עיצוב הבית בירוק

עיצוב הבית בירוק

בעידן בו המונח 'ירוק' מתקשר לתרבות של שמירה על איכות חיים, סביבה, ואקולוגיה, קיים ביקוש לעיצוב בתים בירוק, כדרך של חיבור לטבע וסמל לצמיחה ופריחה. הגוונים השונים של הירוק משדרים אווריריות, טבעיות, נעורים, קלילות והשפעה של שמחה ותקווה.

עיצוב בית בירוק יכול להתבטא במגוון דרכים ואפשר להשתמש בצבע זה על פי הטעם האישי. התאמת הצבע למטרות אותן מבקשים להשיג מהעיצוב, על פי הייעוד של כל חדר, מתבצע באמצעות ניצול מיטבי של המרחב ומאפשר חיים נעימים.

הצבע הירוק מעודד חשיבה חיובית, ומעניק תחושת רוגע, צמיחה וריכוז. קיים מגוון נרחב של גוונים ירוקים אשר מתבטאים בשילוב עם צהוב, ירוק לימון, ירוק תפוח, ירוק חום, ירוק דשא נועז וגוונים כהים של ירוק זית.

מאמר זה דן בשימוש הנכון של הגוונים הירוקים לחדרי הבית השונים.

עיצוב הסלון

מומלץ להדביק על אחד הקירות בסלון מדבקות בגוונים ירוקים לשם יצירת אווירה נינוחה וטבעית. בנוסף, מומלץ לשלב גוון ירוק בהיר על קיר אחד בסלון ולהציב כנגדו ריהוט כהה. ניתן לצבוע בירוק את הספרייה או לפזר על הקיר מדפים בצבע ירוק נועז לשם יצירת מוקד משיכה ועניין בחדר.

שילוב של מספר כריות בגוונים ירוקים משדרג ספה אפורה, ואפשר גם להציב בפינה שולחן צבוע בירוק ניטראלי. תפזורת של עציצים היא שיטה נפלאה להוספת כתמים ירוקים לבית והם מתאימים לכל חלל באופן של תלייה או הצבת אדניות על החלון. ניתן להוסיף אביזרי עיצוב אמנותיים דוגמת אגרטל זכוכית ירוק, או קערה ירוקה גדולה על השולחן.

חדר הילדים

צבע ירוק משתלב נהדר בחדרי ילדים ומחליף את הגוונים הורודים או הכחולים הקלסיים. מומלץ לצבוע קיר אחד בגוון ירוק אחיד, או לצפות את הקיר בטפט אסתטי ועליז בגוונים ירוקים להנאת הילדים.

ילדים אוהבים לשבת בחדרם על פופים גדולים ואפשר לבחור אותם בגוונים ירוקים, או לבחור שולחן כתיבה בעל משטח ירוק. אפשרות נוספת היא תליית וילונות בגוונים ירוקים או הנחת שטיח בגוון ירוק בהיר להענקת נקודות צבע מודגשות בחדר בעל גוונים בהירים.

חדר השינה

הצבע הירוק מרגיע ולכן הוא מתאים לחדרי שינה. אפשר לצבע את הקיר מאחורי המיטה ולהבליט אותו עם נגיעות של אביזרים צבועים בוורוד כמו למשל כיסוי מיטה או תמונה צבעונית.

מומלץ לשלב גופי תאורה ירוקים ולתלות וילונות כפולים בגוונים של כסף וירוק בהיר. המצעים מכניסים לחדר שפע של צבע וניתן לבחור גוונים שונים ודוגמאות שונות בהתאם לעיצוב הכללי.

חדר הרחצה

בחלל זה אפשר להשתמש בסגנון עיצוב נועז ולחפות את המקלחון בפסיפס ירוק אשר משתלב נפלא עם ריהוט עץ בהיר. אפשר גם לצבוע קיר אחד בגוון ירוק כהה ליצירת ניגוד לאריחים הלבנים של האמבטיה.

את גימור החדר ניתן לעצב באמצעות נגיעות ירוקות על זכוכית מודפסת של דלתות המקלחון, או על דלת הכניסה הירוקה שתהווה ניגוד לשאר החדרים בבית.

עיצוב פנים אריק סלומון

עיצוב פנים אריק סלומון

אריק סלומון מעצב וגרפיקאי. בוגר לימודי עיצוב ואדריכלות, מנהל מייסד המרכז לעיצוב פנים בשראל - המקום המקצועי ביותר בעולם העיצוב, אדריכלות ונוף.

צרו איתנו קשר
השאירו פרטים או התקשרו כבר עכשיו והמומחים שלנו יסייעו לכם!
צרו איתנו קשר​
מאמרים אחרונים מהבלוג
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!