עיצוב בתים בסגנון אקלקטי

לאנשים שאוהבים מגוון רחב של סגנונות בבית, ומעדיפים עיצוב שאינו מושתת על עקרונות ה"מתאים למתאים", שאוהבים לחשוב מחוץ לקופסה כשזה מגיע לעיצוב הבית, ואולי אף מעדיפים לעצב מחדש חדרים המעוצבים בסגנון קלאסי, נועד הסגנון הייחודי הנקרא אקלקטי.

למרות שהמילה 'אקלקטי' קיימת כבר שנים רבות, רק לאחרונה הפך סגנון זה למבוקש בעיצוב פנים. קישוט בסגנון אקלקטי התחיל את דרכו באמצעות האמנויות והארכיטקטורה של אמנים חלוצים אשר התגאו בעובדה שאינם דבקים בשום סגנון מסוים, ואז יצרו הגדרה של סגנון אישי וייחודי. באופן משעשע, סגנון זה הפך לחרב פיפיות כאשר הוגדר רשמית כסגנון חדש העומד בפני עצמו. עיצוב פנים בסגנון אקלקטי מושאל מסגנונות עיצוב שונים, תוך יצירת מראה מגובש באמצעות צבע, מרקם וצורה. ההגדרה הטובה ביותר של סגנון זה היא: איסוף קפדני של אלמנטים מעניינים אשר יכולים לעבוד יחד.

עיצוב בתים בסגנון אקלקטי

מאפיינים טיפוסיים של עיצוב פנים בסגנון אקלקטי

סגנון עיצוב פנים זה דוגל בעיקר בהיבטים הבאים:

  • שילוב רגוע של תקופות וסגנונות
  • צבעים ניטראליים
  • שימוש חדש בחומרים או פריטים קלאסיים
  • שימוש ייחודי בפריטי אמנות וריהוט
  • איחוד סגנונות שונים וחיבור אחיד שלהם באמצעות דפוס, צורה, מרקם, גימור או צבע
  • מינימום עומסים. לכל פריט ריהוט או קישוט יש את מקומו
  • סגנון ישן מעורב בקלות עם סגנון חדש
  • פריטי עיצוב או ריהוט עשויים בעבודת יד ובעלי ערך סנטימנטלי
  • ובעיקר – חגיגת הניגודים.

הצעד הראשון

ראשית יש להחליט מה הייתה מטרת העיצוב, תוך התחשבות במרב הנוחות. מטבח פתוח לחלל הסלון, למשל, יוצר אווירה נעימה. הכלל השני הוא לבנות ארונות די מרווחים שיכולים לאחסן את כל הפריטים שאינם מתאימים לתצוגה.

עקרונות העיצוב האקלקטי

סגנון עיצוב זה לוקח את כל פריטי העיצוב האהובים, תוך סידורם מחדש באופן נעים ונוח לעין. החפצים, הרהיטים והאביזרים האישיים מפוזרים בחלל הבית מתוך מטרה ליצור מרחב חדש. הזיכרונות והתמונות מוצגים באופן גלוי ומהווים אוסף חדש.

מאפייני אישיות

עיצוב פנים בסגנון אקלקטי משלב צבעים חמים היוצרים תחושה של בית נעים. בית זה מאופיין בבני משפחה וחברים רבים שמגיעים לביקורים, והעיצוב נועד לספק נוחות לכולם. כולל לחיות המחמד, שזקוקים אף הם לפריטי ריהוט משלהם ברוח העיצוב הכללי של הבית.

סידור פריטי הריהוט והעיצוב

את הריהוט אפשר לרכוש גם בשווקים מיוחדים וגם בחנויות יוקרה בארץ או בעולם. רהיטים כבדים וגדולים, קל למקם מיד, ולאחריהם מתחילים לשבץ את שאר הפריטים. כל החפצים ופריטי העיצוב והריהוט הקטנים השונים, מונחים תחילה במרכז הבית. באופן איטי ומחושב מומלץ לשבת ולהתבונן על המצבור, ולהחליט היכן ימוקם כל אחד מהם, במקום המתאים לו, וכך להמשיך עד שכל פריטי העיצוב מסודרים במקומם.

עיצוב הסלון בסגנון אקלקטי

את הסלון ניתן לעצב בריהוט דומיננטי. כך, למשל, ניתן להציב שולחן גבוה בעל שידת מגירות קטנה, מאחורי ספה בסגנון סיני. בפינה אחרת של הסלון ניתן להציב ספה בסגנון מרוקאי. בין הספות אפשר לפרוש שטיחים בסגנון אפגאני או בצבע בורדו כהה, ולפזר אותם בין המרפסת לסלון. לאכלוס אוסף הספרים, הדיסקים והקישוטים אפשר להזמין עיצוב אישי של נישות גבס פינתיות.

התמקדות בפריט ייחודי אחד

במקום מרכזי בסלון, על אחת הנישות של הספרים או על אחת השידות, אפשר להציב פריט אחד ייחודי ויקר, כמו למשל מנורה צבעונית או פריט עיצוב אחר אותו לא ניתן לראות בבתים אחרים.

עיצוב המרפסת בסגנון אקלקטי

בשל הניגודים המשמעותיים בין עונות השנה, מומלץ שלא להשקיע בעיצוב יקר למרפסת. אפשר להציב בפינה ספת בד בעלת כריות נוחות וצבעוניות, שולחן קפה נמוך עשוי עץ ושטיח בהיר. כדאי להשקיע בתאורה טובה ולעצב את המרפסת כך שתתאים בנוחות לשתיית קפה או מנוחה בסוף או בתחילת היום.

קישוט חלל הבית

על פני כל הבית ניתן לפזר אוספי פריטים בסגנון אחד או מספר סגנונות כגון בובות, פיות, מלאכים, פעמונים, חמסות, ועוד. ניתן להניח אותם על רהיטים, להציבם מאחורי פריטים אחרים או לתלותם על הקירות.

למי מתאים סגנון אקלקטי?

עיצוב פנים בסגנון אקלקטי אוגד בתוכו סגנונות שונים והוא פתוח לפרשנויות אישיות, כאשר ההקפדה תהיה תמיד על שילובים של פריטים ייחודיים וצבעים חמים אשר יוצרים ביחד מראה ייחודי ומפוזר המתאים לטעם האישי. זהו בית מחבק וחם המשרה אווירת רגיעה בסוף היום. אנשים מסוימים מאמצים סגנון זה מתוך פילוסופיה אישית לחיים.

עיצוב פנים אריק סלומון

עיצוב פנים אריק סלומון

אריק סלומון מעצב וגרפיקאי. בוגר לימודי עיצוב ואדריכלות, מנהל מייסד המרכז לעיצוב פנים בשראל - המקום המקצועי ביותר בעולם העיצוב, אדריכלות ונוף.

צרו איתנו קשר
השאירו פרטים או התקשרו כבר עכשיו והמומחים שלנו יסייעו לכם!
צרו איתנו קשר​
מאמרים אחרונים מהבלוג
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!