חידוש רהיט ברזל

יש לכם רהיטי ברזל ישנים שאתם שוקלים למסור? במקום למסור, תמיד אפשר להפיח בהם חיים חדשים. עם קצת מאמץ ובעזרת החומרים הנכונים, תוכלו בקלות לרענן את רהיטי הברזל שלכם ולהעניק להם מראה חדש לחלוטין!

בין אם זה כסא וינטג' מדהים, ובין אם שולחן ברזל מעוטר, שיפוץ רהיטי ברזל יכול להפוך למאוד מספק ולהחזיר עטרה ליושנה. יחד עם זאת עליכם לדעת בדיוק מה לעשות כדי לעדכן את רהיט הברזל שלכם ולהבטיח שישמש אתכם לעוד מלא זמן. לכן יצרנו עבורכם את המדריך הבא:

 

בחירת הצבע המתאים למתכת

משטחי מתכת מציבים אתגרים ייחודיים בכל הנוגע לצביעה. שלא כמו עץ או טיח, לא כל הצבעים נצמדים בצורה יעילה למתכת, מה גם שלמתכת יש נטייה להתחמצן ולפתח חלודה. לכן חשוב להשתמש בצבעים ייעודיים המתאימים למשטחי מתכת, וכך להבטיח תוצאות מעולות שישמרו לאורך זמן, ולמנוע היווצרות חלודה על הרהיט.

ישנם סוגים שונים של צבעי מתכת שם בחוץ, כאשר הנפוצים ביותר הם ספריי וצבע בפחית, על בסיס שמן ומים. ספריי צבע מציע את הדרך הקלה ביותר לצבוע רהיטי מתכת, הוא מתאים לסוגים שונים של רהיטים, אך לעומת צבע נוזלי שמיישמים עם מברשת, הגימור לא יהיה חלק ואחיד. לכן תצטרכו ליישם מספר שכבות כדי להשיג את התוצאה הרצויה. צבע נוזלי אולי ייקח יותר זמן ליישם, אך התוצאה תהיה שווה את זה ותוכלו ליצור גימור אחיד וחלק. בסופו של דבר, הבחירה תלויה בכם.

 

הכנת רהיט הברזל לצביעה

הכנה נכונה היא המפתח לכל פרויקט שיפוץ מוצלח. אם המתכת לא ברזלית, יישום שכבת פריימר יהיה פשוט MUST. לעומת זאת, אם המתכת ברזלית, אין צורך ליישם שכבת פריימר. בנוסף אם המשטח נצבע בעבר, עליכם להסיר את שכבת הצבע הישנה, ולהסיר גם שומנים, שמנים, לכלוכים ואבק באמצעות מוצרי ליטוש ייעודיים. גם אם הרהיט חלק ולא נצבע מעולם, ליטוש קל יבטיח היצמדות טובה יותר של הצבע.

אם בעבודת הכנה עסקינן, חשוב להסיר מהמשטח חלודה, בעיה שכיחה ברהיטי ברזל, במיוחד אם הרהיט שאתם משפצים נחשף ללחות או הוזנח לאורך זמן. אם אתם מעוניינים להסיר חלודה, חומר מסיר חלודה יהיה בן ברית חשוב בתהליך. במידה והחלודה חדרה אל עומק פני השטח, שימוש במסיר חלודה מתאים בהתאם להוראות היצרן, יכולה לסייע לכם להעלים את המפגע בצורה יעילה ומקצועית. לאחר הסרת החלודה, יש לנקות היטב את המשטח, לפני שמתחילים בתהליך הצביעה.

 

עבדו עם הציוד המתאים

כאשר משפצים רהיט ברזל יש לנקוט בצעדי בטיחות מתאימים, קל וחומר אם אתם משתמשים בספריי. כאשר אתם מיישמים את הספריי עליכם ללבוש מסכה משקפי מגן וכפפות על מנת להגן על עצמכם. כמו כן, אם אתם מלטשים את הרהיט ומסירים חלודה באופן מכני, מומלץ להשתמש גם באטמי אוזניים כדי להגן על עצמכם מהרעש שנוצר על ידי המכונה.

