בחירת תאורה לבריכה

בריכה בבית פרטי מהווה דבר אטרקטיבי ביותר. לא מעט אנשים אשר מעוניינים לבנות בריכת שחייה בחצר הפרטית שלהם, תוהים כיצד לעשות זאת בצורה נכונה. מעבר לעובדה שבריכה מציעה לכל דיירי הבית חוויה מהנה, הרי שהיא מעלה את הערך של הבית באופן ניכר וללא ספק גם יוצרת אווירה יוקרתית בבית ועיצוב ייחודי. אחד הדברים החשובים הנוגעים לעיצוב בריכה הוא בחירת תאורה לבריכה. תאורה לבריכה צריכה להיבחר בקפידה אל לתוך הבריכה והן מחוץ לבריכה, על מנת ליצור את האווירה הרצויה והעיצוב הרצוי ומעבר לכך, כדי לאפשר שחייה נוחה ובטוחה בבריכה גם בלילה ולאפשר לדיירי הבית להבחין היכן ממוקמת הבריכה בדיוק בשעות הלילה, על מנת שלא לסכן את עצמם באופן כלשהו.

סוגי תאורה לבריכה

כאשר מדובר על בריכות שחייה, אין ספק שהתאורה סביבן ובתוכן היא דבר חשוב ביותר. כאשר מתכננים תאורה לבריכה, יש צורך לקחת בחשבון מגוון מטרות וכן את התפקידים העיקריים של התאורה לתכנן אותה על מנת להעניק מענה מתאים לכל אחד מהם תוך שמירה על מראה הרמוני וכולל.

כאמור, יש לשלב תאורה בתוך הבריכה על מנת להאיר את הבריכה מבפנים ולהעניק לכל אדם שמשתמש בה בשעות החשוכות את האפשרות להנות מהבריכה באופן מקסימלי ולראות את הגבולות שלה. כמובן שכיום תאורה לפנים הבריכה מציעה גם עיצוב מרשים ושמה דגש על הפן הדקורטיבי של הבריכה. ניתן למצוא כיום לא מעט סוגי תאורה לפנים הבריכה כגון: פנסים בתוך המים אשר מוזנים במתח נמוך עם נישה ייעודית בתוך גוף הבריכה. חשוב מאוד להתקין אותם בעומק המתאים כאשר יש מספיק כבל פנוי לשם הוצאתו מעל המים להחלפה ואחזקה בעת הצורך. סוג נוסף של תאורה בתוך הבריכה היא תאורת לד מוגנת מים אשר ניתן למצוא כיום במגוון רחב של צבעים. מדובר בתאורה שמעבר לפונקציונליות שלה גם יוצרת אווירה פנימית בתוך המים וחיצונית מעל המים.

מעבר לתאורה בתוך הבריכה, יש להציב כאמור תאורה סביב הבריכה, אשר תסייע לתחום אותה בצורה הטובה ביותר וכן, תתרום לבטיחות שכן, הגדרת הגבולות של הבריכה בלילה, יאפשרו לראות אותה ולא ליפול אליה בשל החושך השורר בחוץ.

כיצד יש להתקין תאורת בריכה?

תכנון תאורה לבריכה חייב להתבצע בהתאם לחוק החשמל והביצוע שלו בפועל דורש חשמלאי מוסמך לשם חיבור חשמל תקני ונכון לארון החשמל. גם התכנון של עוצמת ההארה בהתאם לכל צורך, חייב להתבצע על ידי חשמלאי מקצועי ומומחה בתחום. כיום ניתן למצוא גם יועצי תאורה מקצועיים אשר מתמחים בתחום התאורה לבריכות ובתחום החשמל ויכולים לסייע לכם בבחירת גופי התאורה הנכונים הן לתוך הבריכה והן מחוץ לבריכה, בשילוב של גופי תאורה בחוץ ובפנים בצורה נכונה, בבחירת תאורה נכונה לכל צורך החל מיצירת אווירה וכלה בצרכי בטיחות ועוד. כמו כן, יועץ תאורה שהוא גם חשמלאי, חייב לתכנן את התאורה עם מחשבה לתחזוקה נכונה, להחלפה ולטיפול מחוץ לבריכה או בתוך הבריכה.

חשוב לזכור שתכנון תאורה לבריכה חייב להתבצע באופן מקצועי שכן, תכנון לא מספיק מקצועי, עלול לסכן את השוהים בבריכה באופן משמעותי. השילוב של חשמל ומים יכול להיות קטלני במידה ומדובר על עבודות תכנון והתקנה רשלנית של תאורה זאת ולכן, לפני שאתם בוחרים באיש המקצוע הרלוונטי לצורך התקנת תאורה בבריכה, בדקו מה הניסיון שלו, הוותק, ההסמכה שלו ועוד, על מנת לבחור נכון.

עיצוב פנים אריק סלומון

עיצוב פנים אריק סלומון

אריק סלומון מעצב וגרפיקאי. בוגר לימודי עיצוב ואדריכלות, מנהל מייסד המרכז לעיצוב פנים בשראל - המקום המקצועי ביותר בעולם העיצוב, אדריכלות ונוף.

צרו איתנו קשר
השאירו פרטים או התקשרו כבר עכשיו והמומחים שלנו יסייעו לכם!
צרו איתנו קשר​
מאמרים אחרונים מהבלוג
כלי עבודה

איך נבחר את מסור השולחן שמתאים לנו

מחפשים מסור שולחן מקצועי? לפני שאתם ממהרים לרכוש את המסור הראשון שיוצע לכם, חשוב שתכירו את סוגי המסורים השונים על כלל ההבדלים ביניהם. כיום יש לא מעט סוגים שונים של מסורים המיועדים לצרכים משתנים. איך תדעו לבחור נכון? ריכזנו עבורכם את כל הדגשים החשובים שאתם חייבים להכיר לפני שאתם יוצאים לרכוש את המסור שלכם.

למאמר המלא »
קיר זכוכית

כיצד קירות מזכוכית יכולים לשדרג את החלל שלך

קירות זכוכית הם מחיצות או קירות המיוצרים מחומר זכוכית שקוף או שקוף בחלקו, המאפשרים זרימת אור טבעי בחלל. הם מאפשרים שמירה על פרטיות, תוך שמירה על תחושת רוחב ואווירה מרווחת. קירות זכוכית מוסיפים יוקרה ואלגנטיות לתוך החלל, ומגוונים את האפשרויות לעיצוב הבית או המשרד.

למאמר המלא »
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!