עיצוב דירה שכורה

עיצוב פנים לדירה שכורה יכול להתבצע כך שגם בעל הבית שמח וגם הדייר חי בסביבה נעימה. בדרך כלל רצוי להתייעץ עם בעלי הדירה לגבי היבטי העיצוב, להבין מה מותר ומה אסור, על מנת ליישר קו, אך בדרך כלל, וכל עוד אין מדובר בשינויים קיצוניים, ניתן לבצע עבודת עיצוב מדהימה שמאפשרת חיים נוחים.

דירה שכורה אין פירושה עבודת עיצוב מההתחלה ועד הסוף על מנת להתאימה לסגנון החיים האישי. ניתן לבלות לפחות שנה או יותר באותו המרחב, ולעצב את הדירה באופן המעניק תחושת אושר ונוחות. מומלץ שלא להשקיע בשדרוג שאינו מניב החזר או בלתי ניתן לשינוי או הסרה, אלא אם כן נתן בעל הבית מראש את הסכמתו.

עיצוב דירה שכורה

צביעת קירות

לפני קבלת ההחלטה על צביעת הקירות, רצוי להחליט על צבע הקירות הכללי השולט בדירה, ואז לבחור קיר אחד שישמש "נושא", וייצבע באופן מודגש יותר או יקושט בדרך אחרת שתבדיל אותו משאר הקירות. עיצוב בסגנון זה מעניק לבית אווירת פופ עליזה וייחודית.

מדבקות קיר

מדבקות קיר הן דרך מצוינת להוספת סגנון לבית מבלי להכעיס את בעל הבית. הן נשלפות לחלוטין ובקלות, ולכן לא יגרמו כל טרחה בעת סיום תקופת השכירות. ניתן למצוא שפע דוגמאות של מדבקות קיר באינטרנט ואף במרכזי קניות גדולים. כך ניתן לעצב את הדירה בסגנון ייחודי ולהעניק לכל חדר סגנון עיצוב משלו. ניתן אף להשתמש במדבקות עבור עטיפת מדפים על מנת להעניק להם אפקט תלת מימד.

עיצוב חדר השינה

הפריט הבולט ביותר בחדר השינה הוא המיטה. לכן, מומלץ להשקיע בסט מצעים יפה ודקורטיבי. יש להקפיד לבחור צבעים בהירים או עיצוב ייחודי של המיטה. שכן, מיטה משעממת הופכת את החדר כולו למשעמם וחסר ייחוד.

ניתן לזרוק על המיטה מספר כריות מעוצבות ולפרוש כיסוי בעל צבע מודגש מעט. אפשר גם להשקיע במסגרת עץ נחמדה למיטה, ולבחור מיטה הבנויה עם מקום אחסון, במקום ארון או מגירת מצעים, על מנת לאפשר יותר מרחב לחדר.

תוספת אחסון מודולארי

אחסון מודולארי נהדר עבור דירות שכורות. הוא מתאים לכל גודל של דירה, והוא קל להסרה עם סיום תקופת השכירות. יתרה מכך, ניתן למצוא פריטי אחסון מודולארי בעלי תצוגה פתוחה המאפשרים להציג את החפצים האישיים ולהעניק לחלל תוספת אישיות ועיצוב.

על מנת להתאים את ערכת הצבעים לחלל הבית, ניתן לקנות קוביות אחסון אותן ניתן להחליק בקלות פנימה והחוצה. כל סל או קופסה דקורטיבית יתאימו למטרה זו. מומלץ להתאים את צבע הפריטים האישיים המוצבים ביחידת האחסון על מנת להוסיף לעיצוב החדר.

מסר באמצעות תאורה

בדרך כלל, נוטים דיירים בדירות שכורות להתעלם מנושא התאורה. יתכן שלא תהיה אפשרות לשנות את מיקום התאורה, אך ניתן לשנותה באמצעות מנורות, פנסים, נרות או תאורת תליון. כך ניתן לשלוט ברמת וצבע התאורה בבית.

