עיצוב חדרי נוער

גיל ההתבגרות הוא תקופה של חוויות, אך גם של לא מעט מתחים ולחצים. זוהי התקופה בה הנערים בונים את האישיות שלהם, מפתחים קשרים חברתיים שילוו אותם שנים וזקוקים לביטוי עצמי רב. גורמים אלה, כמו גם רבים אחרים, חייבים לקבל ביטוי בעיצוב הפנים של חדרי הנוער – כיצד ניתן לעשות זאת על הצד הטוב ביותר?

עיצוב חדרי נוער

עיצוב חדרי נוער עם פחות צבעים, יותר רהיטים

כולנו מכירים את חדרי הילדים, אשר עמוסים בצבעים, בציורים ובקישוטים מכל סוג. עיצוב חדרי נוער גורם לחדר להיות רגוע יותר ומתאים יותר לנער. בחדרי נוער, לעומת זאת, התמונה צריכה להיות שונה: הגם שאין בהכרח הכוונה שהם יהיו "אפורים" ומשעממים, מומלץ לבחור בעיצוב צעקני הרבה פחות. המלצה של רבים היא לבחור מספר גוונים עיקריים, על פי הסגנון המבוקש ורצונות הנער או הנערה, ולבסס את עיצוב החדר עליהם.

אז איך בכל זאת יוצרים חדר מיוחד? עיצוב חדרי נוער זה בדיוק התשובה לשאלה זו –  כאן, יקבלו משמעות הרהיטים השונים. חדר נוער הוא מקום שבו מבלה הנער שעות ארוכות מדי יום, ולכן חייבים להימצא שם רהיטים שיתאימו לאורח החיים שלו, מכשירי חשמל בהם הוא משתמש וכיוצא בזה. רצוי שפריטים אלה ישלבו היבט בין אסתטיקה לפרקטיקה. החדר צריך לתפקד היטב – הן כחדר שינה, חדר עבודה או חדר אירוח – ולכלול את כל האביזרים להם זקוק בוודאי הנער.

הפריטים הקטנים שעושים את ההבדל

עיצוב חדרי נוער חייב לכלול את החפצים והפריטים של הילדים. במקרה של חדרי נוער, המקוריות רק תוסיף. על הקיר ניתן לתלות פוסטר של קבוצות כדורגל, שחקנים או זמרים, את המיטות לכסות בכיסויים המתאימים לתחומי העניין של הילד, כשגם פריטים עיצוביים מקוריים אחרים יוסיפו ליייחודיות של החדר.

היתרון שבכך הוא השינויים המתאפשרים בעיצוב, בתוך שניות, בעזרת השימוש בפריטים אלה: כשכל נער משנה את העדפותיו חדשות לבקרים, וכשהאופנות משתנות בקצב מסחרר, אין לזלזל בחשיבותה של הגמישות הזו.

סוגיות מרכזיות בדרך לשימוש המושכל בחדר

אם נכנסים מעט יותר לעובי הקורה, ברורים משתנים נוספים שצריכים להרכיב את משוואת עיצוב החדר של הנער או הנערה המתבגרים. ארגון המרחב חייב להיות מושכל, כשה"הסבה" בין תפקידיו השונים של החדר צריכה להיעשות בקלות. פינת לימוד אשר חוסמת את ארון הבגדים, למשל, היא דוגמא לעיצוב שרחוק מלהיות יעיל.

המעוניינים בפינת אירוח חסכונית במקום, דוגמא נוספת, יכולים לרכוש מיטה נפתחת לספה, שתאפשר לארח חברים בנוחות: אסור לשכוח כי חדרי ילדים ונוער אינם נוטים להיות מאופיינים בגודל מרשים במיוחד.

חשוב לתת את הדעת גם לסוגיות הנוגעות לתאורה. בני נוער מבלים שעות ארוכות מול הספרים והמחברות, ולכן רצוי שהאזור בו הם לומדים ימוקם קרוב ככל האפשר לחלון: השאיפה, בהמשך לכך, היא גם לחסוך ככל הניתן בחשמל. מומלץ שתוודאו שבחדר יש מספיק נקודות חשמל וטלפון, ובמידת הצורך רכשו מפצלים שיהפכו את הארגון לפשוט יותר, ואת התוצאה הסופית למסודרת יותר.

אל תוציאו את הנער מהתמונהילד כועס

בעת תכנון ועיצוב חדר נוער, חייבים להתייחס לכך לנער שמתגורר בחדר לא מעט רצונות משלו. זהו, מעל הכול, המרחב הפרטי שלו. לכן, אסור בתכלית האיסור להוציא אותו ממשוואת העיצוב, אלא לתת לו לבצע את ההחלטות החשובות ביותר הנוגעות לחדרו. ניתן לייעץ לו, כמובן, אבל ההחלטה הסופית רצוי שתיעשה, בסופו של יום, על ידו.

אז איך מתחילים?

עיצוב חדר נערים אינו תורה מסיני, אך עדיין מצריך ידע וניסיון מקצועי. גם אם לא נולדתם מעצבי פנים, תוכלו בוודאי להיעזר בייעוץ המקצועי של אנשי מקצוע מהסוג הזה, או אפילו חברות בתחום הריהוט. אתם בהחלט יכולים להסתמך גם על עיצוב קיים, ופשוט לבצע בו מספר "טוויסטים" שיעניקו לו את החותם האישי לו בוודאי מצפה הנער.

