עיצוב בתים בסגנון עתיק

עיצוב בתים בסגנון עתיק, הוא אחד הדינמיים ביותר שניתן למצוא כיום: הוא מתחדש חדשות לבקרים, עם אופנות וטרנדים המקיפים אותו מכל עבר. אלא שגם בעת הנוכחית, יש כאלה שמעוניינים לדבוק בקו עיצובי מיוחד לא פחות, והוא העיצוב העתיק. ניתן למצוא כיום לא מעט סיבות שאנשים בוחרים בסגנון עיצובי זה: מהן היתרונות שלו? וכיצד ניתן לזכות במראה העתיק המרשים ביותר?

עיצוב בתים בסגנון עתיק

מהו עיצוב בסגנון עתיק?

כשמדברים על עיצוב בתים בסגנון עתיק, לא מעט משתנים נכנסים לתוך המשוואה. זה מתחיל מחומרי הגלם בהם נעשה שימוש, הן מחוץ לבית והן בחלקו הפנימי. בבתים עתיקים רבים, החומרים הבולטים ביותר הם אבן, או לחילופין עץ. בעוד שבעבר השימוש בחומרים אלה היה מסיבות טכניות בעיקרן, כיום הוא נעשה מתוך בחירה: אריחי אבן, למשל, הם אחת המילות המרכזיות כיום בתחום העיצוב.

היבט חשוב אחר של הבית העתיק המעוצב הוא הצורה שלו. היות ומדובר בעיצוב פנים, הרי שצורתו המקורית – הישרה לרוב – של הבית תישמר לה. עם זאת, בחלקיו הפנימיים ניתן בהחלט לראות שימוש הולך וגובר בצורות מעוגלות או בקשתות, מה שתורם למראה העתיק והאסתטי. ברוב המקרים, המדובר הוא בחלונות או בדלתות הבית, שיכולים לקבל את ה"טוויסט" הזה, מה שתורם לתחושת המתקבלת במהלך הביקור בהם.

פינות אוכל בסגנון עתיק

פינות אוכל בסגנון עתיק הפכו לטרנד פופולרי בעולם עיצוב הפנים. המשיכה הנצחית של ריהוט בסגנון עתיק יוצרת אווירה חמה ומזמינה המושלמת לאירוח אורחים, אירוח מסיבות ארוחת ערב או פשוט ליהנות מארוחה עם בני משפחה וחברים.

כאשר מעצבים פינת אוכל בסגנון עתיק, חשוב לבחור בריהוט פונקציונלי וגם אסתטי. שולחנות אוכל, כיסאות ומזנונים בסגנון עתיק הם כולם אפשרויות מצוינות שיכולות לעזור ליצור מראה ותחושה מגובשים בחלל. בנוסף, שילוב של ספות או כורסאות בסגנון עתיק יכול לספק פינת ישיבה נוחה לאורחים להירגע וליהנות משיחה לפני או אחרי הארוחה.

בסך הכל, פינות אוכל בסגנון עתיק מציעות דרך ייחודית ואלגנטית להעלות את מראה הבית שלך. בין אם אתה אספן של רהיטים עתיקים או פשוט מעריך את היופי של פריטי וינטג', פינת אוכל בסגנון עתיק היא דרך מצוינת להוסיף תחכום וקסם לבית שלך.

ריהוט בסגנון עתיק

עיצוב פנים כולל בתוכו, בכל המקרים, התייחסות לרהיטים, אפילו יותר מאשר רכיבים אחרים הנוגעים לבית. כשרוצים ליצור את המראה העתיק, אינספור אפשרויות עומדות בפני המעצבים: לרוב, תיעשה הבחירה ברהיטים עתיקים, בין אם משוחזרים ובין אם לא, שישתלבו היבט בסביבה בהם הם נמצאים.

ברהיטים אלה יהיה מושם דגש על אומנות וטביעת ידו של המעצב, כך שהמראה יהיה תמיד ייחודי ומרשים. הצעד הראשון ביצירת פינת אוכל בסגנון עתיק הוא בחירת הרהיטים הנכונים. אתה רוצה לבחור חלקים בעלי תחושה וינטג'ית ויכולים לעמוד במבחן הזמן. חפשו יצירות עם פירוט ייחודי, כמו גילופים מקושטים או רגליים מסובבות. שקול גימור במצוקה כדי לתת לרהיטים שלך מראה מיושן. זכרו, פחות זה יותר כשזה מגיע לריהוט בסגנון עתיק, אז בחרו כמה פריטי אמירה לפינת האוכל שלכם.

ספות בסגנון עתיק

אם יש לך מקום, שקול להוסיף ספה בסגנון עתיק לפינת האוכל שלך. זה יכול לספק מקומות ישיבה ונוחות נוספים, תוך הוספת קסם וינטג'. חפשו ספה עם גימור מעוצב או מראה מיושן, ושקלו להוסיף כריות וינטג' לתוספת סגנון ונוחות.

