עיצוב פנים לחדר או לפינת עבודה

עיצוב פנים לחדר או לפינת עבודהתהליך עיצוב פנים של חדרים מתייחס למכלול החדרים בבית. כל חדר, בין אם מדובר בחדר ילדים, חדר שינה, סלון או פינת עבודה, צריך להתחבר אל הסובבים אותו באופן כלשהו. אם המעצב אינו מתייחס אל ההיבט ההרמוני של העיצוב, יתקבל מראה סוער מאוד ומפורק.

חשוב שהעיצוב יהיה בסגנון אהוב, ושתהיה תחושת שמחה וסיפוק בכל פעם שנכנסים לבית או שוהים בחדר מסוים. לאחר ההבנה מהו סגנון העיצוב המועדף, ניתן לגלות כיצד להוסיף אישיות לחדרים באופן מותאם המשקף את האישיות.

אפילו פינת עבודה, שהיא רצינית או מבולגנת בדרך כלל, יכולה להיות מעוצבת היטב ובאופן מוקפד ומהנה. פינת עבודה זקוקה ליותר משולחן עבודה וכסא ישיבה אחד או שניים. ניתן להוסיף לה שולחן קפה צדדי ואולי צמח או אגרטל עם פרחים צבעוניים, על מנת ליצור מראה ייחודי.

צבע

דרך קלה לבצע את החיבור בין החדרים היא שימוש נכון בצבע. יש אנשים שאוהבים לצבוע כל חדר בצבע אחר, ולקשט ולהדגיש אזורים מסוימים, כגון פינת העבודה, בצבעים אחרים. זוהי אופציה, אך היא אינה היחידה. בחירת הצבע לחדר יכולה להתבטא בצבע הקירות, הריפוד, אביזרי העיצוב או כל צורת מגע אחרת.

מומלץ להשתמש בצבע אחד במספר גוונים. כך, למשל, ניתן לבחור צבע מסוים לקירות, ולפזר מספר כריות בצבעים תואמים על הספה, ואת קירות פינת העבודה לצבוע בצבע אחד, ולהשתמש בצבעים תואמים לאביזרי הציוד, ושולחן העבודה, על מנת ליצור מראה של שכבות ועומק. בבית קטן, ארגון מוקפד של פינת העבודה הוא חיוני, ולכן אין להרבות בצבעים, על מנת שלא ליצור מראה עמוס ומוסובך.

עיצוב נושא

קיימות אינסוף אפשרויות לעיצוב על פי נושא המיועדות לחדר או לפינת העבודה. עיצוב כזה יכול להתבטא באמצעות הדגשים של פיזור אוספים בחדר, אמנות ויצירה, או פריטי נושאים הקשורים זה בזה בפינת העבודה. כדאי להיות יצירתיים ולעצב בדרכים בלתי צפויות את הפריטים הקשורים לנושא.

לדוגמה, ניתן לעצב את פינת העבודה על פי תחום העיסוק, ולעצב את חדר המשפחה בסגנון כפרי נעים. אך יש לזכור כי הנושא צריך להתבטא בחדר או בפינת העבודה באופנים שונים. אוסף של תמונות משפחתיות עובד נפלא בחדר משפחה, וניתן להשתמש במסגרות זהות כגון כסף או מסגרות פליז על מנת ליצור מראה אחיד והרמוני.

פינת עבודה מאופיינת בריבוי פריטים, ניירת וחפצים. לכן יש להישמר מפני יצירת עומס, במיוחד של פריטים קטנים. במקום זאת, יש להניח קבוצות פריטים מאוגדות יחד באזורים שונים בפינת העבודה, כמו למשל להניח חפצים קטנים על מגש, ולקבץ חפצים אחרים כמרכיב אחד בסידור השולחן.

סגנון

יש לבחור את סגנון העיצוב האהוב, ולהשתמש בו בכל מרחב המחיה. ניתן להשתמש בחומרים, צורות ורהיטים שונים על מנת להחדיר חיים וחיוניות לחדר. אפשרות נוספת היא לעצב את כל הבית בסגנון מסוים, אך להקפיד שחדר אחד יעוצב בסגנון שונה, כגון עיצוב צרפתי, ופינת העבודה תעוצב בסגנון אחר, כגון בעיצוב שיק. זוהי אינה משימה קלה, אך היא תעניק זרימה יעילה לכל החדרים האחרים בבית.

חומרים

לעיתים קיימת משיכה לחומר מסוים, ואז ניתן להשתמש בו בכל הבית כחוט מקשר. לדוגמה, אם קיימת משיכה לזהב צרפתי ואיטלקי משובח, ניתן לפזר בחדר פמוט או מברשת מוזהבים, ולהניח בפינת העבודה, כאלמנט עיצוב משותף, סכין מוזהבת לפתיחת מעטפות. אך מומלץ שלא להקפיד בשימוש בחומרים זהים אלא להניח להם לעבוד יפה ביחד וליצור חיבור נחמד.

רצפותרצפה

אפשר לרצף חדר קטן עם רצפת עץ ולהוסיף עניין וצבע עם שטיח או מחצלת, וליצור חיבור של בסיס זהה גם לפינת העבודה, או לשאר החדרים בבית, במיוחד כשמדובר בבית קטן.

עתיקות

ריהוט עתיק מוסיף מרקם ועומק לחדר. שולחן פינת העבודה הוא פריט הריהוט המשמעותי ביותר, ומומלץ לשקול בחירת שולחן אורן. את ספריית המסמכים והקלסרים ניתן לצבוע בצבע המתאים לשולחן, אך לפני בחירת הריהוט לחדר או לפינת עבודה יש לוודא שהם תואמים את הטעם האישי.

עיצוב פנים אריק סלומון

עיצוב פנים אריק סלומון

אריק סלומון מעצב וגרפיקאי. בוגר לימודי עיצוב ואדריכלות, מנהל מייסד המרכז לעיצוב פנים בשראל - המקום המקצועי ביותר בעולם העיצוב, אדריכלות ונוף.

צרו איתנו קשר
השאירו פרטים או התקשרו כבר עכשיו והמומחים שלנו יסייעו לכם!
צרו איתנו קשר​
מאמרים אחרונים מהבלוג
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!