Site icon המרכז לאדריכלות ועיצוב פנים

איתור נזילות – המדריך המלא!

קרדיט תמונה: freepik

נזילות בבית

נזילה משאירה את הבית בתחושה קרה, לחה ורטובה, אשר מצריכה התערבות מומחה איתור נזילות מים. אז מה כדאי לעשות אם מתגלה נזילה? כל התשובות בפנים

הבית שלנו הוא המקום הבטוח ביותר עבורנו, ואנו חוזרים אליו כל יום ויום. אבל כשהבית שלנו ב"בלגן" בגלל נזילה וכבר לא כל כך נעים להיות בו? נזילות עלולות לגרום לבית לתחושת קור, לחות ורטיבות, מה שמצריך בדיקה של מומחה בתחום איתור נזילות.

 

סימנים מוקדמים של נזילות שמומלץ לדעת

נזילת מים יכולה להתבטא במספר דרכים. נזילות עשויות להופיע ככתמים רטובים על הקיר או כתמי עובש חומים או ירוקים כהים. מדי פעם, קיר הסופג לחות יתקלף לחלוטין, שכן המים המחלחלים עלולים לגרום לצבע להתקלף.

בנוסף למראה הלא מושך, תחוו קור עז בתוך הדירה וריח לא נעים של טחב ורטיבות. בנוסף לעובדה שנזילות מים פוגעות באיכות החיים שלנו, היא עלולה לגרום גם לנזק היגייני ולפגוע בבריאותם של אנשים עם רגישויות כמו אלרגיות או אסטמה.

 

מה הסיבה שמתרחשות נזילות?

ישנן סיבות רבות לכך שנזילה יכולה להתרחש בבית. אחת הסיבות השכיחות יותר היא שחיקה ובלאי בצנרת, במיוחד אם מדובר בצנרת המשותפת למספר דירות. אם נחשוב על זה, כל מיני חומרים עוברים בצינורות, חלקם שומנים, חלקם אורגניים, ויש כל כך הרבה פסולת שהצינורות פשוט לא יכולים להתמודד.

כמו כן, לצנרת הביתית שלנו לא חסרים אויבים חיצוניים. אחד הדברים שבהחלט יפגעו בצינורות שלכם הוא שורשי עצים וצמחים. הצמחייה מסביב לבית מחפשת מים בעומקים גדולים, מחוררת צנרת וגורמת לנזילות.

סיבה נוספת שיש לבצע איתור נזילות היא עבודה רשלנית של אינסטלטור או קבלן שיפוצים. תיקוני אינסטלציה לא נאותים או עבודת איטום לא נכונה עלולים לגרום לנזילות.

על פניו, בין אם מדובר בקורוזיה בצנרת ובין אם מדובר בנזילה שנגרמה כתוצאה מעבודה לא מקצועית של בעל מקצוע קודם, חשוב להזמין מאתר נזילות מקצועי ואיכותי שיוכל לתקן את הבעיה במהירות. מציאת נזילה היא פעולה שאינה יכולה לסבול עיכובים, כי ככל שתחכה יותר כך הנזילה תהיה גרועה יותר.

 

איך למצוא נזילות?

ישנן דרכים שונות לאתר נזילות בבית. יש אנשים שמשתמשים במערכות גז כדי לעקוב אחרי הדליפות או כדי לאתר נזילות. אבל עכשיו יש שיטה מתקדמת במיוחד לזיהוי נזילות, והיא איתור נזילות במצלמה טרמית.

איתור נזילות במצלמה טרמית מאפשר לאתר נזילות בקלות ובמהירות מבלי לשבור קירות שלא לצורך. מצלמות טרמיות שולחות אור אינפרא אדום דרך הקיר ואז מקבלים מפה צבעונית ברורה שנועדה לאתר את הנזילה. רק אז ניתן לשבור את הקיר במקום המדויק לתיקון הנזילה.

 

איך מוצאים חברה איתור נזילות?

כפי שצוין קודם לכן, בדיקת נזקי מים בבית צריכה להיעשות על ידי חברת איתור נזילות. לאור ריבוי החאפרים והחובבנים העוסקים בתחום, הסוד טמון במציאת החברה המקצועית ביותר שתוכל להעניק לכם את השירות הנכון.

הנה כמה טיפים שיעזרו לך:

בקש תעודה – אל תהססו לבקש תעודות מאנשי מקצוע. זה אולי לא כל כך נעים במבט ראשון, אבל כך תוכל להימנע מהזמנת בעל מקצוע לא מתאים. אם הם מקצוענים, אין להם מה להסתיר.

ניסיון מקצועי – גלה כמה שנות ניסיון יש לאתר מובייל בתחום. ככל שאיש המקצוע מנוסה יותר, כך גדלים הסיכויים להצליח במיקוד הנזילות.

פתרונות טכניים – חברות בדיקות נזילות מקצועיות אינן רחוקות מאחור, ושהן מבצעו איתור נזילות תוך שימוש בכלי איתור טכנולוגים מתקדמים ומדויקים כמו מצלמה טרמית שהזכרנו קודם לבדיקת נזילות.

 

אלו הם רק כמה טיפים שיעזרו לך למצוא אנשי מקצוע מעולים. אתה יכול גם להתייעץ עם סביבה הקרובה אליך או לבדוק מומחי נזילות באינטרנט.

מאמר נכתב בשיתוף ‘איתור נזילות משה שליו’

Exit mobile version