עיצוב פינות אוכל

פינות אוכל ניתנות לעיצוב באופן משעשע ומעורר השראה. מאמר זה מפרט מספר טיפים לעיצוב חווייתי מושלם של פינות אוכל, בהן נהנים דיירי הבית לשבת מידי יום, לאכול, לארח, ואפילו לעבוד או להעביר את רוב זמנם.

עיצוב פינות אוכל

תערובות צבע וסגנון

משחקים עם סגנונות ריהוט, מעניקים לפינת האוכל מראה מותאם אישית. כיסאות מעוצבים בלכה אדומה בסגנון במבוק מוסיפים אפקט נועז של צבע ומהווים את עיקר העיצוב בחלל זה.

לחשוב מחוץ לקופסה

פינת אוכל רשמית היא סגנון עיצוב נפוץ. מומלץ להשתמש בערכת צבעים על מנת לרכך את האופי הרשמי של החלל, באמצעות שילוב צבעים בלתי צפויים. כך, למשל, ניתן לרפד את הכיסאות בבד ירוק, ולהציבם מול קיר מכוסה בטפט כתום וזהוב להענקת מראה ייחודי.

ריכוך החלל באמצעות ריפוד

פריטים פשוטים דוגמת גימור ריפוד הכיסאות, יסייעו לקביעת הטון של פינת האוכל. שולחן עגול וכיסאות עתיקים מרופדים בבדים פשוטים מוסיפים דקורציה מעניינת לחלל. ניתן לכסות את כל מבנה הכיסאות בבד ריפוד, ולא את המושב בלבד, על מנת להעניק תחושת חמימות וביתיות.

תערובות ריפוד

חלופה נוספת לריפוד כיסאות פינת האוכל, באופן שמוסיף עומק של מרקם, ניתנת לביצוע באמצעות תערובות בדי ריפוד. אפשר לרפד את כריות הכיסאות בבדים ספורטיביים ובתיאום מלא לרפד את גב הכיסאות.

חסכון במקום

ניתן להוסיף ארון אחסון קטן לפינת האוכל בתוך נישה בנויה מראש. בכך חוסכים שטח רצפה ומקבלים הזדמנות לשלב פריטים אדריכליים דקורטיביים אחרים.

תכנון מראש

הוספת מדפי ספריה הניתנים לשינוי והחלפה בפינת האוכל, יעלים לצרכי אחסון, מעניקים תחושה כפרית חמימה ומציים לדיירים אפשרות של המרת שטח פינת האוכל לחלל משרדי.

יצירת פרטיות באמצעות דלתות הזזה

ניתן ליצור זרימת תנועה חופשית של חלל פתוח ואינטימי לפינת האוכל באמצעות דלתות הזזה, על מנת להסתיר את המטבח.

תאורה

גוף תאורה מודרני – מומלץ לוותר על הנברשת הקלסית לפינת האוכל, ולעצב את התאורה בגישה מודרנית יותר דוגמת גוף תאורה תלוי וגלי אשר שובר את הקווים הישרים של החלל.

תאורה טבעית באמצעות חלון – תאורה טבעית של חלון גדול הופכת את פינת האוכל לאטרקטיבית. ניתן להוסיף ליד החלון זוג כיסאות מרופדים בבד הנמצאים בדרך כלל בסלון, על מנת להדגיש את נוחות החלל ולהזמין שימוש אחר שלו, מלבד אירוח ואכילה.

יצירות אמנות

מומלץ למקד את חלל פינת האוכל באמצעות הצנעת הצבעים האחרים. יצירות אמנות גרפיות בעלות קווים נקיים וצבעים ניטראליים, מעניקים לחלל תחושת מרחב כמו בגלריה. לחילופין, ניתן לתלות ציור ייחודי אחד, בעל צבעים עזים, אשר ממקד אליו את מרכז תשומת הלב.

ריבוי משימות

פינות אוכל יכולות בקלות הפוך לחללים רב שימושיים. משטח עבודה של שולחן אוכל גדול, הופך את החדר כמקום מושלם למשרד מעוצב מאולתר. ספרים, חוברות ומגזינים יכולים במהירות להיות מאוחסנים בארונות אחסון כאשר בני הבית מתיישבים לארוחה או מארחים.

הגדלת פינת אוכל קטנה

מבחינה ויזואלית, הרחבת פינת האוכל באמצעות שמירה על צבעים חד גוניים, וריהוט עם שולחן עגול וכיסאות בד מרופדים, מעניקים תחושת אווריריות ומרחב, למרות שהחלל קטן.

בניית ספסל ישיבה. ספסל מובנה מהווה אופציה נהדרת לחלל קטן. הוא מוסיף מקומות ישיבה וניתן להשתמש בו אף כמקום אחסון. ריפוד הספסל בבד זהה לכיסאות, מקשר יחד את מרחב פינת האוכל.

הוספת גובה

על מנת להדגיש את גובה פינת האוכל, ניתן לעטר את החלונות בדוגמאות צבע אנכיות.

עמידות

מומלץ לוודא כי כל החומרים מהם עשויים הרהיטים והמשטחים בפינת האוכל, הם עמידים לרטיבות של מזון או משקה שנשפך, וקלים לניקוי. על הכיסאות להיות מעוצבים בסגנון ריפוד של בד חיצוני כביס, והשולחן צריך להיות עשוי מחומר יציב על מנת למנוע שבירת מערכות כלי אוכל יקרים.

עיצוב פינת אוכל כפרית

אם אתה אוהב את המראה של חדר אוכל מודרני אבל עדיין רוצה לשלב כמה אלמנטים כפריים, אז המראה התעשייתי הכפרי הוא מושלם עבורך. סגנון זה עוסק כולו בשילוב חומרים טבעיים כמו עץ ואבן עם אלמנטים תעשייתיים כמו מתכת ובטון. השתמשו בצבעים ניטרליים כמו אפור ובז', והוסיפו קצת תאורה תעשייתית כמו פנס תליון עשוי מתכת או בטון להשלמת המראה.

עיצוב פינת אוכל מודרנית

אם יש לך חדר אוכל קטן, אז המראה המינימליסטי מתאים לך. סגנון זה עוסק בשמירה על דברים פשוטים ונקיים. השתמשו בחומרים טבעיים כמו עץ ואבן, ושלבו ריהוט פשוט ומודרני. השתמשו בצבעים ניטרליים כמו לבן ובז', והוסיפו קצת תאורה מינימליסטית כמו פנס תליון פשוט להשלמת המראה.

עיצוב חדר אוכל כפרי עוסק ביצירת חלל חמים ומזמין שגורם לכם להרגיש בבית. בין אם אתם אוהבים את המראה הביתי או המראה המינימליסטי, יש הרבה דרכים לשלב אלמנטים כפריים בעיצוב שלכם. אז למה לא ליצור חדר אוכל שיחמם לכם את הנשמה.

עיצוב פנים אריק סלומון

עיצוב פנים אריק סלומון

אריק סלומון מעצב וגרפיקאי. בוגר לימודי עיצוב ואדריכלות, מנהל מייסד המרכז לעיצוב פנים בשראל - המקום המקצועי ביותר בעולם העיצוב, אדריכלות ונוף.

צרו איתנו קשר
השאירו פרטים או התקשרו כבר עכשיו והמומחים שלנו יסייעו לכם!
צרו איתנו קשר​
מאמרים אחרונים מהבלוג
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!