בנוסף, ארגנו לעצמכם את הציוד והכלים הדרושים, כמו למשל סמרטוטים, נייר זכוכית, משקפי מגן, מברשת תיל או מכונת ליטוש, ומברשת צבע איכותית עם זיפים טבעיים.

 

הוראות שלב אחר שלב לצביעת רהיטי מתכת

  • זהו את סוג המתכת – מתכת ברזלית עשויה לדרוש פריימר בעוד שעל מתכת לא ברזלית ניתן ליישם צבע באופן ישיר.
  • הסירו חלודה וצבע ישן – השתמשו במוצרי ליטוש ידניים או מכניים כדי להסיר צבע רופף או מתקלף וחלודה. בעת הצורך, השתמשו במסיר חלודה ייעודי.
  • שייפו את המשטח – במידה והרהיט לא נצבע קודם לכן, שייפו אותו מעט באמצעות נייר זכוכית כדי ליצור אחיזה טובה יותר לפריימר ו/או לצבע.
  • יישום פריימר – לפני הצביעה מומלץ ליישם פריימר שעוזר לצבע להיצמד טוב יותר, מונע חלודה ויוצר גימור אחיד ומקצועי. יש לבחור בפריימר מותאם לרהיטי מתכת.
  • יישמו את הצבע – לאחר שהפריימר התייבש עליכם ליישם את הצבע שבחרתם עבור הרהיט. השתמשו בצבע איכותי ופעלו לפי הוראות היצרן.
  • הניחו לרהיט להתייבש – לאחר יישום הצבע אפשרו לו להתייבש כמומלץ. חשוב להתאזר בסבלנות עד לייבוש מלא, כדי שלא יגרם נזק למשטח הצבוע.
  • הרהיט מוכן לשימוש – לאחר שהצבע התייבש והתקבע, רהיט הברזל שלכם מוכן לשימוש מחודש. הקפידו על טיפול ותחזוקה כדי להאריך את תוחלת החיים שלו ולשמור עליו במיטבו!

חידוש רהיט ברזל אינו כל כך מורכב. אז, הפשילו שרוולים, שחררו את היצירתיות שלכם וצאו למסע מהנה שיוסיף המון אופי ויופי לחללי המגורים שלכם.

עיצוב פנים אריק סלומון

עיצוב פנים אריק סלומון

אריק סלומון מעצב וגרפיקאי. בוגר לימודי עיצוב ואדריכלות, מנהל מייסד המרכז לעיצוב פנים בשראל - המקום המקצועי ביותר בעולם העיצוב, אדריכלות ונוף.

צרו איתנו קשר
השאירו פרטים או התקשרו כבר עכשיו והמומחים שלנו יסייעו לכם!
צרו איתנו קשר​
מאמרים אחרונים מהבלוג
כלי עבודה

איך נבחר את מסור השולחן שמתאים לנו

מחפשים מסור שולחן מקצועי? לפני שאתם ממהרים לרכוש את המסור הראשון שיוצע לכם, חשוב שתכירו את סוגי המסורים השונים על כלל ההבדלים ביניהם. כיום יש לא מעט סוגים שונים של מסורים המיועדים לצרכים משתנים. איך תדעו לבחור נכון? ריכזנו עבורכם את כל הדגשים החשובים שאתם חייבים להכיר לפני שאתם יוצאים לרכוש את המסור שלכם.

למאמר המלא »
קיר זכוכית

כיצד קירות מזכוכית יכולים לשדרג את החלל שלך

קירות זכוכית הם מחיצות או קירות המיוצרים מחומר זכוכית שקוף או שקוף בחלקו, המאפשרים זרימת אור טבעי בחלל. הם מאפשרים שמירה על פרטיות, תוך שמירה על תחושת רוחב ואווירה מרווחת. קירות זכוכית מוסיפים יוקרה ואלגנטיות לתוך החלל, ומגוונים את האפשרויות לעיצוב הבית או המשרד.

למאמר המלא »
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!