עיצוב פינות ישיבה

אורח החיים הנוכחי, אין בכך ספק, נחשב לעמוס בכל קנה מידה. אנחנו לומדים שנים ארוכות, נאלצים לעבוד מרבית שעות היממה, ופעמים רבות אפילו לשלב בין אלה. לא פעם, אנחנו מרגישים שכל מה שאנחנו זקוקים לו הוא פינת ישיבה נוחה, בה ניתן יהיה לנוח בין כל התחנות העמוסות של לוח הזמנים.

אלא שבכל הנוגע לפינות ישיבה, ברור שנדרש להשקיע מאמצים לא מבוטלים בסוגיית העיצוב שלהן. הנה מספר טיפים חשובים שיסייעו לכם לעשות זאת על הצד הטוב ביותר.

עיצוב פינות ישיבה

השאלות המשמעותיות שחייבות לקבל מענה

כשמדברים על פינת ישיבה, אחת השאלות הראשונות שצריכה להישאל נוגעת למספר האנשים שאמורים להיכנס לתוך התמונה, ולהשתמש בה בפועל. סוגיה זו היא משמעותית, מכיוון שהיא תגדיר את כמות הכיסאות או הספות שירכיבו את פינת הישיבה, גודל השולחן שישלים את המשוואה וכן הלאה.

בעת הבחירה של פינת הישיבה הספציפית, חשוב לתת את הדעת על מספר הנפשות בבית, אך גם לנסות להעריך את מספר האנשים שנהוג לארח, ולהתייחס למגבלות הטבעיות שבבית.

כיום, עליית מחירי הדיור מביאה לכך שלא מעט אנשים נאלצים להתפשר בגודל הדירות שהם גרים בהן – מגמה שאינה פוסחת גם על פינות הישיבה. נדרש לדעת כיצד להפיק את המקסימום מפינת הישיבה, וכיצד לארגן אותה באופן היעיל והחסכוני ביותר במקום.

הגדרת השימושיות של הפינה

פינת ישיבה, בהמשך לסעיף הקודם, צריכה למלא מספר תפקידים עיקריים. חשוב לזכור שהפינה לא משמשת לישיבה בלבד, אלא גם למעבר, להגשת אוכל או לכיבוד האורחים וכיוצא בזה. אלו הן סוגיות שנדרש להתחשב בהן בעת עיצוב פינת הישיבה: מדידה מדויקת של השטח העומד לרשותכם, או לחילופין מידת הקירבה שלו למטבח או לאזורים חשובים אחרים בבית, יכולים לסייע מאד בעת ארגון הפינה.

לא יודעים להעריך? זה בדיוק הזמן לבצע בדיקות והדמיות שונות. נסו ללכת במרחב, לבדוק מהי הדרך הנוחה ביותר למקם בו את השולחנות, הכיסאות והספות. זה יעזור לכם מאוד במסע שלכם לעבר ההחלטה האידיאלית.

חשיבותה של אווירה

פינת ישיבה מהווה, עבור רבים, המקום השקט והרגוע ביותר בבית. רצון זה יכול בהחלט לבוא לידי ביטוי גם בעיצוב שלה. לא מעט אנשים, בהקשר הזה, בוחרים בפינות ישיבה מבוססות עץ, דבר שתורם לאווירה כפרית ורגועה ככל האפשר.

כמובן שבכל בחירה שעושים חשוב לשים לב שפינת הישיבה משתלבת באופן ראוי במרחב בו היא נמצאת: בניגוד למרפסת או לחצר, הפינה נמצאת בתוך הבית, וצריכה לעמוד בקנה אחד עם מגמת העיצוב הכוללת שבו.

המפתח נמצא בדברים הקטנים

כשמדברים על עיצוב פינת ישיבה, לא ניתן להתעלם מכל אותם פריטים קטנים, המהווים חלק ממנה, ויכולים לשדרג אותה בהרבה יותר ממובן אחד. כרית או בדים המונחים על הכיסאות, למשל, הם דרך מצוינת להפוך את פינת הישיבה, בלי קשר לסגנון שלה, לצבעונית ולמושכת הרבה יותר.

כשמתבססים על פתרונות אלה, מתקבל יתרון משמעותי נוסף, והוא היכולת לשנות את מראה פינת הישיבה באופן פשוט ביותר. אם העיצוב הפך בעינכם פתאום למשעמם, או כאשר אתם מעוניינים להכניס משב רוח מרענן לבית, תוכלו פשוט להחליף, באופן הזול ביותר, את הפריטים הקטנים שמרכיבים את פינת הישיבה.

הערכת המרחב שלך

השלב הראשון בעיצוב פינת ישיבה בגינה שלך הוא להעריך את החלל שלך. שקול את הגודל והצורה של הגינה שלך, את כמות אור השמש שהיא מקבלת וכל תכונות קיימות כגון עצים, שיחים ופרחים. חשבו על מטרת פינת הישיבה שלכם, בין אם זה לארח אורחים, קריאת ספר או פשוט ליהנות מהנוף.

עיצוב פינת ישיבה קטנה

אם יש לכם גינה קטנה או מרפסת, עיצוב פינת ישיבה עדיין יכול להיות אפשרי. שקול להשתמש בריהוט חוסך מקום כגון כיסאות מתקפלים או ערכת ביסטרו. אתה יכול גם למקסם את השטח שלך על ידי שימוש באדניות אנכיות או סלים תלויים. בחר נקודת מוקד כגון תכונת מים קטנה או יצירת אמנות כדי למשוך את העין וליצור עניין ויזואלי.

תמיד אפשר להשאיר את העבודה למומחים

עיצוב פינות ישיבה מקבל תמיד חשיבות מכרעת בתורה המורכבת של עיצוב הפנים. לכן, כאשר מעוניינים בעיצוב מיטבי של חלק חשוב זה בבית, ניתן בהחלט לפנות למומחים.

מעצבי פנים יוכלו להגיע לבית נתון, להתרשם מהנתונים הפיזיים ומהתנאים השוררים בו, ולהפוך את הרצונות של בני הבית להיבטים ממשיים של גודל פינת הישיבה, חומרי הגלם, סגנון העיצוב וכיוצא בזה.

 

עיצוב פנים אריק סלומון

עיצוב פנים אריק סלומון

אריק סלומון מעצב וגרפיקאי. בוגר לימודי עיצוב ואדריכלות, מנהל מייסד המרכז לעיצוב פנים בשראל - המקום המקצועי ביותר בעולם העיצוב, אדריכלות ונוף.

צרו איתנו קשר
השאירו פרטים או התקשרו כבר עכשיו והמומחים שלנו יסייעו לכם!
צרו איתנו קשר​
מאמרים אחרונים מהבלוג
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!