חללים בהירים מוארים בתאורה חמימה מוסיפים לתחושת הביתיות בבית. נברשת מדהימה יכולה למלא את מקום הנורה המשעממת במרכז תקרת הסלון, או תוספת כדורי פנס מזרחיים לתאורת חדר השינה מוסיפים צבע ועיצוב. ניתן אף להוסיף נקודות תאורה מקיר לקיר ותאורת שולחן כמעט בכל חדר.

שדרוג עם שטיחים חדשים

יש להגן על הריצוף המקורי של הדירה, ודבר זה ניתן לביצוע באמצעות שטיחים, בנוסף, זוהי הזדמנות נוספת לעיצוב הבית באופן אישי. שטיח בעל דוגמת נושא יכול לשנות את המראה של כל חדר, כמו גם לשמור על ניקיון הרצפה. לחלופין, ניתן למצוא שטיח אחד המכסה שטח גדול ומתאים לערכת הצבעים השולטת בחלל הדירה. השטיח משנה לחלוטין את מראה החדר ומעניק לו תחושת ביתיות.

מסגרות תמונות

אם קיים אוסף תמונות אישיות אותן מעוניין הדייר להציב בתצוגה, יש לייעד קיר להצבת מספר תמונות. בדרך זו ניתן להסוות קיר לבן משעמם, וליצור מסע של זיכרונות. מומלץ למסגר את התמונות במסגרות בעלות גודל וצבע שונה ולקבצן יחד, או להחליט על נושא מסגור אחיד ולמסגר את כל התמונות באותו הגוון ומאותו החומר.

תמונות אינסטגרם נהדרות לתצוגה היות והמסננים שלהן מעניקות לתמונות מראה ייחודי אשר מוסיף אלמנט עיצוב לקיר. מומלץ להתייחס אל קיר התמונות באותו כובד ראש הזהה לכל סגנון עיצוב עם יצירות אמנות יקרות.

עיצוב דירה שכורה בתקציב נמוך

שיפוץ דירה שכורה בתקציב נמוך יכול להיות מאתגר, אך בהחלט אפשרי. עם קצת יצירתיות, תושייה ותכנון קפדני, תוכלו להפוך את יחידת ההשכרה שלכם לחלל מגורים מסוגנן ונוח מבלי לשבור את הכיס. התחל בזיהוי יעדי העיצוב וסדרי העדיפויות שלך, ולאחר מכן התמקד בתחומים שישפיעו הכי הרבה על האסתטיקה הכללית שלך. שקול להשתמש בחומרים במחיר סביר ובפרוייקטים של עשה זאת בעצמך כדי להוסיף אישיות ואופי לחלל שלך, כגון חידוש ייעוד של רהיטים ישנים או הוספת שכבת צבע טרייה לקירות שלך.

בנוסף, אל תשכח למקסם את שטח האחסון שלך ולהשקיע בריהוט רב תפקודי כדי לייעל את אזור המגורים שלך. ואם אתה מחפש דרך מהירה וקלה לרענן את החלל שלך מבלי לבזבז הרבה כסף, שקול להחליף את העיצוב והאביזרים שלך למראה חדש. בסופו של דבר, עיצוב דירה שכורה בתקציב נמוך דורש סבלנות, יצירתיות ונכונות להתנסות. אבל עם הלך הרוח והגישה הנכונים, תוכלו ליצור בית יפהפה ומזמין המשקף את הסגנון והאישיות הייחודיים שלכם.

עיצוב פנים אריק סלומון

עיצוב פנים אריק סלומון

אריק סלומון מעצב וגרפיקאי. בוגר לימודי עיצוב ואדריכלות, מנהל מייסד המרכז לעיצוב פנים בשראל - המקום המקצועי ביותר בעולם העיצוב, אדריכלות ונוף.

צרו איתנו קשר
השאירו פרטים או התקשרו כבר עכשיו והמומחים שלנו יסייעו לכם!
צרו איתנו קשר​
מאמרים אחרונים מהבלוג
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!