עיצוב בתים פרטיים

מעבר לבית פרטי כולל בתוכו, כמעט בכל המקרים, שינוי משמעותי באיכות החיים. הנה האפשרות להתגורר בבית מרווח באמת, וליהנות מחצר בה ניתן לנוח או לארח אנשים. מן הצד השני של המשוואה, לא ניתן להתעלם מכך שעל מנת שבית פרטי יבצע את עבודתו נאמנה, נדרש להשקיע מאמצים לא מבוטלים בסוגיית העיצוב שלו.

עיצוב בית פרטי

עיצוב בתים פרטיים נחשב למורכב באופן יחסי, והוא מצריך התייחסות מקבילה למספר מישורים. הנה מספר דגשים שיסייעו לכם לעשות את המשימה על הצד הטוב ביותר, גם ללא שכירת שירותי מעצב פנים.

עיצוב בתים פרטיים החלק הפנימי של בתים פרטיים

מבחינה עיצובית, בתים פרטיים אינם נוטים להיות שונים בהרבה מאלה הנמצאים בבניינים רבי קומות. ההבדל העיקרי, שמעניק להם יתרון משמעותי, הוא השטח העודף שעומד לרשות בעלי הבית. הדבר מגדיל את אפשרויות התמרון של בעלי הבית, אך מצד שני – עלול להביא לקשיים בעיצוב אצל לא מעט מבעלי הבית, ולו מכיוון שאינם יודעים כיצד להתחיל את המלאכה.

סוגיית העיצוב הפנימי של בתים פרטיים חייבת להתייחס גם לשטחים החיצוניים, אין בכך ספק. בעיקרו של דבר, הדברים אמורים לגבי הגישה שבין פנים הבית לחלקו החיצוני. דרכי הגישה צריכות להיות פשוטות, אך גם פרקטיות באותה מידה.

על אותו עיקרון, ניתן בהחלט לשמור על אותו קו עיצובי בין שני החלקים של הבית, מתוך ידיעה, שמדובר בשני הצדדים של אותו המטבע.

החלק החיצוני של הבית

כשמדברים על עיצוב בתים פרטיים, לא ניתן להוציא מהמשוואה את החצר, החניה או אפילו דלת הכניסה. כל אלה מקבלים חשיבות מכרעת ממספר סיבות, המרכזית שבהן היא שהם, פשוטו כמשמעו, מהווים כרטיס הביקור המרכזי של הבית כולו. הם מה שיראו אלה שמתבוננים בו מהרחוב, והם אלה שיגדירו את התחושה המתקבלת בכל פעם שבעלי הבית שווים אליו מדי יום.

היתרון המשמעותי, מבחינה עיצובית, של בית פרטי הוא שמגוון האפשרויות שעומד בפני בעלי הבית הוא באמת אינסופי. זה לא המקרה של בתים משותפים, בהם כל שינוי שמעוניינים לעשות צריך לקבל את הסכמת כל הדיירים.

כאן, כל האפשרויות פתוחות עבור בעלי הבית או המעצבים, והם יכולים לעצב את החזית שלהם באופן שהם רואים לנכון. עם זאת, כמובן שחלק מהתוספות דורשות אישורים רלוונטיים מטעמה של הרשות המקומית אשר בתחומה נמצא הבית.

המפתח לשילוב נכון

כאשר עוברים לבית פרטי, ההתרגשות שוברת שיאים. אין ספק שמשימת הכנת הבית למגורים נחשבת למורכבת יותר מאשר בדירות "רגילות" בבתים משותפים, מהסיבות אשר הבאנו מעלה. ובכל זאת, כדי שניתן יהיה להתגורר בבית אשר המגורים בו מהווים חוויה של ממש באמת ובתמים, מומלץ להשקיע את כל המאמצים הראויים בעיצוב הבית.

אף אחד לא נולד מעצב פנים, אך בעת עיצוב בתים פרטיים בהחלט ניתן להיעזר בידע המקצועי של גורם שכזה. בעלי מקצוע אחרים עשויים אף הם להיכנס לתוך משוואת העיצוב: מעצבי גינות או גננים, למשל, יקחו את המושכות בדרך להפיכת החצר לירוקה, לעשירה ולאסתטית הרבה יותר.