מזנון בסגנון עתיק

מזנון בסגנון עתיק הוא תוספת מצוינת לכל בית. הוא מוסיף נופך של אלגנטיות ותחכום לחלל המגורים שלך תוך מתן פתרונות אחסון פרקטיים. השקעה במזנון איכותי בסגנון עתיק יכולה להיות השקעה יקרת ערך שתחזיק מעמד לעשרות שנים קדימה.

אם אתם מחפשים להוסיף מזנון בסגנון עתיק לביתכם, קיימות אפשרויות רבות. אתה יכול לרכוש אותם מחנויות עתיקות, חנויות רהיטים מיוחדות, או אפילו באינטרנט.  חשוב לעשות את המחקר שלך ולהבטיח שאתה מקבל רהיט איכותי שיחזיק מעמד. בעוד שמזנונים בסגנון עתיק יכולים להיות יקרים, ישנן גם אפשרויות רבות לריהוט זול בסגנון עתיק.

אתה יכול למצוא מבצעים נהדרים על פריטים יד שנייה או לבחור בהעתק שתופס את המהות של סגנון עתיק ללא תג המחיר הגבוה. בסך הכל, מזנון בסגנון עתיק הוא רהיט רב תכליתי ונצחי שיכול לשפר את המראה והפונקציונליות של כל חדר בבית שלך. על ידי השקעה ביצירה איכותית, תוכלו ליהנות מהיופי והמעשיות שלו לאורך שנים.

היתרון המרכזי – נוסטלגיה

כאשר אנחנו נתקלים בבית המעוצב באופן מרשים וייחודי במיוחד, עולות בנו תחושות שונות. במקרה של בתים בסגנון עתיק, ניתן לסכם את התחושות במילה אחת: "נוסטלגיה". העיצוב העתיק כאילו מחזיר אותנו במנהרת הזמן, ומשכיח מאיתנו את העובדה שאנחנו חיים, בישראל, בשנת 2014.

מה שחשוב לא פחות, הוא שכמעט בכל המקרים תחושה זו תיתפס על ידינו באופן חיובי, כלומר, ככזו התורמת להתרשמות שלנו מהבית הלכה למעשה. אין זה מקרי שכמה מערי התיירות המרכזיות כיום בישראל הן ירושלים, צפת ויפו, בהן מבנים עתיקים רבים.

עיצוב פנים בסגנון העתיק מאפשר להגיע לתחושה הזו במינימום מאמץ, אפילו אם המדובר הוא במבנה שנראה, לפחות מבחינה חיצונית, חדיש לכל דבר ועניין. במידה רבה, זהו גם סוד הקסם של סוג זה של עיצוב: אנחנו יכולים להימצא בסביבה המודרנית והסואנת כשאנחנו עושים את דרכנו לבית, אך בתוך מספר שניות, עם הכניסה אליו, להרגיש כאילו חזרנו במנהרת הזמן, ונכנסו לעולם אחר. החוויה, בכל המקרים, מרשימה בכל קנה מידה.

כך מתחילים במסע במנהרת הזמן

על מנת לבצע את עיצוב בתים בסגנון עתיק על הצד הטוב ביותר, נדרש, מיותר אולי לציין, ידע נרחב בתחום. הנקודות שהובאו כאן הן הבסיסיות ביותר, אך ברור שהן לו מהוות ולו קמצוץ ממגוון האפשרויות של לעיצוב העתיק שעומדות בפני בעלי הבית. מה שחשוב יותר להדגיש, הוא שללא הידע הנרחב על מגמות עיצוב, בהווה ובעיקר בעבר, וללא כישרון שיאפשר להתאים את העיצוב למאפיינים הבסיסיים של הבית, משימה זו אינה אפשרית.

מעצב פנים חייב להיכנס לתמונה כשמעוניינים בעיצוב מורכב מהסוג הזה, אך לא כל מעצב פנים אכן מקצועי בו. חשוב לוודא, לכן, שיש לו ניסיון ב"שיחזור" מבנים עתיקים, ולבחון בעת הצור דוגמאות לעיצובים קודמים שהיה אחראי להם בסגנון הזה.

עיצוב פנים אריק סלומון

עיצוב פנים אריק סלומון

אריק סלומון מעצב וגרפיקאי. בוגר לימודי עיצוב ואדריכלות, מנהל מייסד המרכז לעיצוב פנים בשראל - המקום המקצועי ביותר בעולם העיצוב, אדריכלות ונוף.

צרו איתנו קשר
השאירו פרטים או התקשרו כבר עכשיו והמומחים שלנו יסייעו לכם!
צרו איתנו קשר​
מאמרים אחרונים מהבלוג
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!