עיצוב פנים מטבח

עיצוב מטבחים דורש תכנון מורכב, חשיבה מוקדמת על מכלול הפריטים וכמובן, הקפדה על אלמנט הנוחות והמרחב.

אנשים רבים סבורים כי עיצוב מטבח פירושו שמירה על האסתטיקה, בעוד שלמעשה על המטבח להיות מעוצב באופן נוח, עם מקומות אחסון רבים, יצירת משטחי עבודה נוחים ועמידים המתאפשרים על ידי שימוש בחומרים דוגמת קוורץ ואלומיניום, ושילוב טכנולוגיות מתקדמות.

הקפדה על היבטי עיצוב אלו, תוך שילובם עם עיצוב ויזואלי מרהיב, מעניקים למטבח מראה מושלם.

עיצוב מטבח

עיצוב מטבח בעזרת תכנון מראש

בעת עיצוב מטבח, יש לתת את הדעת ראשית על הנוחות. אין למעשה עיצוב אידיאלי למטבח. תכנון הכיור, המקרר והכיריים צריכים להיות בעלי מרווחים שאינם עולים על שישה מטרים, על מנת להקל על התנועה.

הבטיחות קודמת

יש להפוך את המטבח כמקום בטוח וידידותי למשפחה ככל הניתן באמצעות תכנון יעיל של אזור הישיבה והבישול. מומלץ לשקול גם אלמנטים כגון בטיחות של שימוש במשטחים מעוגלים, הימנעות מריצוף חלק והקפדה על מיקום התנור בגובה המתאים למבוגרים על מנת למנוע סיכוי לכוויות של ילדים.

עיצוב מטבח וריצוף

עיצוב מטבח חייב לכלול גם ריצוף. כשזה מגיע לריצוף, מומלץ לשקול ריצוף שאינו חלק, וקל לתחזוקה. רצפות אבן, שהן נקבוביות במקצת, למשל, יזדקקו להדבקה מחודשת מידי פעם. רצפות פרקט הן יפות אך הן נשחקות מהר בגלל התנועה הרבה במטבח והרטיבות המגיעה מהכיור. ריצוף של אבן קשה וטבעית הוא נפלא ומעניק למטבח מראה של עיצוב מודרני.

מקום אחסון

עיצוב מטבח מתחיל ונגמר במקומות איחסון מרובים ויעילים לעבודה יום יומית. הטעות הגדולה ביותר בשלב תכנון המטבח היא עיצוב ללא די מקום לאחסון. יש להשתמש בתבונה בכל פינה ומרווח. לעצב ארונות ממש עד התקרה, ולא להותיר פערים הצוברים אבק. מומלץ לרכוש מגירות עמוקות לשם גישה קלה יותר לסירים ומחבתות, ומספיק מקום אחסון עבור מכשירים שאחרת יוצרים מראה מטבח עמוס.

לראות את האור

שלא בדומה לחדרים אחרים בבית, תאורת תקרה אינה מספיקה למטבחים. במטבח, האור אינו צריך להיות מאחור ולהטיל צל על סביבת העבודה. עליו להיות בעמדה מרכזית, באמצעות פיזור נקודות תאורה מתחת לארון, כך שהם מאירים ישירות את משטח העבודה.

כוח חשמלחשמל

יש להקפיד על מקורות כוח מתאימים למכשירי חשמל. אנשים רבים מבינים רק מאוחר מידי כי אין להם את הגז הנכון או קווי חשמל. מומלץ למדוד את המכשירים מראש על מנת לוודא את התאמתם הנוחה לחללים המוקצים להם.

שטח ועוד שטח

אין דבר כזה יותר מידי שטח דלפק. יש לבחור משטח עבודה קל לתחזוקה, ולהקפיד כי המשטחים יהיו עשויים נירוסטה על מנת לאפשר ניקוי קל.

להתחיל מחדש

מומלץ שלא לבצע שימוש חוזר במכשירים או פריטים מהמטבח הישן. החיסכון אכן חשוב, אך מכשיר ישן יבלוט כעצם זרה בסביבה חדשה. יש למצוא דרכים אחרות לחסכון. אין צורך להשקיע ארבע מאות ₪ על ידית מגירה, כאשר גם ידית פשוטה יותר עדיין נראית נפלא.

אמצו את הפשטות והקסם של עיצוב פנים כפרי קל

עיצוב פנים כפרי קל הוא טרנד שהגיע כדי להישאר. זהו סגנון המשלב את הפשטות של חומרים טבעיים עם הקסם של עיצוב וינטג', ויוצר חלל חם ומזמין. היופי בעיצוב הזה הוא שהוא לא צריך להיות מסובך או יקר להשגה. עם כמה חלקי מפתח, כמה פרויקטים של עשה זאת בעצמך, וקצת יצירתיות, אתה יכול להפוך כל חדר למקלט כפרי.

המפתח להשגת המראה הכפרי הקל הוא להתחיל עם פלטת צבעים ניטרלית ולהוסיף אלמנטים טבעיים כמו עץ, אבן וצמחים. שילוב של פריטי וינטג' או עתיקים, כמו תא מטען ישן או מראה וינטג', יכול להוסיף אופי לחלל. פרויקטי עשה זאת בעצמך כמו יצירת מדפי עץ משוחזרים משלך או יצירת רץ לשולחן יוטה יכולים גם לעזור להוסיף מגע אישי לעיצוב הכפרי שלך.

לא רק שעיצוב פנים כפרי קל נראה נהדר, אלא שיש לו גם יתרונות רבים. הוא ידידותי לסביבה, מכיוון שהוא משלב לעתים קרובות חומרים ברי קיימא. זה גם ידידותי לתקציב, שכן ניתן למצוא רבים מהחומרים וחלקי העיצוב בשווקי פשפשים, בחנויות יד שניה, או אפילו בחצר האחורית שלך. בנוסף, האווירה החמה והנעימה שנוצרת על ידי עיצוב כפרי יכולה לעזור להפחית מתח ולשפר את הרווחה הכללית.

לכן, בין אם אתם גרים בעיר גדולה או בעיירה קטנה, בדירה מודרנית או בבית חווה ישן, עיצוב פנים כפרי קל הוא סגנון שיכול לעבוד עבור כל אחד. על ידי אימוץ הפשטות והקסם של עיצוב זה, אתה יכול ליצור חלל שהוא גם מסוגנן ונוח.

עיצוב פנים אריק סלומון

עיצוב פנים אריק סלומון

אריק סלומון מעצב וגרפיקאי. בוגר לימודי עיצוב ואדריכלות, מנהל מייסד המרכז לעיצוב פנים בשראל - המקום המקצועי ביותר בעולם העיצוב, אדריכלות ונוף.

צרו איתנו קשר
השאירו פרטים או התקשרו כבר עכשיו והמומחים שלנו יסייעו לכם!
צרו איתנו קשר​
מאמרים אחרונים מהבלוג
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!