כאשר הילדים מוכנים לחדר משלהם, הם נרגשים לקראת קבלת חדר עם עיצוב חדרי ילדים מותאם ומבוצע על פי טעמם. גם ההורים נרגשים לגבי האופן בו הם יכולים להפוך את חדר הילדים למשמח באמצעות עיצוב, צבעים וקישוטים. כמובן, שהדבר הראשון אותו על ההורים לעשות הוא לשאול את הילד מה הוא רוצה באמת, ואז לתת לו רעיונות לגבי אופן העיצוב. מומלץ לחשוב על מה שכבר יש, ומה עדיין צריך לרכוש.

בהתאם לאופי הנושא של חדר הילדים, העיצוב יכול להיות יקר או זול. זה תלוי בתקציב האישי לעיצוב חדר החלומות. יחד עם זאת, יש לזכור כי ילדים גדלים, ועיצוב החדר ישתנה כעבור מספר שנים. בני נוער אינם מעוניינים לישון בחדר ילדותי, ולכן, מאמר זה מעניק מספר טיפים לעיצוב חדר ילדים, אשר יענה על כל הדרישות.

וילונות וחלונות בהירים וצבעוניים

מומלץ להשתמש בוילונות צבעוניים בתהליך עיצוב חדרי ילדים. יש להתאים את הצבע למוטיב הכללי של החדר. צבע החלונות צריך להיות בהיר על מנת להעניק לחדר מראה חד ונקי יותר. בנוסף, מומלץ לדאוג לתריסים אותם ניתן להגיף בשעות היום החמות ובשעות הערב. גם צבע התריסים צריך להשלים את צב ע החדר.

עיצוב חדרי ילדים עם צעצועים כתפאורה

עיצוב חדרי ילדים אינו יכול להתחיל אם מתעלמים מהצעצועים של הלדים. צעצועי הילד הם צבעוניים ומגיעים בגדלים וצורות שונים. הם יכולים לשמש כקישוט לחדר, ובכך ניתן לחסוך בשטח האחסון באמצעות מתקני תלייה לצעצועים גדולים ומדפים רחבים לצעצועים קטנים. זה נראה נהדר, במיוחד אם הצעצועים מסודרים היטב.

שימוש בהדפסים וצבעים

לקירות חדר הילדים, מומלץ לבחור צבע בהיר ולשלב אותו עם מספר הדפסים או לבחור טפט צבעוני ומתאים. מלבד הקיר, ניתן אף להשתמש בהדפסים גם לארונות ומתקנים אחרים בחדר. שיטת עיצוב נוספת היא שימוש בציורי קיר במקום הדפסים. הילד יכול להציע את הנושא האהוב עליו, כמו פרחים, פיות, מכוניות מרוץ ועוד, ואותם ניתן לצייר או להדפיס.

שימוש בבדים שמתאימים לחדר

ניתן להשתמש במצעים המתאימים לנושא החדר על מנת שישתלבו בעיצוב הכללי. אפשר לערבב ולהתאים סדינים, כריות ושמיכות. אפשר להוסיף מספר כריות קישוט, ולהתאים להם את הוילונות. כך מקבל החדר מראה אחיד.

קישוט התקרה

ניתן לעצב גם את התקרה בהתאם לטעמו של הילד באמצעות קישוט עם פריטי עיצוב זוהרים. הילד נהנה להתבונן בהם כאשר החדר חשוך, לפני השינה. זה נראה כאילו הוא בוהה בכוכבים בלילה.

עיצוב חדרי ילדים באמצעות פריטים חינוכיים

העיצוב אינו ההיבט המרכזי בחדר הילדים. יש להקפיד אף למקם פריטים אשר יכולים לסייע ללמידה כגון ספרים, תרשימים וצעצועים חינוכיים. כך יכול הילד גם ליהנות בעת הלמידה.

שימוש בתמונות לקישוט

ניתן לעשות עיצוב חדרי ילדים עם תמונות מהרגעים החביבים ביותר על הילד. הצילומים יכולים לכלול תמונות של חופשות, פעילויות בבית הספר, ימי הישגים ועוד רגעים רבים אחרים. אפשר ליצור קיר נושא לתמונות אלו, ולמסגרן בגדלים שונים.

כיסוי הרצפה

ילדים אוהבים לשחק על הרצפה. לכן מומלץ להניח שטיח על מנת להגן על רגליהם, ברכיהם, ידיהם וחלקים אחרים של גופם. מומלץ לבחור שטיחים עבים שכיף לשכב עליהם. אפשר לכסות את הרצפה באופנים מגוונים ושונים, כמו למשל שטיח מקיר לקיר או שטיח גומי במקום שטחי צמר או בד.

הצבת אהיל

על מנת לאפשר די אור במהלך הלילה, מומלץ למקם אהיל. הוא יכול להיות שימושי כקישוט נוסף לחדר הילדים. ניתן להשיג מנורות דקורטיביות בגוונים יצירתיים, אך אפשר גם לרכוש אהיל רגיל ולקשט אותו באופן אישי.

חשיבות העיצובעיצוב

עיצוב חדר הילדים יכול להיות אלגנטי ומתוחכם. אך אין זה משנה באלו קישוטים משתמשים, הדבר החשוב ביותר הוא להשתמש בעיצוב המשקף את האהבה והטיפול בילד, שיגרום לו לחוש בטוח, רגוע ונאהב.

עיצוב פנים אריק סלומון

עיצוב פנים אריק סלומון

אריק סלומון מעצב וגרפיקאי. בוגר לימודי עיצוב ואדריכלות, מנהל מייסד המרכז לעיצוב פנים בשראל - המקום המקצועי ביותר בעולם העיצוב, אדריכלות ונוף.

צרו איתנו קשר
השאירו פרטים או התקשרו כבר עכשיו והמומחים שלנו יסייעו לכם!
צרו איתנו קשר​
מאמרים אחרונים מהבלוג
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!