אנשי מקצוע לעיצוב הבית

כשאנשים רוכשים בית משלהם, הם מבקשים לוודא כי לא תבוזבז אגורה אחת מיותרת על תהליך העיצוב והשיפוץ. כך שעל מנת לוודא כי כל החסכונות שנשמרו לרכישת הבית ועיצובו יושקעו ביצירת בית יפה ונעים, יש לבחור את אנשי המקצוע הנכונים לעבודת הבניה הפנימית של הבית. מאמר זה פורש את רשימת אנשי המקצוע שיכולים לסייע בעיצוב הבית. יש לוודא את סוג המומחיות של כל בעל מקצוע ונחיצותו לצרכי בניית בית החלומות.

בעלי מקצוע לעיצוב הבית

אדריכל

לפני בניית הבית, יש לשכור שירותי אדריכל על מנת לתכנן את העיצוב. מלבד העיצוב החיצוני, אדריכל יכול לסייע להשגת שימוש טוב בחלל הקיים ולהבטיח תנועה טובה, תפקוד ונגישות לכל הבית. מומלץ ליידע את האדריכל לגבי הסגנון המבוקש, כך שהוא יוכל לתכנן עיצוב התואם את הטעם האישי, ולספק את שרטוטי העיצוב המתאימים.

קבלן

הקבלן אחראי על בניית הבית. הוא מעסיק אנשי מקצוע אשר מבצעים את העבודה בפועל. במרבית המקרים, קבלנים שוכרים צוותים הבקיאים בתהליך הבניה. הקבלן הוא איש המקצוע שמבלה את רוב הזמן בטיפול בבניה, ומפקח על עבודת הפועלים באתר. לכן, חיוני לבחור קבלן מקצועי, מנוסה ובעל המלצות מרשימות.

מהנדס

מהנדס מתבונן בפנימיות המבנה, סוקר את התוכניות האדריכליות, מוודא שהן עומדות בתקנות הבניה המקומיות ובודק את אפשרויות הבניה. תפקידו הוא לוודא שהבית לא יתמוטט והוא מבצע זאת באמצעות בדיקת היסודות והחומרים בהם משתמשים אנשי המקצוע. הוא מבקר באתר הבניה מעת לעת על מנת לבדוק אם קיימת היצמדות להוראות להשגת בית עמיד ויציב.

מהנדס חשמל

סידור ועיצוב נכון של החשמל, חוטי חשמל ופריטים חשמליים הוא קריטי. יש להבטיח את הבית מפני דליקה אשר עלולה לנבוע מהולכה חשמלית פגומה. תפקיד החשמלאים הוא חיוני במהלך הבניה, להכנה תקינה ובטיחותית של חוטים וקופסאות. לאחר שמוקמים הקירות, נסגרים תיבות החוטים בצלחות כיסוי ופריטים אחרים. כאשר עבודה זו מבוצעת, מגיע תפקיד מהנדס החשמל, אשר מוודא כי עבודת החשמל תקינה, בטיחותית ומקצועית.

שרברב ראשי

תפקיד השרברב הוא להתקין קווי מים, כיורים, ברזים, קווי ניקוז ואף קווי גז לציוד הבישול. הם נדרשים להתקין מערכת מים וביוב מקצועית לבית, ועובדים בעיקר על המטבח, חדר האמבטיה וכל אזור אחר המחובר לניקוז מים.

צבעים ואנשי גימור

הצבעים הם אנשי מקצוע המתמחים בטיפול בצבעי הפנים והחוץ של הבית. הם עובדים על סוגים שונים של גימורים רצויים לקירות ולתחומים אחרים בבית. אנשי גימור הם אנשי מקצוע אשר תפקידם לבצע את עבודות הגימור על הקירות, להסתיר חוטים ולבודד נקודות חשמל. הם עובדים על מרקמי קיר שונים על פי ההוראות הניתנות להם.

גגן ואנשי יציקות

רוב הבניה מבוצעת היום בבטון. מסיבה זו יש לשכור אנשי יציקות אשר עובדים על הקירות, הרצפות וכל הכרוך בעבודת מלט ובטון. הם מוודאים את עמידות החומרים ונשמעים למפרטים שניתנו להם על ידי המהנדס. מתקיני גגות הם אנשים שעובדים בתחום הגגות כולל הנחת קורות, בידוד וקירוי סופי עם החומר הרצוי.

נגר

נגר עוסק בעבודות עץ. יש נגרים שעובדים על מסגור המבנה, ויש נגרים אשר נקראים לבצע עבודות סיום הכרוכות בגימור. הם עובדים על דלתות, חלונות, ארונות ועבודות עץ אחרות. הם מתאימים אישית את עיצוב הארונות ואזורי האחסון האחרים.

מעצב פנים

כאשר מסתיימת עבודת הבניה של הבית, מתחילה עבודת מעצב הפנים. הוא עובד עם בעל הבית על מנת לעצב את הבית בהתאם לטעם האישי. סוג עיצוב הפנים יכול להיות מודרני, אקלקטי, קלאסי ועוד מגוון סוגי עיצוב אחרים. ניתן להתייעץ עם המעצב על מנת לקבל הדרכה לגבי האביזרים אותם יש לרכוש. תפקיד מעצב הפנים הוא לתכנן את פנים הבית מבחינת עיצוב וסידור אטרקטיבי, נוח ויעיל למגורים.

עיצוב פנים אריק סלומון

עיצוב פנים אריק סלומון

אריק סלומון מעצב וגרפיקאי. בוגר לימודי עיצוב ואדריכלות, מנהל מייסד המרכז לעיצוב פנים בשראל - המקום המקצועי ביותר בעולם העיצוב, אדריכלות ונוף.

צרו איתנו קשר
השאירו פרטים או התקשרו כבר עכשיו והמומחים שלנו יסייעו לכם!
צרו איתנו קשר​
מאמרים אחרונים מהבלוג
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!