מקורות השראה לעיצוב פנים – איך למצוא מקורות השראה?

מקורות השראה לעיצוב פנים - איך למצוא מקורות השראה?

אחד הדברים היותר כיפיים ומהנים שמעניקים לנו תחושת סיפוק בביתנו שלנו הוא תהליך העיצוב של כל חלל וחלל בנפרד.

עיצוב פנים הוא למעשה שילוב בין הסגנון העיצובי או הקונספט העיצובי שאנו בוחרים להתנהל על פיו יחד עם האווירה שאנו שואפים לקבל לצד שילוב רהיטים, אביזרים, בחירת הצבעים והמרקמים השונים שיאפיינו את החלל.

דוגמא לעיצוב פנים

לצורך הדוגמא אם נתייחס רגע לסלון או לחדר המשפחה אותם אנו רוצים לאפיין מבחינה עיצובית, יכול להיות שהסגנון העיצובי שמנחה אותנו הוא סגנון קלאסי עם נגיעות מודרניות, האווירה שאנו רוצים ליצור היא אווירה משפחתית, חמה המזמינה שהייה בחלל.

לכן, מראש, נבחר ברהיטים המאופיינים בקו נקי, בלי הרבה תוספות אך כדי ליצור את החום והריכוך. נוסיף שטיח מעניין, כריות ושמיכות רכות, נבחר בבדים ומרקמים חמים, נצבע את החדר בצבע חם כמו שמנת, אולי גם נוסיף איזו דוגמא מעניינת על הקיר וצבעים שישתלבו בחלל דרך האביזרים השונים יהיו על גווני השמנת, הקאמל, עם נגיעות של צבע פסטלי כמו ורדרד למשל. השאלה היא כיצד אנחנו יכולים לקבל מקורות השראה לעיצוב פנים וליישם אותם בביתנו הפרטי, אז הנה כמה רעיונות שיעזרו לכם.

הסתובבו בשווקים

נסיעה לחו״ל למשל, היא דרך מופלאה לספוג השראה. כמעט בכל עיר קטנה או גדולה בעולם, יש שוק החל משווקים גדולים בהם תוכלו למצוא הכל מהכל דרך שווקים קטנים המאופיינים בנישה מסוימת כמו שוק רהיטים או שוק יד שנייה למשל. נסו לברר על הימים והשעות, שכן לכל מדינה יש את התרבות שלה.

אתם ממש לא חייבים לבצע רכישות, אלא מספיק שתקבלו רעיון אחד או שניים ואז תוכלו ליישם את זה בארץ. גם בארץ שלנו דרך אגב יש המון שווקים, חלקם נפתחים אחת או פעמיים בשבוע לעומת שווקים קבועים כמו שוק הפשפשים בתל אביב למשל, שזה אזור בפני עצמו ממנו תוכלו לקבל המון השראה ורעיונות חדשים לעיצוב ביתכם. חפשו פריטים מעניינים ונסו לקחת את זה למקום שלכם.

בצעו מפגש בין זוגות של חנויות שאין ביניהן בהכרח קשר

בקרו בחנויות שאינן דווקא קשורות זו לזו ושלבו בין הפריטים. למשל, חנות כלים מעוצבים לצד ביקור בחנות סבונים, יכולה ליצור מגוון של רעיונות אותם תוכלו לשלב בחדרי האמבטיה והשירותים. ביקור בחנות של אביזרים לעיצוב הבית לצד גלישה באתר של צבעי קירות מעניינים תיצור שילובים בלעדיים ויחודיים אצלכם על הקיר.

דוגמא נוספת היא ביקור בחנות לגופי תאורה יחד עם ביקור בשוק המציע רהיטי יד שנייה עתיקים יאפשר לכם להבין כיצד התאורה תשתלב עם הרהיטים שבחרתם בצורה הכי מדויקת.

הסתכלו בסרטונים ביוטיוב

ביוטיוב יש המון ערוצים וסרטונים שיעניקו לכם השראה בכל מה שקשור לעיצוב הבית. גלשו בערוצים של יוצרים אמנים, תכשיטנים, מפתחי מוצר ומעצבי פנים, כך תגיעו להמון סוגים של סרטונים מכל מיני מקומות בעולם. הקפידו לגוון בין ערוצים של יוצרים ומעצבי פנים אמריקאים, איטלקים, אפריקאים ועל תישארו מקובעים. כתבו מילות חיפוש כמו Top 10 Trends Of 2017 ותיחשפו למאות אם לא אלפי רעיונות מדליקים ויחודיים.

עיינו במגזינים של חו״ל

אם יש לכם קרובים, חברים או בני משפחה שגרים בחו״ל בקשו מהם לרכוש עבורכם בחנות ספרים או אפילו להזמין באינטרנט מגזינים העוסקים בעיצוב. עיון במגזינים מהסוג הזה יפתח לכם את הראש, היצירתיות והדמיון ויספק לכם המון השראה לעיצוב ביתכם שלכם.

אולי יעניין אותך גם:

אדריכלות בדובאי: מבנים מודפסים, גורדי שחקים ואדריכלים בעלי שם עולמי

עיצוב פנים אריק סלומון

עיצוב פנים אריק סלומון

אריק סלומון מעצב וגרפיקאי. בוגר לימודי עיצוב ואדריכלות, מנהל מייסד המרכז לעיצוב פנים בשראל - המקום המקצועי ביותר בעולם העיצוב, אדריכלות ונוף.

צרו איתנו קשר
השאירו פרטים או התקשרו כבר עכשיו והמומחים שלנו יסייעו לכם!
צרו איתנו קשר​
מאמרים אחרונים מהבלוג
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!