השימוש בבעלי מקצוע אלה, מיותר לציין, כרוך בתשלום, אך לא מעט אנשים יסכימו עם כך שהמראה המתקבל לבית ולסביבה המקיפה אותו, בסופו של יום, שווה את ההשקעה.

עיצוב בית קטן

אם יש לכם בית קטן, עיצוב חצר יכול להיות אתגר. עם זאת, עם רעיונות עיצוב נכונים, אתה יכול ליצור חלל יפה ופונקציונלי שממקסם את הפוטנציאל של החצר שלך. רעיון אחד הוא ליצור גינה אנכית באמצעות צמחים מטפסים ואדניות צמודי קיר. זה יוסיף ירוק לחצר שלך מבלי לתפוס שטח רצפה יקר. רעיון נוסף הוא ליצור פינת ישיבה נעימה באמצעות ריהוט חוץ המותאמים למידות החצר שלכם.

עיצוב חוץ בית פרטי

העיצוב החיצוני של הבית הפרטי שלכם חשוב לא פחות מעיצוב הפנים. כדי ליצור מראה מגובש, כדאי לבחור בסגנון עיצובי המשלים את הארכיטקטורה של הבית שלכם. לדוגמה, אם יש לכם בית בסגנון מסורתי או קולוניאלי, אולי כדאי לכם לשקול עיצוב גינה רשמי עם נטיעות סימטריות ומוקד מרכזי. אם יש לכם בית בסגנון מודרני או עכשווי, אולי כדאי לכם לשקול עיצוב מינימליסטי עם קווים נקיים וערכת צבעים מונוכרומטית.

עיצוב כניסה חיצונית לבית פרטי

הכניסה לבית הפרטי שלכם היא הדבר הראשון שהמבקרים רואים כשהם מגיעים. לכן, חשוב ליצור עיצוב כניסה מזמין ומושך חזותית. רעיון אחד הוא ליצור שביל באמצעות מרצפות או אבני דריכה שמוביל לדלת הכניסה שלך. אתה יכול גם להוסיף גופי תאורה שמאירים את השביל שלך ומדגישים את הארכיטקטורה של הבית שלך. רעיון נוסף הוא להוסיף מאפיין מים, כמו מזרקה או בריכה, שיוצרת אווירה מרגיעה ושלווה.

עיצוב חצרות בתים

עיצוב חצר הבית שלכם צריך להתבסס על הסגנון האישי שלכם ועל הארכיטקטורה של הבית שלכם. רעיון אחד הוא ליצור גינת נושא, כגון גינת עשבים או גינת פרפרים, המשקפת את תחומי העניין שלך. רעיון נוסף הוא ליצור גינה המיועדת לאירוח, עם פינת פטיו ומטבח חוץ. ניתן גם להוסיף מאפיינים כמו בור מדורה או אח חיצוני היוצרים אווירה נעימה ומזמינה.

עם רעיונות העיצוב היצירתיים האלה, אתה יכול לחדש את המשיכה של הבית שלך וליצור חלל יפהפה ומסביר פנים המשקף את הסגנון האישי שלך. בין אם יש לכם חצר קטנה או גדולה, העיצוב הנכון יכול להפוך את החלל החיצוני שלכם לאזור פונקציונלי ויפהפה שמוסיף ערך לבית שלכם.

עיצוב פנים אריק סלומון

עיצוב פנים אריק סלומון

אריק סלומון מעצב וגרפיקאי. בוגר לימודי עיצוב ואדריכלות, מנהל מייסד המרכז לעיצוב פנים בשראל - המקום המקצועי ביותר בעולם העיצוב, אדריכלות ונוף.

צרו איתנו קשר
השאירו פרטים או התקשרו כבר עכשיו והמומחים שלנו יסייעו לכם!
צרו איתנו קשר​
מאמרים אחרונים מהבלוג
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!