עשרה טיפים מנצחים לעיצוב דירה קטנה

10 טיפים לעיצוב דירה קטנהאם אתם גרים בדירה קטנה, אבל מאמינים שדווקא בשל כך, עליכם לנצל כל סנטימטר וסנטימטר, אנחנו שמחים לבשר לכם שהגעתם בדיוק למקום הנכון. במאמר שלפניכם נספק לכם עשרה טיפים שימושיים לעיצוב של דירה קטנה וכבר עכשיו נספק לכם את הטיפ הראשון – תכננו את העיצוב מראש. בניגוד לדירות גדולות שבהן יש מקום לטעויות, בדירות קטנות כל טעות או פגם בעיצוב, בולטים בשטח וניכרים לעין, קחו זאת לתשומת לבכם.

השתמשו במראות ליצירת אשליה של מרחב

על ידי שימוש במראות, ניתן ליצור אשליה של מרחב, גם בחללים קטנים מאוד. נכון, אמנם מדובר באשליה בלבד, אך מראה העיניים משפיע במידה רבה מאוד על התחושה הסובייקטיבית, כך שגם כאשר מודעים לעצם האשליה, עדיין ניתן ליהנות מתחושת מרחב משופרת.

הגדילו את כמות האור בחדר

בין אם מדובר באור טבעי ובין אם מדובר באור מלאכותי הבוקע מגופי תאורה נסתרים או גלויים, פשוטים או מעוצבים, בכל מקרה ומקרה האור מסוגל לגרום לאשליה של נפח, גובה ועומק. אי לכך, מומלץ לעשות כל מה שניתן על מנת להגביר את כמות האור בחדר. בין היתר ניתן לעשות זאת על ידי הרחבת מפתחי החלונות למשל.

הימנעות מעומס תוך שמירה על עניין ויזואלי

באופן עקרוני חשוב מאוד להימנע מעומס בחללים קטנים, שכן עומס ויזואלי עלול ליצור תחושה של דחיסות וצפיפות בחלל הקטן גם כך. עם זאת, מיקום של פריטים מעניינים במיוחד בנקודות אסטרטגיות בחדר, יכול להוביל להסטה של תשומת הלב ולהשכיח את החסרונות של החלל, הקשורים לגודלו.

חלוקה מוגדרת לאזורים

חלוקה של הדירה לאזורים נפרדים על ידי שינויים בצבע הקירות, במרקם, באופי האביזרים ובסוגי הטקסטיל, יכולה ליצור אשליה של מרחב גדול יותר.

לבלבל את הקירות

בעוד שקירות סטנדרטיים יוצרים תחושה של צפיפות ולמעשה חוסמים את האופק, קירות זכוכית חצי שקופים או שקופים, מאפשרים ליהנות ממבט רחוק יותר ומתחושת מרחב משופרת. בדיוק באותו האופן ניתן לבחור במקום בקיר סטנדרטי, בקיר שלא מגיע עד התקרה או בקיר הזזה, שיכול למשל להסתיר או לגלות חלקים מסוימים בחלל. באופן כללי, חשוב גם כן לדעת שבדירות קטנות מומלץ לתת עדיפות לדלתות הזזה.

רהיטים חכמים

המודעות לבעייתיות הגלומה בעיצוב דירות קטנות הולידה ליין שלם של רהיטים רב שימושיים, כשבין היתר מדובר בספות אירוח הנפתחות למיטות, שולחנות אוכל שניתן להפוך לשולחנות עבודה, ספסלים עם ארגז מובנה לאחסון ועוד.

כמו כן, ניתן לבחור לעצב את הדירה בעזרת ארונות דו צדדיים. הכוונה היא למשל לארון שצדו האחד במטבח וצדו השני בסלון. באופן כזה מבטלים את הקיר בין המטבח לסלון ומגדילים הלכה למעשה את החלל.

השתמשו בכל החלל

אם אתם גרים בדירה עם תקרות גבוהות במיוחד, נסו לנצל את החלל הגבוה כמה שרק ניתן. כך לדוגמה ניתן לתלות את המיטה בגובה, לבנות עליית גג לצורך אחסון ציוד או אפילו לבנות מעין קומת גלריה לצורכי עבודה למשל.

להכניס הביתה כמה שיותר ברק

רבים לא יודעים זאת, אבל משטחים מבריקים יוצרים בקלות רבה מאוד תחושה של עומק ולכן אל לכם לפסול למשל חיפויי קיר מבריקים או מרצפות מבריקות.

כמה שיותר רצפה, יותר טוב

ככל שנוכל לראות יותר רצפה חשופה, כך החלל ירגיש לנו גדול ומרווח יותר. אי לכך, הקפידו על עיצוב החלל בעזרת רהיטים עם רגליים דקות יחסית, המעניקות תחושה של קלילות וריחוף. כמו כן מומלץ לתת עדיפות לרהיטים שקופים.

עיצוב פנים אריק סלומון

עיצוב פנים אריק סלומון

אריק סלומון מעצב וגרפיקאי. בוגר לימודי עיצוב ואדריכלות, מנהל מייסד המרכז לעיצוב פנים בשראל - המקום המקצועי ביותר בעולם העיצוב, אדריכלות ונוף.

צרו איתנו קשר
השאירו פרטים או התקשרו כבר עכשיו והמומחים שלנו יסייעו לכם!
צרו איתנו קשר​
מאמרים אחרונים מהבלוג
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!