Site icon המרכז לאדריכלות ועיצוב פנים

אור וקסם: מסע אל תוך עולם תכנון תאורת פנים

תאורת פנים

Quang Nguyen Vinh באתר PEXELS

תאורה היא הרבה יותר מאשר דרך להאיר חלל. היא כלי רב עוצמה שאיתו מייצרים אווירה, מגדירים חללים, מבליטים אובייקטים ועוד. תאורה נכונה יכולה להפוך כל חלל פשוט לחלל מרהיב, נוח ומזמין, בעוד תאורה שגויה עלולה ליצור תחושה לא נעימה ואפילו להזיק לבריאות.

במאמר זה ניכנס אל תוך העולם הקסום של תכנון תאורת פנים ונלמד כיצד להשתמש באור בצורה נכונה ויצירתית. נגלה את הסודות של בחירת גופי תאורה, שילוב צבעים, יצירת שכבות אור ועוד. בין אם אתם מעצבים מקצועיים או פשוט רוצים לשדרג את התאורה בביתכם, המאמר הזה יספק לכם את כל הכלים הדרושים לכם לעיצוב תאורת פנים נכון ולהפוך את חלומותיכם למציאות.

אז קחו נשימה עמוקה, פתחו את הדמיון והצטרפו אלינו למסע מרתק אל תוך עולם האור!

תכנון תאורת פנים: מאיפה מתחילים?

תכנון תאורת פנים נכון מתחיל בהבנת הצרכים שלכם. מה אתם רוצים שהחלל ישדר? מהן הפונקציות השונות של החלל? איזה סוג של פעילויות מתקיימת בו? לאחר שתבינו את אלו ניתן להתחיל לבחור את גופי התאורה המתאימים.

שילוב תאורה כללית ותאורה מקומית

תאורה כללית היא תאורה שמפזרת אור באופן אחיד בכל החלל. תאורה מקומית היא תאורה ממוקדת שמתמקדת באזור מסוים, כמו שולחן עבודה / פינת קריאה. חשוב לשלב בין שני סוגי התאורה כדי ליצור תאורה מאוזנת ונעימה.

שימוש בשכבות אור

שכבות אור הן דרך מצוינת ליצור עניין ועומק בחלל. ניתן ליצור שכבות אור באמצעות שימוש בגופי תאורה שונים, כמו נברשות, מנורות שולחן, ספוטים ועוד.

התאמת גוון האור

גוון האור משפיע רבות על האווירה בחלל. אור חם (צהוב)  יוצר תחושה נעימה ומזמינה, בעוד אור קר (לבן) יוצר תחושה ערנית וממוקדת.

 

שימוש באור טבעי

אור טבעי הוא אור בריא ונעים ולכן, כדאי לאפשר לו להיכנס לחלל. ניתן לעשות זאת באמצעות חלונות גדולים, וילונות בהירים או דלתות זכוכית.

עיצוב תאורת פנים לפי חללים

בדיוק כפי שכל אחד מהחללים בבית נועד לשימוש מסויים, כך יש להתאים את סוגי התאורה לכל אחד מהם על מנת להפיק את המקסימום. כאשר אתם יושבים עם האדריכל או מעצב התאורה חשוב לעבור חלל חלל להבין מה המטרות ואילו סוגים מומלצים, להלן:

תאורת סלון:

תאורת מטבח:

תאורה לחלל שינה:

תאורה לחלל רחצה:

תאורה לפינת עבודה:

תאורה למרפסת:

תאורה לחלל ארונות:

** טיפים "מדליקים" לתכנון תאורת פנים:

Exit mobile version