עיצוב חנויות

צרו איתנו קשר
השאירו פרטים או התקשרו כבר עכשיו והמומחים שלנו יסייעו לכם!

עיצוב חנויותעיצוב פנים לחנויות מתבסס בעיקר על תחושת מרחב ומשיכת המבקרים לרכוש את המוצרים. מדפי המוצרים צריכים להיות נגישים, עמדת הקופה צריכה להיות רחבה וידידותית, החנות עצמה צריכה להיות מוארת היטב, וכל החלל עצמו צריך להעניק תחושת הרפתקה וקסם.

סוד העיצוב המוצלח טמון בהענקת השראה למבקרים, הם צריכים להיות מרותקים לחנות ולרצות לבלות כמה שיותר זמן בחלל צבעוני, מואר ומרוהט היטב. הקירות מכוסים בפוסטרים גדולים המציגים את הסחורה באופן אסתטי ואמנותי, והעיצוב מבדיל את עצמו מחנויות המתחרים.

חוויית הלקוח באמצעות העיצובחנות

עיצוב חנות צריך להקנות למבקרים תחושה שהם יכולים להגשים פנטזיה. ברוב המקרים, אנשים רוכשים מוצרים להם אינם זקוקים באמת. הסיבה העיקרית בגללה הם עושים זאת היא כי העיצוב מושך אותם להישאר בחנות, להתבונן במוצרים המוצגים באופן מושך, לגעת בהם ולרכוש אותם על מנת לקחת הביתה משהו שנראה יפה כל כך. גם אם מגוון המוצרים נרחב ושופע, הוא צריך להיות מוצג בעדינות ולא בעומסים, ומתוך הבנה של חשיבת הלקוח והעדפותיו.

באמצעות צבעים, מרחבים, תאורה, מדפים עמוסי כל טוב, חלון ראווה מוקפד, פינת ישיבה המאפשרת מנוחה ועוד היבטים שהמכנה המשותף להם הוא התחשבות בצרכי הלקוח, החנות מקבלת חיים ומעניקה ללקוח את התחושה שהוא יכול להיות כל מי שהוא רוצה, וכי בחנות זו הוא ימצא את מבוקשו ויגשים את חלומותיו.

צבעים וצורות בעיצוב חנויותצבעוני

החלל המסחרי של החנות מעוצב בצבע אחד עיקרי שנבחר, בדרך כלל בהיר, השולט על כל הקירות ותואם את הריהוט, ואילו אזור אחד אותו מבקשים בעלי החנות להבליט ולמשוך אליו את המבקרים, מודגש באמצעות צבע מנוגד וריהוט מאסיבי יותר.

הצבעים השולטים יכולים להיות בצבעי פסטל עדינים או בסגנון הוואי צבעוני ותוסס, הרהיטים יכולים להיות מעץ או מתכת, ספות הישיבה מרופדות בבד כותנה או קטיפה צבעוני, אך תמיד יהיה איזור אחד מרכזי בחנות, אליו ינהרו הקונים בשל העיצוב המבדיל את האזור משאר החלל, וימשוך את הקונה באמצעות יצירת צבעים שונה, דומיננטית יותר, כגון אדום, כתום, ירוק או כחול וריהוט יוקרתי יותר.

הקונים צריכים להרגיש בנוחות, ממש כאילו הם בביתם, וביציאה מהחנות הם צריכים להרגיש טוב עם עצמם ולרצות לשוב.

החנות צריכה להיות מעוצבת באופן ייחודי המבדיל אותה מאחרים ומדגיש את המוצרים, כך שהלקוח לא יח

 

ווה חוויה חד פעמית, אלא ירצה לבקר שם שוב בכל הזדמנות. עיצוב הפנים של החנות בונה בעצם תדמית המעצימה מותגים או מבליטה מוצרים חדשים באופן מעניין ומסקרן. הלקוח, כמו גם העוברים והשבים בסביבה, צריכים להרגיש כאילו החלל נבנה ועוצב במיוחד עבורם.

בניגוד לעבר, חנויות אינן מעוצבות היום באופן של תחלופה מהירה של לקוחות נכנסים ויוצאים. להיפך, העיצוב

 מושך את הלקוח להיכנס, להישאר, לבדוק, להתלבט, לגעת, לשבת ולנוח, ולרכוש את המוצרים באופן רגוע ומושכל.

לכן דגש העיצוב צריך להתבסס על ריבוי מקומות מנוחה על מנת שניתן יהיה להעריך את המוצרים שנרכשו ולחשוב על מוצרים חדשים לרכישה. אזורי מכירת המוצרים אותם מבקשים בעלי החנות להבליט צריכים להיות מוצבים על

 עמדות מכירה מרכזיות, במדפי או מתקני תצוגה מושכים את העין ויוצאי דופן. כך שהמוכרים לא יצטרכו "לדחוף" את המוצר, אלא הקונים הם שיימשכו אל המוצרים בעצמם.

גם לאחר שעוזב המבקר את החנות, הוא חולק את החוויה עם חבריו, ממליץ על המקום ובכך מגביר את המודעות לחנות, וכל זאת רק בזכות עיצוב מושקע.

עיצוב נכון של החלל מבחינת פרופורציות, אפשרות תנועה נוחה, תאורה נעימה, צבעים מושכים את העין אך מעניקים גם תחושת שלווה, וריהוט עשוי מחומרים איכותיים משפר את החנות ומסייע באופן קל יותר למכירות.

צרו איתנו קשר
השאירו פרטים או התקשרו כבר עכשיו והמומחים שלנו יסייעו לכם!
עיצוב פנים אריק סלומון

עיצוב פנים אריק סלומון

אריק סלומון מעצב וגרפיקאי. בוגר לימודי עיצוב ואדריכלות, מנהל מייסד המרכז לעיצוב פנים בשראל - המקום המקצועי ביותר בעולם העיצוב, אדריכלות ונוף.

מאמרים אחרונים מהבלוג
דילוג לתוכן