עיצוב הבית בלבן

עיצוב הבית בלבןעיצוב בית בלבן הוא ייצוג יוצא דופן של טרנדים שונים בעיצוב פנים. מצד אחד, זוהי גרסה מאופקת אשר מתבטאת בקירות לבנים נעדרי תמיכה מנוגדת של צבע נועז. מצד שני, זהו אחד המאפיינים המשמעותיים של סגנון עיצוב מודרני, נקי ומינימליסטי, המעניק לחלל תחושה רבת עומק, קסם ומשיכה.

למרות שעל פניו הוא נראה שטחי וחיוור, מגלם הצבע הלבן במהותו שני רבדים, מצד אחד הוא מעניק תחושת רכות ושלווה ומצד שני הוא עוצמתי בדומיננטיות שלו. זהו צבע אשר נועד לייצג התחדשות, מרחבים וניקיון. כאשר משתמשים בו באופן מושכל, הוא מוסיף את המימד הדרוש ומבליט היטב את האביזרים המשלימים כך שהחלל הופך להיות מלא בהשראה.

קירות לבנים

הנטייה הקיימת היום היא "לשבור" את הלבן באמצעות נגיעות קלות של גווני כסף המעניקות תחושה מרעננת ושונה בחלל. כי עיצוב בית בצבע לבן אין פירושו צביעת כל הקירות בלבן סיד, אלא שימוש בתערובות גוונים לבנים בהתאם לטעם האישי.

כך, למשל, ניתן לבחור לצבוע קיר אחד בלבן צח המעניק תחושת אוורור; לבן בעל נגיעות מוקה להענקת תחושה עוטפת וחמימה; לבן בגוון קרם עם נגיעות גוון שמנת לריכוך החדות המסנוורת של הלבן; או לבן-אפור להענקת תחושת אלגנטיות מודרנית.

השפעת הלבן על האווירה

אפשר למצוא מגוון עצום של צבעים, חומרים ומרקמים על מנת להבליט את הלבן ולהשתמש בו בחדר האמבטיה, במטבח, ובחדר השינה. שילוב של פריטים לבנים בחדר צבעוני מעניק אפקט של יוקרה וקלאסיות נצחיים. חדר האמבטיה יכול להיות צבוע לבן תוך פיזור פריטים בעלי גוון כהה יותר דוגמת מוקה, שמנת או בז' על מנת להוסיף אלמנט של תחכום.

טיפים לשימוש בצבע הלבן

להלן מספר טיפים לשימוש נכון בגוונים לבנים:

תאורה – היות והצבע הלבן מחזיר אור, ניתן למקסם את השפעת התאורה המלאכותית והטבעית על מנת ליצור תחושה מוארת ומרווחת בחלל. לכן רצוי לבחור תאורה חמימה יותר לשם תוספת הידור ויוקרה.

עיצוב כפרי – ליצירת עיצוב כפרי, ניתן להשתמש בפריטי ריהוט מחוספסים ובהירים, בעלי גימור גס. את הקירות הבהירים ניתן לעטר בדוגמאות מעניינות ואת הרצפה מומלץ לצפות בחומרים טבעיים דוגמת אבן או עץ.

עיצוב מתכתי – מראה קריר מבוצע באמצעות שימוש בחומרים חלקים דוגמת מתכת או זכוכית, ושילוב פריטי ריהוט המוצגים בקווים ישרים ובצבעים ששוברים את הלבן, כגון אדום עז או צהוב חמנייה.

עיצוב עמוס – בחללים בעלי רקע לבן, מומלץ שלא להעמיס פריטים צבעוניים, על מנת שלא לאבד את ההשפעה הדומיננטית של הצבע. השימוש בגוונים לבנים מעניק לחלל מראה מאוורר, פתוח ונעים, בעוד שעומס פריטים מעיק על האווירה הנינוחה והרגועה.

תחזוקה – לבן הוא צבע מחייב. עיצוב בית תוך שימוש בגוונים לבנים השולטים בחלל, אכן מעניק מראה מפואר, אך יש לתחזק אותו היטב ובאופן קבוע, על מנת שהלבן ימשיך לשלוט בחלל ולא יהפוך למראה עכור.

עיצוב פנים אריק סלומון

עיצוב פנים אריק סלומון

אריק סלומון מעצב וגרפיקאי. בוגר לימודי עיצוב ואדריכלות, מנהל מייסד המרכז לעיצוב פנים בשראל - המקום המקצועי ביותר בעולם העיצוב, אדריכלות ונוף.

צרו איתנו קשר
השאירו פרטים או התקשרו כבר עכשיו והמומחים שלנו יסייעו לכם!
צרו איתנו קשר​
מאמרים אחרונים מהבלוג
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!