עיצוב בתים קטנים

איך לעצב בית קטן

עיצוב בית קטן יכול להיות אתגר, במיוחד כשמדובר במציאת האיזון הנכון בין פונקציונליות ואסתטיקה. עם זאת, עם הגישה הנכונה, אתה יכול ליצור עיצוב בית קטן בפרופורציה מושלמת הממקסם את המרחב ויוצר סביבת מגורים נוחה. בשנים האחרונות, נושא עיצוב הפנים של דירות קטנות הפך לתחום מבוקש במיוחד. בעזרת תכנון נכון, ניתן להפוך דירה קטנה כאטרקטיבית, נעימה ומהנה על מנת לייעד אותה להשכרה או למגורים.

עיצוב בתים קטנים

נושא חלוקת החלל

המגמה העכשווית היא לחבר את המטבח אל הסלון ושאר החללים הציבוריים ובכך לבצע שינוי משמעותי במיקומי החלל בדירה. כלומר, יש להתייחס אל דירה קטנה כמעטפת ולהסיר את המחיצות הפנימיות. עם חיבור החללים, מקבל המטבח תאורה טבעית המשתקפת מהחצר באמצעות ויטרינה גדולה, והקרבה לסלון המואר והמרווח מאפשרת להציב אף דלפק בר ישיבה או פינת אוכל קטנה.

השירותים, הכיור, האמבטיה, המקלחון ופינת מכונת כביסה, מאוחדים לחלל אחד על מנת לחסוך בחללים קטנים נפרדים וחבר בין חלל זה אל מרפסת השירות.

יש להקפיד כי הכניסה לדירה הקטנה היא מעוצבת, מוארת ומרווחת. די במראה עגולה הניצבת מעל שני גופי תאורה נמוכים על מנת להעניק לחלל הכניסה נופך של מעטפת חמימה.

נושא האחסון

בדירות קטנות, נושא האחסון הוא משמעותי ביותר. הוא מהווה את המפתח לתנועה נכונה ושימוש יעיל בחלל, ולכן יש להתחשב בכל פרט. עיצוב ותכנון של דירות קטנות משלב ביצירתיות ובחוכמה את האחסון עם יחידות הריהוט בדירה, תוך הבנת צרכי הדיירים.

ניתן לייצר יחידות אחסון המשולבות עם ריהוט דוגמת דרגש אחסון אשר מעליו מוצב מזרון המשמש כספסל ישיבה מול הטלוויזיה, מיטה המשולבת אל תוך ארון, כסאות נשלפים מיחידה קבועה, שולחנות מתקפלים לעבודה, לאכילה או לאירוח, ועוד. אין גבול לשיאי היצירתיות אותה ניתן לבטא בחללים קטנים.

צבעי דירות קטנות

בחירה של צבעים נכונים משפיעה באופן משמעותי על חללים קטנים. הצבע יוצר אשליות מעניינות של עומקים שאינם נראים, חלל גבוה מכפי שהוא באמת, עיצובי צבע קלים לביצוע אשר אינם כרוכים בהשקעה כספית גבוהה, וצבעים עשירים שאינם מכבידים על החלל. מומלץ להשתמש במגוון צבעים במקום בצבע לבן שולט, שכן בניגוד לסברה המקובלת, הלבן בחלל קטן מקטין אותו יותר.

מומלץ שלא להסס להשתמש בצבעים נועזים תוך הבנת המינון הנכון ומיקום הצבעים. חשוב אף להעשיר את מגוון הצבעים באמצעות התאמתם לבדים ולפריטי ריהוט על מנת ליצור מראה שלם ועשיר.

עיצוב התאורה

תאורה נכונה מייצרת פינות קסומות בדירה קטנה מבלי לסגור את החלל או להכביד עליו. יש להבין את ההבדל בין השפעת מנורות תקרה למנורות קיר על תפיסת גודל החלל. מנורות מעוצבות ומנורות פונקציונאליות הן בעלות השפעה פסיכולוגית על התפקוד.

בנוסף, משחק אמנותי של אלומות קיר מעשיר את החלל ומדגיש את העיצוב. המינון בין תאורה מעוצבת לתאורה יעילה חייב להיות מוקפד ומאוזן על מנת ליצור חלל מעוצב, בריא ומוסיף ערך לעיצוב הכולל של הדירה.

עיצוב מודולארי

בדירות קטנות, המכילות סלון ומטבח, ניתן לייצר אלמנטים מודולאריים או מסתובבים, בכדי לנצל טוב יותר את החלל. ניתן לתכנן קיר נמוך עליו מוצבת טלוויזיה מסתובבת אל שאר החללים. הקיר מייצר הפרדה עדינה בין החללים ומאפשר אינטימיות מבלי לסגור את החלל באופן מוחלט.

באזור חדר השינה ופינת האוכל ניתן להציב דלת גדולה המורכבת מכנפיים המורכבות לתוך קיר בנוי. בכך ניתן לשבת בפינת האוכל מבלי לראות את חדר השינה, ובזמן השהייה בחדר השינה, ניתן ליהנות מחלל מואר ומרווח.

ראו גם:
10 טיפים מנצחים לעיצוב דירה קטנה

עיצוב פנים אריק סלומון

עיצוב פנים אריק סלומון

אריק סלומון מעצב וגרפיקאי. בוגר לימודי עיצוב ואדריכלות, מנהל מייסד המרכז לעיצוב פנים בשראל - המקום המקצועי ביותר בעולם העיצוב, אדריכלות ונוף.

צרו איתנו קשר
השאירו פרטים או התקשרו כבר עכשיו והמומחים שלנו יסייעו לכם!
צרו איתנו קשר​
מאמרים אחרונים מהבלוג
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!