדרת סגנון עיצוב זה, היות ויש להפיק את המרב מהחלל.

במקום להתרכז בספות, מושבים, שולחנות קפה ושולחנות אוכל, יש להתמקד באזורי החדרים או החלל בו מבלים את רוב הזמן כמו פינת עבודה או חדר שינה. העיצוב המינימליסטי יכול לכלול כל סוג אחר של סגנון או עיצוב, כל עוד האלמנט העיקרי הוא יעילות במקום קישוט אמנותי.

עיצוב הקירות

יש להחליט כיצד לשפץ ולעצב את הקירות בכל חדר בדירה ולקבוע עיצוב קיר אחד דומיננטי בכל אזור. קירות שמתבססים על תאורת שמש טבעית הם בחירה טובה. אם רוצים להציג יצירות אמנות או אביזרים על קיר מסוים, יש להקפיד על בניית הקיר מהחומרים המתאימים.

בחירת הצבעים

מומלץ להעדיף צבעים המחמיאים לאביזרים ותואמים את צבע הקירות. לדוגמה, צבע צהוב מתאים לצבעים ניטראליים, וצבע כחול מתאים לגוונים צהובים וירוקים.

עיצוב פנים אריק סלומון

עיצוב פנים אריק סלומון

אריק סלומון מעצב וגרפיקאי. בוגר לימודי עיצוב ואדריכלות, מנהל מייסד המרכז לעיצוב פנים בשראל - המקום המקצועי ביותר בעולם העיצוב, אדריכלות ונוף.

צרו איתנו קשר
השאירו פרטים או התקשרו כבר עכשיו והמומחים שלנו יסייעו לכם!
צרו איתנו קשר​
מאמרים אחרונים מהבלוג
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!