התקנת מעקה זכוכית – שילוב של פונקציונליות ועיצוב

מעקה זכוכית הוא כבר מזמן לא מעקה שניתן לראות במשרדי הייטק או בבתי מלון בלבד. כיום ניתן לבחור במעקה המדובר גם עבור בתים פרטיים. אם אתם מעוניינים לרכוש מעקה זכוכית הן לצורך הפרדה בין חללים והן כמעקה בטיחות למרפסת ביתכם, חשוב מאוד שתדעו כיצד לבחור את המעקה המדובר בצורה הטובה ביותר, על מנת שהוא יתרום הן לדקורטיביות ולעיצוב הבית כמו גם לפונקציונאליות.

מהם השימושים של מעקה זכוכית?

מעקה זכוכית הוא מעקה שיכול להתאים בכל בית או משרד – במרפסת, במדרגות הפנים בתוך החלל וכהפרדה בין חללים שונים במשרדים או אפילו בבית פרטי. מדובר על מעקה שכיום ידוע כפופולרי מאוד שכן הוא תורם רבות לעיצוב של הבית או המשרד. הזכוכית מעניקה לכל חלל שבו היא מצויה מראה אלגנטי, מודרני ויוקרתי. בניגוד לחומרים כגון: ברזל או עץ, הזכוכית ללא ספק מעקה זכוכית מעניק תחושה של חלל גדול ומרווח.

מבחינה עיצובית, אין צורך להתאים את העיצוב בבית למעקה וזאת בשל העובדה שהזכוכית מתאימה לכל עיצוב, צבע וריצוף שקיימים כבר בבית. מעבר לכך, היא קלה מאוד לניקוי והיא יכולה להיות גם בטיחותית מאוד.

אפשרויות ההתקנה של מעקה זכוכית

זכוכית המעקה חייבת להיות זכוכית מחוסמת במקרה שבו מתקינים אותה במדרגות בתוך הבית וזכוכית רבודה ומחוסמת במקרה של התקנה במרפסת. זכוכית רבודה היא זכוכית המורכבת משתי שכבות של זכוכית המודבקות ביניהן באמצעות שכבה פלסטית, כך שבמקרה של שבר הזכוכית לא מתנפצת לרסיסים אלא נשארת דבוקה. הדבק חשוב במיוחד כאשר מדובר על מרפסת שבה קיימים שכנים שיכולים להיפגע משבירת הזכוכית.

ניתן למצוא כמה אפשרויות התקנה של מעקה זכוכית: מעקה זכוכית שתול אשר הבסיס שלו נבנה על עמודים מתחת לרצפות, כך שהמראה שלו מעל הרצפה הוא של זכוכית עומדת בפני עצמה, ללא עמודים, ברזלים ומוטות. מדובר על מעקה אהוב ונפוץ יחד עם זאת בשל ההתקנה מתחת לרצפות, המעקה המדובר יכול להיות רלוונטי רק בבנייה של בית או בשיפוץ מסיבי של בית.

אפשרות התקנה נוספת היא מעקה המוחזק באמצעות מגנטים שהם מעין תופסנים קטנים ממתכת שמותקנים לאורך המעקה. השילוב שלהם עם הזכוכית יוצר מראה עדין ומינימליסטי.

סוג התקנה נוסף הוא מעקה זכוכית עם עמודים. מעקה שעומד על עמודי מתכת לאורכו.

לא פעם ניתן למצוא מעקה זכוכית המשלב פרופיל U שהוא פרופיל אלומיניום איכותי. מדובר על פרופיל שהופך את מעקה הזכוכית לעדין יותר ודקורטיבי יותר.

כיצד תבחרו מתקין למעקה זכוכית?

מכיוון שמעקה זכוכית שלא מותקן בצורה הטובה ביותר, עלול לסכן אתכם ואת כל דיירי הבית או כל אדם שמצוי במשרד, במידה והוא מותקן במשרד, חשוב מאוד שתהליך ההתקנה של המעקה יתבצע בצורה הטובה ביותר. לשם כך, יש לבחור מתקין מעקה זכוכית מקצועי ומנוסה, בעל ותק בתחום, ניסיון והמלצות. טרם אתם בוחרים את המתקין, בדקו האם הוא ידוע כמתקין מומלץ, כמה שנים הוא עוסק בתחום, האם יש לקוחות מרוצים שיכולים להעיד על טיב ואיכות העבודה שלו. ניתן להיעזר ברשתות החברתיות ובאתרי האינטרנט השונים כדי לקבל מידע על מתקינים.

חשוב מאוד שתהליך ההתקנה יתבצע שלב אחר שלב, בהתאם לסוג מעקה הזכוכית שבחרתם ובהתאם למטרותיו וזאת כדי שלא תהיה טעות כלשהי שתגרום למעקה להיות חלש, לא עמיד מספיק או שביר.

 

עיצוב פנים אריק סלומון

עיצוב פנים אריק סלומון

אריק סלומון מעצב וגרפיקאי. בוגר לימודי עיצוב ואדריכלות, מנהל מייסד המרכז לעיצוב פנים בשראל - המקום המקצועי ביותר בעולם העיצוב, אדריכלות ונוף.

צרו איתנו קשר
השאירו פרטים או התקשרו כבר עכשיו והמומחים שלנו יסייעו לכם!
צרו איתנו קשר​
מאמרים אחרונים מהבלוג
כלי עבודה

איך נבחר את מסור השולחן שמתאים לנו

מחפשים מסור שולחן מקצועי? לפני שאתם ממהרים לרכוש את המסור הראשון שיוצע לכם, חשוב שתכירו את סוגי המסורים השונים על כלל ההבדלים ביניהם. כיום יש לא מעט סוגים שונים של מסורים המיועדים לצרכים משתנים. איך תדעו לבחור נכון? ריכזנו עבורכם את כל הדגשים החשובים שאתם חייבים להכיר לפני שאתם יוצאים לרכוש את המסור שלכם.

למאמר המלא »
קיר זכוכית

כיצד קירות מזכוכית יכולים לשדרג את החלל שלך

קירות זכוכית הם מחיצות או קירות המיוצרים מחומר זכוכית שקוף או שקוף בחלקו, המאפשרים זרימת אור טבעי בחלל. הם מאפשרים שמירה על פרטיות, תוך שמירה על תחושת רוחב ואווירה מרווחת. קירות זכוכית מוסיפים יוקרה ואלגנטיות לתוך החלל, ומגוונים את האפשרויות לעיצוב הבית או המשרד.

למאמר המלא »
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!