אינטרנט מהיר – למה כולם מדברים כשהם אומרים אינטרנט מהיר

מהיום בו האינטרנט הפך להיות ציבורי, פתוח ונגיש לכולם, באמצע שנות התשעים, חברות המספקות שירותים לקהל הרחב, מחפשות דרכים כיצד להפוך אותו למהיר יותר. זאת על מנת לאפשר ללקוחות שלהם ליהנות מחוויית גלישה הרבה יותר חלקה וטובה.

על פניו, אנחנו יכולים לחשוב שעצם העובדה שיש תקשורת אינטרנט זה מספיק בשביל שנוכל ליהנות ממנה ולהשתמש בה. אך זה לא מדויק. בדיוק כפי שאנחנו לא נסתפק בכך שיהיה לנו כלי רכב שיסיע אותנו ממקום למקום, אלא נרצה שהוא יהיה מסוגל לנסוע במהירות גבוהה או לפחות מותאמת ליכולות של הכביש, לחוקי התנועה ולצרכים שלנו, כך נרצה שהאינטרנט שלנו יהיה מהיר ויאפשר לנו ליהנות מהיתרונות הגלומים בכך.

כאמור, במשך השנים אנחנו יכולים לראות קצב התקדמות, וכיום אינטרנט מהיר מהווה אמצעי בסיסי לחוויית גלישה. כמובן שהכל יחסי, שכן ישנם אנשים שנהנים ממהירות מסוימת באינטרנט הביתי, לעומת אחרים שנהנים ממהירות גבוהה הרבה יותר.

 

מה עלינו לבדוק בשביל לוודא שיש לנו אינטרנט מהיר?

כשמדברים על אינטרנט מהיר, הכוונה היא לשורה של מושגים שאנחנו צריכים להכיר ולבדוק, בשביל לוודא שאכן אנחנו מקבלים את המהירות עליה אנו משלמים.

למשל, מהירות הורדה. הכוונה היא, כמה זמן ייקח לנו להוריד תכנים מהאתר. אם לפני שלושים שנה, היינו מחכים שעות עד שקובץ של MP3 עם 3 או 4 מגה בייט, היה יורד אל המחשב שלנו, אזי שכיום בזכות אינטרנט מהיר, זה עניין של שעות בודדות. זה נכון לגבי סרטונים, סרטים, קבצי תמונות וכן זה נכון לגבי אתרי אינטרנט, כמה מהר הם עולים.

כמו כן, אנחנו מתייחסים למהירות העלאה. כלומר, כמה זמן ייקח לנו לעלות קובץ לאינטרנט. למשל, קבצים שאנחנו מעלים לגוגל דרייב, סרטונים שאנחנו מעלים ליוטיוב או לפייסבוק. ככל שהזמן קצר יותר כך האינטרנט מהיר יותר.

נקודה נוספת שאנחנו צריכים לבדוק זה את השרת מולו אנחנו עובדים, הוא משפיע על המהירות שאנחנו מקבלים וכן על משך זמן השיהוי (פינג), מה שיכול להשפיע בין היתר, על היכולת שלנו לצפות בסדרות וסרטים בסטרימינג או במשחקי ספורט און ליין.

 

מה יכול להשפיע על המהירות?

ברמת העיקרון, אינטרנט מהיר מושפע ממהירות המוגדרת בתוכנית שלנו, אותה רכשנו מספקית האינטרנט. חברות מספקות תוכניות עם מגוון מהירויות, כיום זה מגיע לקצבים 100,200,500 מגה בייט ואפילו יותר. ככל שמהירות הפס גבוהה יותר, כך אנחנו יכולים ליהנות מאינטרנט הרבה יותר מהיר.

צריך לקחת בחשבון, שישנם פרטים שיכולים להשפיע על המהירות ואינה קשורה בהכרח לחבילה ולחברה ממנה רכשנו אותה. למשל, המרחק בין המחשב לראוטר, כמות המכשירים שמחוברים דרכו לאינטרנט, מהירות המכשירים עצמם, וכן אופי השימוש שלנו. כל אלה יכולים לצמצם במידה מסוימת את מהירות האינטרנט שאנחנו אמורים לקבל.

 

עיצוב פנים אריק סלומון

עיצוב פנים אריק סלומון

אריק סלומון מעצב וגרפיקאי. בוגר לימודי עיצוב ואדריכלות, מנהל מייסד המרכז לעיצוב פנים בשראל - המקום המקצועי ביותר בעולם העיצוב, אדריכלות ונוף.

צרו איתנו קשר
השאירו פרטים או התקשרו כבר עכשיו והמומחים שלנו יסייעו לכם!
צרו איתנו קשר​
מאמרים אחרונים מהבלוג
וילונות בד

איך לשדרג את עיצוב הבית עם וילונות בד?

וילונות הם אחד הדברים החשובים ביותר בעיצוב הבית. הם תורמים רבות לאווירה ויש להם גם תפקיד שימושי. וילונות יפים ומתאימים לעיצוב הבית מעניקים לחלל נופך נפלא של תחושת נעימות וחמימות. . במאמר זה נדבר על החשיבות של וילונות בבית ואיך נבחר את הוילונות הכי מתאימים לבית שלנו.

למאמר המלא »
כלי עבודה

איך נבחר את מסור השולחן שמתאים לנו

מחפשים מסור שולחן מקצועי? לפני שאתם ממהרים לרכוש את המסור הראשון שיוצע לכם, חשוב שתכירו את סוגי המסורים השונים על כלל ההבדלים ביניהם. כיום יש לא מעט סוגים שונים של מסורים המיועדים לצרכים משתנים. איך תדעו לבחור נכון? ריכזנו עבורכם את כל הדגשים החשובים שאתם חייבים להכיר לפני שאתם יוצאים לרכוש את המסור שלכם.

למאמר המלא »
קיר זכוכית

כיצד קירות מזכוכית יכולים לשדרג את החלל שלך

קירות זכוכית הם מחיצות או קירות המיוצרים מחומר זכוכית שקוף או שקוף בחלקו, המאפשרים זרימת אור טבעי בחלל. הם מאפשרים שמירה על פרטיות, תוך שמירה על תחושת רוחב ואווירה מרווחת. קירות זכוכית מוסיפים יוקרה ואלגנטיות לתוך החלל, ומגוונים את האפשרויות לעיצוב הבית או המשרד.

למאמר המלא »
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!