עיצוב של חדר לתינוקות עם חדר לילדים

שילוב של חדר לתינוקות עם חדר לילדיםעיצוב חדר ילדים, כאשר אחד מהם עדיין תינוק, כרוך באתגר. יש לתמרן בין שיטות התאורה והצבעים, כמו גם למצוא פתרונות יצירתיים כדי להעניק לילד את המרחב לו הוא זקוק על מנת להתבגר בנוחות, תוך שמירה על בטיחות התינוק מפני סכנות חנק פוטנציאליות מצעצועים.

עיצוב חדר ילדים המתוכנן עבור ילד ותינוק הוא משימה מורכבת אשר צריכה לקחת בחשבון את האיזון העדין בין הצרכים השונים של שני הילדים, ובמיוחד להתחשב בפער הגילאים. אך למרות מורכבות המשימה, עיצוב החדר צריך להתאים לשני ילדים, תוך שהוא מבטא היבטים של יעילות והנאה.

עיצוב נכון של חדר הילדים

בתור התחלה, יש לקחת את הזמן ולתכנן היטב את העיצוב. גם הילד וגם התינוק זקוקים לפינה המתאימה להם. בעוד שהילד שנהנה להשתולל זקוק לריהוט עמיד, יש להקפיד על עיצוב נטול חפצי מתכת חדים אשר עלולים להוות סכנה לתינוק.

יש לחלק את החדר לאזורים נפרדים ולהעניק לילד מרחב גדול יותר. היות והתינוק ישן לעיתים קרובות יותר ובשעות שונות, יש לעצב מראש תאורה שתתאים לשעות השינה לשני הילדים, כגון מנורת לילה אישית כמו גם מציאת פתרונות למניעת רעשים.

קירות

לעיצוב הקירות מומלץ להשתמש בקרניזים מעוצבים מקלקר על מנת להגן עליהם מפני מכות השתוללויות. עיצוב כזה של קיר מעניק מראה יעיל ויפה.

גוון צבע הקירות אינו חייב להיות אחיד. להיפך. ניתן להשתמש בהפרדת הצבעים גם לשם הפרדת האזורים. יחד עם זאת, כדאי לשמור על אזור קיר אחד נטול קרניזים כדי שהילד יוכל בעתיד לתלות פוסטרים ותמונות אישיות על פי טעמו.

ריהוט

חדר המיועד לילד ולתינוק זקוק לריהוט מתאים. בפינת הילד תוצב פינת מחשוב ואזור לימודים, כמו גם פתרונות אחסון צבעוניים, מדפים פזורים על הקירות, שטיח מקיר לקיר המתאים גם לזחילה של תינוק וגם מעניק אווירה חמה, ובפינות ניתן להציב או פופים.

מצד שני, הפינה המיועדת לתינוק צריכה לכלול היבטים של אוורור, תאורה נוחה, שידת החתלה בטוחה, ומוביילים מעל מיטת העריסה. התינוק יכול לקבל גם טפטים אישיים או צבעים רכים לקיר על מנת להוסיף לתחושת העיצוב המתאימה. הלול יכול להיות מוצב ליד המיטה אך לא בסמוך למחשב ולטלוויזיה הפולטים קרינה.

האם אפשרי לעצב חדר אחד לתינוק ולילד?חדר

אם מקפידים על כללי הבטיחות הנאותים ומבינים את השפעות העיצוב השונות המתאימות לכל ילד, משימת העיצוב בהחלט אפשרית. כך, למשל, יש להקפיד שלא למקם את מיטת התינוק מתחת לחלון על מנת שלא יטפס או יזחל עליו.

שיטת עיצוב נוספת היא חלוקת החדר לשני אזורים נפרדים, אבל בצורה שונה. כלומר, חלק אחד יהיה מיועד לשינה, והוא יכיל את שתי המיטות, של הילד ושל התינוק, והחלק השני של החדר יוקדש לפעילות ויכיל את הטלוויזיה, הצעצועים, פתרונות האחסון, הלול ועוד. העיצוב מתבצע על פי טעם אישי וגודל החלל הקיים.

עיצוב פנים אריק סלומון

עיצוב פנים אריק סלומון

אריק סלומון מעצב וגרפיקאי. בוגר לימודי עיצוב ואדריכלות, מנהל מייסד המרכז לעיצוב פנים בשראל - המקום המקצועי ביותר בעולם העיצוב, אדריכלות ונוף.

צרו איתנו קשר
השאירו פרטים או התקשרו כבר עכשיו והמומחים שלנו יסייעו לכם!
צרו איתנו קשר​
מאמרים אחרונים מהבלוג
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!