עיצוב בתים בסגנון רטרו

עיצוב פנים בסגנון רטרו מבוצע ברוח שנות השבעים, המשולב בהקפדה על מראה אתני. זוהי תערובת מרגשת של יופי, סגנון היפי, ושיק המעורב בעיצובי קיטש פאנקי משנות השישים. בשנות השבעים, עיצוב הפנים היה קליל, אוורירי וחופשי, והוא שיקף תנועה, דעות אישיות, אקטיביזם, חופש וביטוי עצמי. עיצוב פנים בסגנון רטרו משקף זמנים בהם המוסיקה, הדעות הפוליטית, והאופנה שלטו בסגנון החיים. נדמה שהכול היה פשוט יותר אז. לכן, כשמדברים על סגנון רטרו, המשמעות האמיתית היא בעיקר חזרה אל הפשטות.

בעשורים האחרונים, חלק מהמעצבים מקבלים את השראתם מסגנון עיצוב של שנות השישים, והם מערבים, בחתימה אישית שלהם, גם סגנונות משנות העשרים, אר נובו והתקופה הוויקטוריאנית. זהו עיצוב נועז בעל נגיעה של מראה מיושן אך ייחודי.

עיצוב בתים בסגנון רטרו

עיצוב הקירות

טפטים וציורי קיר המציגים פרחים והדפסים צריכים להיות מסוגננים ולהעניק תוספת עליזה וצבעונית לחדר. אפשר למצוא מגוון טפטים מדהימים. טפט ויניל היה פופולארי מאוד בשנות השבעים, אך כיום קיימים עיצובים מדהימים רבים מנייר או בד.

טפטים בדוגמאות גדולות ניתנים להשגה במגוון הדפסים ביניהם אפשר לבחור עד לקבלת ההחלטה הסופית. טפטים בסגנון רטרו מעניקים מראה נוסטלגי אמיתי והם יכולים ליצור אפקט של נגיעה מודרנית, אם בוחרים אותם בגוונים מאופקים. בנוסף, אפשר להזמין ציורי קיר בהתאמה אישית. יש היום אמנים מוכשרים רבים המסגלים לצייר ישירות על הקירות כל סגנון מבוקש.

הסלון

סלון מעוצב בסגנון רטרו מאופיין בכריות פזורות או מקובצות יחד ברשלנות על מנת להפוך את אזור הישיבה לבלתי פורמאלי ומחוספס. צבעים בהירים, שטיח צמר עבה בהיר, גזעי עץ פזורים בתור שולחנות קטנים, ואריחי עץ על התקרה מעניקים עיצוב המהווה תערובת של רטרו עם סגנון כפרי. בנוסף, אפשר לחפש ריהוט עשוי כרום או פלדה מלוטשת על מנת להוסיף אלמנט רטרו לעיצוב.

צבעים

צבעי הבית מורכבים משילוב של סגנון היפי ואתני, אשר מעניק אפקט ניטראלי יותר של אדמה, כלומר בז', ירוק מרווה, חול, חום, חרדל, כתום שרוף, ים, שזיף, חציל, יין וגוונים עמוקים של סגול. כמובן שיש גם את אווירת הדיסקו, המאופיינת בצבעים נוספים של כסף וזהב אותם ניתן למזג לתוך רעיונות העיצוב.

תאורה

תליון תאורה פשוט יכול לשמש לעיצוב רטרו. התאורה בסגנון זה יוצרת בית נפלא ומעניין, כאשר תליוני אור בסגנון פאנקי מהווים את הנקודה המרכזית ומוקד החדר.

כיצד לעצב בסגנון רטרו?

עיצוב פנים בסגנון רטרו ניתן לביצוע במגוון גדול של ערבוב ומשחק עם בדי ריפוד לספות, כריות פזורות ווילונות בעלי הדפסים גדולים ונועזים. ניתן לשלב בין כל פריטי העיצוב השונים, אך עדיין להקפיד על קשר בין הגוונים, כך שהעיצוב ייראה בטוב טעם.

עיצוב פנים אריק סלומון

עיצוב פנים אריק סלומון

אריק סלומון מעצב וגרפיקאי. בוגר לימודי עיצוב ואדריכלות, מנהל מייסד המרכז לעיצוב פנים בשראל - המקום המקצועי ביותר בעולם העיצוב, אדריכלות ונוף.

צרו איתנו קשר
השאירו פרטים או התקשרו כבר עכשיו והמומחים שלנו יסייעו לכם!
צרו איתנו קשר​
מאמרים אחרונים מהבלוג
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!