עיצוב בתים בסגנון ים תיכוני

הצבעים החמים ועיצוב הפנים האקזוטי של אזור הים התיכון הפכו לפופולאריים מאוד ובעלי ביקוש גבוה ברחבי העולם. מקורו של סגנון עיצוב זה מגיע מהמדינות הסובבות את אזור הים התיכון. זהו סוג של עיצוב פנים אשר מתאים לאקלים חם, ובאמצעות מספר שינויים פשוטים, ניתן ליצור עיצוב אקזוטי בבית.

עיצוב בתים בסגנון ים תיכוני יכול להיות דרמטי כאשר הדגש מוצב על צבעים מרהיבים, שפע אור, מרקם טבעי וקסם אירופאי. הצבע הלבן הוא ניטראלי ונפוץ במערכת צבעי הים התיכון.

אך אנשים המבקשים להוסיף סגנון עיצוב נועז, משתמשים לעיתים קרובות באדום מודגש לשם יצירת ניגוד לצבעי החוף הטבעיים. הדגשה נוספת של צבע צהוב חמים, גורמת לעיתים קרובות ליצירת ניגוד יפה עם הירוק והכחול של הים.

בתי עיצוב ים תיכוניים

בתי עיצוב ים תיכוניים הם סגנון אדריכלי נצחי ואלגנטי שצבר פופולריות בכל רחבי העולם. הם מתאפיינים בצבעיהם החמים, הקשתות היפות ובשימוש בחומרים טבעיים כמו עץ ואבן.

אחד היתרונות המרכזיים של בתים בעיצוב ים תיכוני הוא יכולתם ליצור תחושת שלווה ושלווה. האלמנטים העיצוביים נבחרים בקפידה כדי ליצור סביבה מרגיעה ונוחה המושלמת לחיים פנימיים וחיצונים כאחד. השימוש בחללים פתוחים וחלונות גדולים מאפשר זרימת אור ואוויר טבעיים בבית ויוצרים אווירה בריאה ומרעננת.

בנוסף, בתים בעיצוב ים תיכוני ידועים גם בעמידותם ובתכונות התחזוקה הנמוכות שלהם. השימוש בחומרים טבעיים כמו אבן ואריחים הופכים אותם לעמידים בפני מזג אוויר ובלאי, בעוד שפשטות העיצוב מקלה עליהם לתחזוקה.

בתים בעיצוב ים תיכוני הם בחירה מושלמת למי שרוצה לשלב בביתם אלגנטיות, נוחות ועמידות. בין אם אתם גרים באקלים חם ובין אם לא, ניתן להתאים את הסגנון הים תיכוני כך שיתאים לכל מיקום וטעם אישי. אז למה שלא תשקול את העיצוב הנצחי והיפה הזה לפרויקט הבית הבא שלך?

עיצוב בתים בסגנון ים תיכוני

צבע הוא תכונה חשובה ובולטת בעיצוב פנים ים תיכוני. הצבעים הם חמים, טבעיים, בהירים, מזכירים את הים, השמים, השמש והחול. יש להימנע משימוש בצבעים בהירים בוהקים דוגמת ורוד ואדום.

מומלץ ללכת על צבעים טבעיים כגון בז' למשל, אשר יתאים לקירות ולתקרות. אפשר לשלב צבעים חמים אלו באופנים היוצרים הרמוניה רכה כמו הטבע. הקירות החיצוניים יכולים להיות מעוטרים בצבעים טבעיים אחרים כגון ירוק, צהוב נגיעות של צבעי אדמה.

אריחים

פנים הבית יכול להיות מעוצב מחמר ואריחים בדוגמאות. אלו הם מאפיינים טיפוסיים של עיצוב ים תיכוני. את הרצפה, הקירות, והרהיטים אפשר לעצב בפסי פסיפס כפולים, התואמים את עיצוב האריחים. רצוי להשתמש יותר בצבעי אדמה על מרצפות, בגוונים של אדום עמוק, לבן או חום.

מרקם

את עבודת צביעת הבית מומלץ לבצע באופן ידני באמצעות שפשוף שכבות צבעים המספקות עובי אחיד ומוסיפות עומק ויזואלי. גם תליית חפצים צבעוניים על הקיר ועל מתחם כהה, משמשים לשיפור העובי ומראה מרקם שאינו אחיד.

אביזרים

לקבלת עיצוב פנים בסגנון ים תיכוני מושלם, האביזרים הם בעלי תפקיד משמעותי. שולחן אוכל גדול ורחב בסגנון משפחתי, קדרות המכילות צמחים ירוקים בפינות, קורות עץ כפריות, גופי תאורה המפיצות אור רך, עיטורי ברזל ופח צבועים ברונזה ממורקת על מנת להעניק תחושת סגנון ים תיכוני קריר בבית.

חלל

מומלץ ליצור מרחב גדול ככל הניתן בחדר. החלונות והדלתות צריכים להיות מתוכננים עם פתחים רחבים על מנת לשפר את תנועת האוויר ברחבי החדר, והווילונות אמורים להיות עשויים מחומרים קלים.

טיפים נוספים להוספת נגיעות ים תיכוניות לעיצוב

היבטי עיצוב אלו יסייעו להשלמת העיצוב הים תיכוני בבית:

  • קירות גבס בעלי מרקם מחוספס, או אבן ירושלמית
  • ריהוט כבד, נמוך, בעל גילופי קישוט
  • אביזרים עשויים מתכת, ברונזה או ברזל
  • שפע מקורות אור טבעיים
  • הצבע הלבן שולט באופן ניטראלי בבית
  • עיטורי קשתות וכיפות מעוגלות
  • ככל הניתן, מקורות מים זורמים.

ראו גם:
עיצוב הבית בסגנון מרוקאי

עיצוב פנים אריק סלומון

עיצוב פנים אריק סלומון

אריק סלומון מעצב וגרפיקאי. בוגר לימודי עיצוב ואדריכלות, מנהל מייסד המרכז לעיצוב פנים בשראל - המקום המקצועי ביותר בעולם העיצוב, אדריכלות ונוף.

צרו איתנו קשר
השאירו פרטים או התקשרו כבר עכשיו והמומחים שלנו יסייעו לכם!
צרו איתנו קשר​
מאמרים אחרונים מהבלוג
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!