טיפים לשדרוג הבית

טיפים לשדרוג הביתרוב האנשים מבקשים לגור בדירה מודרנית וכיפית, שבה הם יכולים ליהנות מאורח חיים מספק ונעים. מראה הדירה יכול להיות בעל השפעה גדולה על חיי היומיום. מסיבה זו, חיוני לבצע צעדים מתמידים בשדרוג יחידות בודדות בדירה, ובשדרוג הדירה בכללותה.

אמנם, אילוצי תקציב מציבים לעיתים קרובות אתגרים משמעותיים, אך אפשרי לבצע שינוים חסכוניים המשפרים את תפיסת הדירה ללא חיסול המקורות הפיננסיים. מאמר זה מציע מספר טיפים פשוטים ליצירת רושם ראשוני טוב בדירה, באמצעות שדרוגים מורגשים, ובעלות נמוכה.

שדרוג הגימורים

יש מספר דרכים לשדרג את מראה הדירה באמצעות עבודת צבע פשוטה. עבודת טיח וצבע על קיר מקנה לדירה מראה של עיצוב פנים מודרני. ניתן לחדש את הדירה באמצעות מריחת שכבת צבע חדש, בגוונים פופולאריים, על מנת להחיות את מראה הבית, וליצור קיר אחד שיהווה נקודת משיכה חדשה באמצעות צבע או הדפסים שונים.

במקביל, ניתן לשדרג אזורים אחרים בדירה באמצעים פשוטים שמקנים הבדל משמעותי. ציור מיוחד, דלתות וארונות, למשל, צבועות בצבע שמנוגד לצבעים הכלליים של הדירה, מקנה מראה חדש לפריטים ישנים, בעלות של פח צבע בלבד, ואין צורך להחליפם בחדשים.

שדרוג הכניסה

הכניסה היא האזור החשוב ביותר בבית, ואין להתעלם מהרושם הראשוני. הכניסה צריכה להיות בעלת מראה חם ומושך כבר מתחילת אזור הכניסה לבית. כך שדלת הכניסה צריכה להיות באיכות טובה, בעלת צבע חדש, ללא שריטות ונקייה מכתמים או פגמים.

מעבר לדלת הכניסה, מומלץ להניח אריחי ריצוף חדשים לאזור הכניסה, זה הרבה יותר זול מאשר להחליף את הריצוף בכל הדירה כולה, וההשפעה היא משמעותית.

להשקיע בתחזוקה

במקום להחליף את פריטי העיצוב אחת לתקופה, יש להקפיד על תחזוקה ראויה של הדירה. השקעה בשדרוג ובתחזוקה מאפשרת שיפור קבוע של הבית, בין אם מדובר בהוספת ריהוט או אביזרים חדשים מידי פעם לחדרים. מומלץ לבצע מידי פעם שינויים קטנים, שישמרו את מראה הדירה רענן וחדש כל הזמן.

שמירה קפדנית על התקציב תסייע להגדלת היקף השדרוגים אותם ניתן לבצע באופן קבוע, ואז, אחת לתקופה ארוכה, ניתן אפילו להשקיע ברכישת יצירת אמנות יפה.

שדרוג המטבח

מראה מטבח נעים מזמין לבשל בבית ובכך לשמור על התקציב. אפשר לצבוע את הארונות, להחליף את הידיות שלהם, להדביק טפטים על החרסינות, להתקין מדף לצנצנות תבלינים, ולהניח מוט לתליית אביזרי בישול.

חדר השינה

מומלץ להשקיע קצת יותר בחדר השינה, היות ובחדר זה מבלים שעות ארוכות, ושינה איכותית חשובה לבריאות. כדי להקנות לחדר תחושה נעימה, מומלץ להשקיע בכריות וכיסוי מיטה תואמים אשר מוסיפים צבע לחדר ומקנים תחושת סדר.

שדרוג התאורה

כדאי להשתמש בתאורה מכיוונים שונים, למשל תאורת שולחנות, קירות ותקרה ולנצל את תאורת השמש הטבעית בכל הכיוונים, ובכך לחסוך בתקציב. קיימים גופי תאורה מעוצבים ומודרניים אותם ניתן לרכוש ברשתות זולות לריהוט. את גופי התאורה התלויים ניתן להשאיר בפינת האוכל ובסלון.

פרקט

הנחת פרקט מעניקה מראה חדש ונקי לדירה, והאפקט המתקבל הוא של מרחב מרשים וגדול יותר.

מראות

גם מראה יכולה להגדיל את החלל וליצור אשליה של מרחב גדול יותר. מסגרת חדשה למראות משדרגת אותן ומונעת את הצורך בהחלפתן.

עיצוב פנים אריק סלומון

עיצוב פנים אריק סלומון

אריק סלומון מעצב וגרפיקאי. בוגר לימודי עיצוב ואדריכלות, מנהל מייסד המרכז לעיצוב פנים בשראל - המקום המקצועי ביותר בעולם העיצוב, אדריכלות ונוף.

צרו איתנו קשר
השאירו פרטים או התקשרו כבר עכשיו והמומחים שלנו יסייעו לכם!
צרו איתנו קשר​
מאמרים אחרונים מהבלוג
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!