עיצוב בתים בסגנון וינטג'

למען האמת, עיצוב פנים בסגנון וינטג' מקיף מספר עשורים של סגנונות, והמונח עצמו משמש לשם תיאור כמעט כל תחומי העיצוב המושפעים מהמגמות והסגנונות של העבר. בהגדרה מדויקת יותר של הסגנון, ההשראה לעיצוב נשאבת מהסגנונות ששלטו בשנות השלושים, הארבעים והחמישים. סגנון המושפע ממספר שנים לאחר מכן, כבר נוגע בסגנון רטרו, ואכן, שני סגנונות אלו חוצים לעיתים קרובות זה את זה.

עיצוב פנים בסגנון וינטג' כרוך בדרך כלל בתחושת כישרון ואהבה לסגנון תוסס ומהנה, עם צבעים בהירים, עיצובים פראיים, ובדים ומרקמים בהשראת שנות החמישים, אשר מנחים סגנון עיצוב זה ומבדילים אותו באופן ברור מסגנונות אחרים. סגנון וינטג' כרוך בגישה נועזת, ואישיות מסוימת המובילה את המשיכה אליו. זהו סגנון שאינו נינוח או מזדמן. להיפך. הוא רועש, עמוס ומהווה אווירה ברורה של תחושה "פאנקית". מאמר זה מעניק מספר טיפים לעיצוב פנים בסגנון וינטג', תוך התמקדות באלמנטים השונים המשותפים לו.

עיצוב בתים בסגנון וינטג'

סגנון וינטג' בריהוט

הריהוט בסגנון וינטג' מכיל תחושה מופשטת, כאשר כל פיסת ריהוט כמעט נלחמת על אור הזרקורים במיקוד החדר. ספות רחבות, חתוכות ומוארכות, קטועות לפיסות המספקות ישיבה ייחודית לאורחים, עם כריות צבעוניות להוספת קורטוב צבע. כיסאות בר גבוהים עשויים כרום מבריק, עם מושבים בצבע אדום בוהק, מסבים את תשומת הלב אל בר כהה או מטבח מעוצב בסגנון מזנון.

סגנון וינטג' בצבעים

אחת הדרכים הקלות ביותר להענקת תחושת וינטג' בחדר היא בחירת הצבעים המתאימים. ירוק אבוקדו הוא ללא ספק הבחירה הפופולארית ביותר בסגנון זה, ולאחריו, באופן הדוק, מגיע צבע החרדל הצהוב ושילובים של שחור, לבן ואדום.

בנוסף, ורוד-סגול חם מהווה תוספת מעולה לעיצוב וינטג'. ניתן אף לעצב פריטים המכילים מעט מכל צבע, עם תערובות של כתום בהיר, ירוק, כחול כהה, צהוב על יחידה בודדת אחת. בדים צבועים, משובצים בדפוסים והדפסי פייזלי, אשר מהווים אף הם את הסימן המסחרי התקופתי.

סגנון וינטג' במרקמים

זהו התחום העיקרי שבו מתמקד עיצוב הפנים בסגנון וינטג'. כאשר חושבים על סגנון זה, חושבים על שטיחי פלסטיק חלקים, ויניל רך וקטיפה מחוספסת. יש לזכור, כי ככל שסגנון העיצוב נועז יותר, כך הוא הולם יותר את התקופה, ולכן אין לחשוש ממרקמים נועזים.

ביטוי אביזרים בסגנון וינטג'

ההיבט האהוב בסגנון זה הוא קישוט האביזרים. לא קיימת כל מגבלה על אביזרים כאשר עוסקים בסגנון זה. שטיחי פאזי בכל פינה, דלת חרוזים, מנורות ליבון, שולחנות ושרפרפים חלקים, אמנות ופסלים, כל אלו מהווים בדרך כלל סגנון נועז ויוצא דופן, אשר נוטה יותר לכיוונים חלקים מופשטים ולא למראה פשוט ועדין.

ריצוף בסגנון וינטג'

קיימות שלוש אפשרויות ריצוף כאשר בוחרים בעיצוב פנים בסגנון וינטג': עץ טבעי, שטיחים עבים ותמהיל נועז של אריחי אבן המונחים בתבנית לוח שחמט.

תאורה מהנה

מנורות ניצבות ומנורות מרובעות בעלות גוונים צבעוניים הן שתי אפשרויות סגנון וינטג' נפלאות. ניתן אף לבחור נברשת צבעונית המפיצה מגוון עליז של אורות.

המבט הכולל בסגנון וינטג'

עיצוב פנים בסגנון זה עוסק בשילוב של מגוון צורות, מרקמים וצבעים היוצרים יחד מראה ייחודי בסגנון העידן המשפיע עליו. רהיטי רטרו הם יציבים, עמידים ויעילים לחלוטין. כל מה שהוא שימושי ויעיל, כגון וילונות משובצים בשחור לבן, או כיסא בצבע ירוק שעועית בפינה, מתאים לסגנון זה.

הסגנון העותומאני הכפיל לעיתים קרובות את שטח האחסון והארונות מגיעים במגוון של צורות וצבעים יוצאי דופן. יצירת עיצוב בסגנון זה כרוכה בהקדשת תשומת לב לכל פרט, החל מפמוטי הקיר הכתומים-שרופים, ועד לטלפון שולחן לצד המיטה וקומקום טורקיז על השיש.

הדבר החשוב אותו יש לזכור כאשר מעצבים בסגנון זה, הוא היכולת להיפטר מכל העכבות לגבי ערבוביית צבעים וצורות. כאשר מעצבים בית בסגנון וינטג', מומלץ שלא להנמיך את טון העיצוב. האפקט שיתקבל יהיה זהה לניסיון למתן את המוסיקה של ג'ימי הנדריקס. המראה הכללי המתקבל בסגנון עיצוב זה הוא תחושה של השפעות מהעבר, ואנשים שאוהבים סגנון זה, ילכו אתו עד הסוף.

עיצוב פנים אריק סלומון

עיצוב פנים אריק סלומון

אריק סלומון מעצב וגרפיקאי. בוגר לימודי עיצוב ואדריכלות, מנהל מייסד המרכז לעיצוב פנים בשראל - המקום המקצועי ביותר בעולם העיצוב, אדריכלות ונוף.

צרו איתנו קשר
השאירו פרטים או התקשרו כבר עכשיו והמומחים שלנו יסייעו לכם!
צרו איתנו קשר​
מאמרים אחרונים מהבלוג
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!