עשרה טיפים לשדרוג חדר הסלון

עשרה טיפים לשדרוג חדר הסלוןסלון משודרג ומעוצב מושך את העין ומקדם אורח חיים רצוי המאפשר שילוב מתמיד של חיים חברתיים ומשפחתיים. ניתן לשדרג אותו באופן הטוב ביותר בצורה פשוטה באמצעות מספר שינויים קטנים.

שכן, זהו המקום בו מתרחש החלק החברתי של החיים בבית. זהו חלל שנועד לשעשע, לבלות זמן עם המשפחה, לארח חברים, לצפות בטלוויזיה, או להירגע. הטיפים הבאים מסייעים ליצירת גרסת הסלון המחודש האולטימטיבי, ללא צורך בחיסול התקציב.

1. ריצוף אפנתי ונוח

היות והסלון משמש כמרחב ציבורי, מומלץ לבחור כיסוי רצפה המספק נוחות לרגליים ומשדר אמירה עיצובית. שטיח תוסס מקיר לקיר, מעוטר בפרחים עדינים או צורות גיאומטריות עדינות, מניח את היסודות לאווירה חמימה ונעימה בחדר.

אם קיימת העדפה לרצפה פחות נועזת, ניתן לבחור ריצוף ניטראלי מוצק המאפשר את מיקוד תשומת הלב בריהוט או בחפצי האמנות. רצפות עץ עם שטיחים פזורים עליהן הן אחת האפשרויות הנפוצות ביותר להחייאת רצפת הסלון.

2. וילונות

למרות שוילונות כבדים בסלון נחשבים כיום בעיקר לנחלת העבר, הסלון הוא החדר בו ניתן להשקיע במראה יוקרתי, אם זוהי הנטייה העיצובית. שילוב גוונים רגועים בווילונות מהרצפה עד התקרה יוצר מראה מאופק אך אלגנטי.

האלגנטיות נובעת מהשימוש הנדיב של בד בוילונות, גם אם אינם מפוארים, אך הקפלים העבים והקצוות שלהם יוצרים מראה המשדר יוקרה. גווני הווילונות חוסמים חדירת אור עז מידי לחדר, ומספקים פרטיות בעת הצורך.

3. גוונים לשיפור מצב הרוח

הצבעים הנבחרים לעיצוב הסלון משפיעים על האופן מרגישים בחלל בני המשפחה ואורחיהם. צבעים יכולים להמריץ חלל או להרגיעו, תלוי בעוצמתם ובשימוש בגוונים חמים או קרים. עיצוב בגווני כחול ולבן רכים משרים אווירה רגועה בסלון, המתאימה להתכנסויות אלגנטיות. שטיח בהיר מקיר לקיר מאזן את הגוונים הקרים.

4. קירות

באופן מסורתי, קירות הסלון זוכים לטיפול משוכלל או רשמי יותר מחדרים אחרים, היות ומדובר במרחב ציבורי. על מנת לבטא את אישיות הדיירים, מומלץ לבחור בצבע קיר או טפטים המשקפים את הסגנון האישי. השפעת צביעת הקירות מובילה להענקת חום ומרקם לקירות, המשפיעים על כל החדר.

5. יצירת מוקד

הסלון צריך להכיל אזור אחד המושך אליו את תשומת הלב, ורצוי שיהיה זה מוקד טבעי, המסמל בית ומשפחה. אך במרבית הסלונים, הטלוויזיה מהווה את המרכז האמיתי של תשומת הלב. על מנת להימנע מהסבת תשומת הלב של השוהים בחדר, ניתן להציב בסלון תמונת נוף יפה או יצירת אמנות מדהימה שיכולה לשמש כנקודת המוקד בחדר.

6. ארגון ריהוט להתקבצות חברתית נעימה

מומלץ לסדר מחדש את רהיטי הסלון כך שיזמינו מפגשי שיחה ומגעים חברתיים. כך למשל, מומלץ למקם את הספה כנגד הקיר ולהציב מולה את הכורסאות. אם הסלון גדול, ניתן לחלק אותו לשני אזורי שיחה להענקת תחושה נוחה ואינטימית יותר. כיסאות וספות מקובצים מאפשרים את הרחבת המעגל ועדיין שומרים על האינטימיות.

7. תכנית תאורה

תאורת הסלון צריכה להיות מכוונת ליצירת מצב רוח רגוע ונוח. מומלץ ליצור שכבות אור ומקורות תאורה ניצבת, היוצרים משולש המבטיח חלוקה טובה של התאורה.

מנורות שולחן הממקדות את האור למטה, מעודדות אנשים לשבת ולהירגע. תאורה ניצבת בעלת קשתות חופפות של תאורה, מאירות את אזורי הישיבה במקום גופי התאורה העליונים, ומשדרים מסר המזמין לשבת ולהירגע.

8. עיצוב מרכז המדיה

אם הסלון מהווה גם את חדר המשפחה, הצפייה בטלוויזיה עשויה להיות השימוש העיקרי של החדר. לכן, ניתן לשלב דגם חדש ויוקרתי בעיצוב הכללי של הסלון, כך שהוא יהווה פריט עיצוב בפני עצמו, אך לא יתפקד באופן דומיננטי המסיח את הדעת מהעיצוב הכלי של החדר. כך, למשל, ניתן להתקין את הטלוויזיה בארון ספרים, וליצור אווירה מתוחכמת ויוקרתית.

9. אביזרי אמנות ואוספים

קירות הסלון מתעוררים לחיים כשמשתמשים בהם להצגת אמנות או אוספים אהובים. ליצירת השפעה, יש לתלות אותם בגובה נמוך מספיק כדי שניתן יהיה להתייחס אליהם בנוחות. כך, למשל, ניתן לתלות על הקיר ארבעה הדפסים גדולים, בגובה נמוך מספיק על מנת ליצור חיבור ויזואלי למרכז הישיבה בחדר. על הקיר הנגדי ניתן להציב מנורה עומדת המאירה טוב יותר את ההדפסים.

10. קיר זכוכית

אם הסלון פונה אל הגינה המטופחת או אל נוף מרהיב, ניתן להתקין בו קיר זכוכית המשדר מראה ויזואלי מפתיע ואטרקטיבי. קיר זה יוצר מסגרת הפרדה המוסיפה עומק לחלל הפתוח, ומאפשר חיבור חזותי בין הסלון אל החוץ.

עיצוב פנים אריק סלומון

עיצוב פנים אריק סלומון

אריק סלומון מעצב וגרפיקאי. בוגר לימודי עיצוב ואדריכלות, מנהל מייסד המרכז לעיצוב פנים בשראל - המקום המקצועי ביותר בעולם העיצוב, אדריכלות ונוף.

צרו איתנו קשר
השאירו פרטים או התקשרו כבר עכשיו והמומחים שלנו יסייעו לכם!
צרו איתנו קשר​
מאמרים אחרונים מהבלוג
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!