כיצד מעצבים חדר משחקים?

כיצד מעצבים חדר משחקים?עיצוב חדר משחקים מהווה תוספת נעימה ומשמחת לכל הבית. החדר יכול להתאים למשחקי ילדים או בילויי מבוגרים. לילדים, חדר זה מאפשר מקום אחד בו הם יכולים להתפרע, לבלגן, ולהשתולל מבלי לשבש את ההתנהלות בשאר החדרים בבית. למבוגרים, חדר משחקים יכול להיות מקום מהנה לאירוח, מפגשים חברתיים ומסיבות.

מטרות חדר משחקים למבוגרים

כשהילדים עוזבים את הבית, נשאר פתאום חדר או שניים נוספים בבית. אלא אם כן קיים צורך נואש במשרד ביתי, ניתן להפוך חדר זה לחדר משחקים. אחרי הכול, העבודה מחוץ לבית קשה מספיק, ובשעות הפנאי מומלץ לשחק בחדר שיכול להיות מלא בהתרגשות וכיף.

העיצוב הקלאסי של חדר משחקים למבוגרים כלל ספה, בר משקאות ושולחן ביליארד. אך בעידן הטכנולוגיה המודרנית, העיצוב הסביר ביותר יכלול מסך טלוויזיה גדול, ותיבת משחקים המכילה שפע משחקי וידיאו, שאינם תופסים מקום רב בחדר וניתן לפזר בו כורסאות, שולחנות קפה קטנים, בר משקאות גדול יותר ואפילו ספריית DVD לאחסון חבילות המשחקים.

חדר משחקים למבוגרים יכול להיות מעוצב כחדר לאירוח חברים לפעילויות מהנות. ניתן להוסיף לו שולחן גדול למשחקי כדורגל או שולחן טניס. רהיטים אלו אינם תופסים הרבה מקום, ואם התקציב מאפשר, ניתן להוסיף אף מערכת קולנוע ביתית להנעמת האווירה.

שיטות עיצוב חדר משחקים למבוגרים

כדי לעצב את החדר יש להחליט על הגוונים הנכונים לרהיטים ולקירות, וניתן לבחור מבין מספר סגנונות עיצוב שונים, בהתאם לטעם האישי. ראשית, יש להקפיד על גוונים בהירים, שכן אף אחד אינו מעוניין לשחק בחדר חשוך.

הצבעים צריכים להיות מהנים, כגון ירוק בהיר, צהוב בהיר וכתום, אך להקפיד שהגוון הכתום לא ישלוט בחדר, ולא להשתמש בו לצביעת קיר שלם. צבעים בהירים מגבירים את רמת ההתרגשות בחדר ואילו צבעים כהים מכניסים לתוכו קדרות.

בהתאם לנושא הנבחר לתפקוד החדר, ניתן לבחור רהיטים כגון שולחנות למשחקי לוח או קלפים, כיסאות או כורסאות, שטיחים או כריות. הריהוט צריך לשדר כיף, התרגשות וחגיגה. סגנונות הרהיטים ובחירת הצבעים צריכים להתאים לשני המינים. כלומר, להתרחק מגוונים שולטים של ורוד.

עיצוב חדר משחקים לילדים ובני נוער

ניתן לעצב חדר משחקים לילדים ובני נוער במערך שלם של שיטות עיצוב, כגון בסגנון רומנטי, סגנון פנטסיה היוצר עולם אישי שלם, וסגנון טכנולוגי מודרני. החדר יכול להכיל סוגים שונים של פריטי עיצוב וקישוט כגון חיות מחמד מפרווה, טירות מתנפחות קטנות או ציורי קיר המתעדים נושאים מרכזיים בסרטים ואגדות ילדים.

עיצוב החדר יכול להכיל תפאורה שלמה המתחילה מחדר ריק לחלוטין, המתמלא כיד הדמיון עם פריטים מדהימים כגון מיטות אפיריון, מצעים עם דמויות אהובות, שטיחים צבעוניים, כסאות בסגנונות שונים, וילונות, מדפי ספרים וצעצועים, וסגנונות תאורה משתנים.

ילדים יכולים לסייע בעיצוב החדר המושלם עבורם בהתאם להעדפותיהם וטעמם האישי. החדר יכול לשמש כמקום מרכזי בו ילדי הבית משחקים, או להוות מקום בו ניתן לערוך אירועים כגון מסיבות ימי הולדת, מסיבת פיג'מות או חדר משחקים לילדים ולהורים.

הילד יכול להפוך למעצב יצירתי המתפקד כמלך הבונה את טירת החלומות שלו. מתן אפשרות לילד לעצב את חדרו מעניק לו הזדמנות לפתח את דמיונו, ולעצב מקום מפלט מרגיע באמצעות בחירת פריטי העיצוב והריהוט האהובים עליו.

ניתן לעצב את חדר המשחקים לבני נוער בסגנון הייטק שכל ילד תמיד חולם עליו, ולמלא אותו במגוון משחקי X-box להנאת הילדים ומפגשים חברתיים מהנים. ילד שמסייע בעיצוב החדר האהוב עליו, משחק למעשה במשחק תפקידים של מעצב ויוצר עבורו את החדר המושלם כשהוא מוקף בנושאים האהובים עליו.

עיצוב פנים אריק סלומון

עיצוב פנים אריק סלומון

אריק סלומון מעצב וגרפיקאי. בוגר לימודי עיצוב ואדריכלות, מנהל מייסד המרכז לעיצוב פנים בשראל - המקום המקצועי ביותר בעולם העיצוב, אדריכלות ונוף.

צרו איתנו קשר
השאירו פרטים או התקשרו כבר עכשיו והמומחים שלנו יסייעו לכם!
צרו איתנו קשר​
מאמרים אחרונים מהבלוג
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!