עיצוב דירות ישנות

עיצוב דירות ישנות – הייתם שמחים לעבור לדירה חדשה, אבל במצב הדברים הנוכחי אתם מבינים שזה לא אפשרי. כשמחירי הדיור רק עולים משנה לשנה, ושהמצב הכלכלי רק הופך למורכב יותר ויותר, חלום רכישת הדירה החדשה מתרחק מהישג ידם של רבים. אלא שאתם מתבוננים על הבית שלכם, ויודעים כי הייתם שמחים לשינוי. מה שברור הרבה פחות הוא שבאמצעות עיצוב נכון של הדירה, ישנה ככל שתהיה, ניתן "להצעיר" אותה בלא מעט שנים, ולהתאים אותה לעת המודרנית. אנחנו נעניק לכם מספר דגשים חשובים בדרך להגשמת היעד הזה.

עיצוב דירות ישנות

מילת המפתח: חידוש

התגוררתם בדירה שלכם שנים ארוכות, כך שהמראה שלה כיום רחוק מלהיות מרשים. הרהיטים התיישנו, הסגנון העיצובי כבר חלף מהעולם, והצבעים בקירות דוהים. זה בדיוק הרגע בו ניתן להתחיל במשימת עיצובו של הבית מחדש, עד להשגת המטרה אשר הזכרנו קודם לכן. תשומת הלב הראשונית שלכם צריכה להיות לרהיטי הבית שלכם, המהווים חלק בלתי נפרד מתמונת העיצוב שלו. בהקשר הזה, התבוננו על כל אחד מהרהיטים, ונסו להעריך את המצב שלו.

שולחן שרוט או ספה חבוטה פוגעים במראה הבית במידה ניכרת, כך שנדרש למצוא להם פתרון. חידוש הרהיטים (בין השאר באמצעות הוספת חיפוי עליהם או צביעה מחדש), או אפילו החלפה של רהיט אחד או שניים, יאפשרו לכם לשפר את מראה הבית בהוצאה מצומצמת באופן יחסי.

קירות, תאורה ומה שביניהם

לא כולם נותנים על כך את הדעת, אבל קירות הבית משפיעים בצורה לא מבוטלת על החוויה הויזואלית של כל מי שנכנס לבית. גם אם הבחירה הטבעית ברוב המקרים היא בגוון הלבן, אפשר לחשוב על חידוש גם מהבחינה הזו.

במידה ואתם מעוניינים בצבע רגוע, אך כזה שיהיה מעט מודרני יותר מהלבן המסורתי, בחרו באחד הגוונים המשלימים של הלבן, או לחילופין הוסיפו לקיר החלק טקסטורות מעניינות. זו בדיוק הנקודה בה מדבקות הקיר או הטפטים יכולים להיכנס לתמונה, ולהצעיד את מראה הבית מספר פעמים קדימה.

המסע שלנו בדרך להצערת הבית ממשיך עם התאורה, שנתפסת בעיני רבים כמעט כמובנית מאליה. ניתן לעשות בדק בית גם מהבחינה הזו: ראשית, מכיוון שהתאורה משפיעה רבות על מראה הרהיטים ועיצוב הבית כולו, שקלו את האפשרות להחליף אותה – לא תאמינו איזה שינוי משמעותי במראה הבית זה יחולל. מעבר לכך, גופי התאורה עצמם מהווים כיום פריט אופנתי במלוא מובן המילה, כך שניתן בהחלט לחשוב גם על החלפה שלהם.

אז איך מתחילים?

כולנו מכירים את הז'אנר הטלוויזיוני שבו מעצב מן השורה מגיע לבית ישן, והוגה אל מול המצלמות שלל דרכים לחדש אותו. הגם שידוע כיום כי תוכניות המציאות, ובכלל זה תוכניות השיפוצים, רחוקות מלתאר את המציאות, במקרה הזה יש מספר קווים מקבילים. זאת מכיוון שהצעד החשוב ביותר בדרך לחידוש דירה ישנה הוא, פשוטו כמשמעו, פניה למעצב פנים, או בעל מקצוע מקביל אחר.

ממש כמו בסדרות, אותו גורם מקצועי יגיע אל הבית, יתרשם מהחסרונות שלו, או מהמגמות העיצוביות שאינן קיימות להן עוד. בהמשך לכך, הוא יציע את הפתרונות שלו בדרך להצערת הבית, כולל עלויות משוערות של כל פעולה ופעולה.

בהקשר הזה, חשוב לזכור שאין גבול לניסיונות חידוש הבית, ושהחלפת כל לבנה ולבנה בו עלולה לגרום להוצאות כלכליות משמעותיות. לכן, רבים ימליצו לקבוע סדר עדיפויות של החידוש, וזאת על פי הדברים שיותר בוער לחדש בבית. נסו להעריך את ההוצאות, ובמידת הצורך בחרו לבצע את החידוש בצורה הדרגתית, כלומר, בכל פעם לטפל בחלק אחר של הבית.

דירה מעוצבת  – יצירה מודרנית

בכל הנוגע ליצירת דירה מעוצבת, תכנון נכון הוא המפתח להצלחה. לקחת את הזמן לתכנן את החלל שלך ולשקול היטב את הצרכים וההעדפות שלך יכול לעשות הבדל עצום בנוחות ובפונקציונליות של חלל המגורים שלך. על ידי ביצוע הטיפים והעצות המפורטים בפוסט זה בבלוג, תוכלו ליצור חלל שהוא גם מסוגנן וגם פונקציונלי, עם הרבה מקום לכל החפצים והפעילויות שלך. מבחירת הרהיטים והעיצוב הנכונים ועד למקסום שטח אחסון ויצירת פריסה נוחה, ישנם גורמים רבים שיש לקחת בחשבון בעת תכנון הדירה. בסופו של דבר, המטרה של תכנון הדירה היא ליצור חלל אסתטי וגם פרקטי לחיי היום יום. עם הגישה הנכונה, תוכלו ליצור חלל שמרגיש כמו בית ועונה על כל הצרכים וההעדפות שלכם.

עיצוב פנים אריק סלומון

עיצוב פנים אריק סלומון

אריק סלומון מעצב וגרפיקאי. בוגר לימודי עיצוב ואדריכלות, מנהל מייסד המרכז לעיצוב פנים בשראל - המקום המקצועי ביותר בעולם העיצוב, אדריכלות ונוף.

צרו איתנו קשר
השאירו פרטים או התקשרו כבר עכשיו והמומחים שלנו יסייעו לכם!
צרו איתנו קשר​
מאמרים אחרונים מהבלוג
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!