עיצוב בתים בסגנון פנג שואי

עיצוב בית בסגנון פנג שואי הוא דרך ליצור תחושה תוססת של שמחה והרמוניה בבית. פירוש הדבר הוא יצירת סביבה בעלת אנרגיה טובה שנועדה לתמוך בפעילות מסוימת או בפעילויות המיועדות למרחב מסוים. פנג שואי הוא תחום שעוסק בעיצוב הבית מתוך מטרה של יצירת סביבה חמה, אוהבת, תומכת, כיפית ושמחה. כללי העיצוב בשיטה זו שונים מעט מכללי עיצוב הפנים המסורתיים, אך הכלל המשותף הוא יצירת הרמוניה והנאה, והצעד הראשון מתחיל לפני תהליך העיצוב בפועל.

עיצוב בתים בסגנון פנג שוואי

השלב 1

הדרישה הראשונה של עיצוב בית בסגנון פנג שואי היא לנקות את שאריות האנרגיה הישנות וליצור בסיס חדש לאנרגיה חזקה וברורה. ברמה המעשית, מדובר בניקוי העומסים. עיצוב בית באופן מבולגן ושאינו הגיוני, מנקודת המבט של הפנג שואי, דומה לאיפור על פנים שאינן רחוצות. לא קיימת כל סיבה הגיונית למהלך זה.

רק לאחר פינוי האנרגיה הישנה, ניתן לעבור לתהליך עיצוב מוצלח בסגנון פאנג שואי, אך קיים צעד אחד נוסף לפני הגישה אל משחק הצבעים, המרקמים והמגוון האינסופי הכרוך בסגנון זה: יש לוודא את האיכות הטובה של האוויר והאור. שני אלמנטים אלו חיוניים לצ'י הטוב, או לאנרגיה הטובה בבית.

שלב 2

השלב השני הוא הגדרת מפת האנרגיה של הבית, והגדרה ברורה של הצבעים המתאימים לחדרים מסוימים, מיקום טוב של התמונות כמו גם בחירה נכונה שלהן, ומיקום הרהיטים לשם השגת זרימת האנרגיה הטובה ביותר. כך למשל, יש להציב מראה מול דלת הכניסה על מנת להגדיל את החלל אך בעיקר על מנת ליצור תחושה טובה של חיבור עצמי.

שלב 3

שלב זה הוא הידיעה כיצד להשתמש נכון בצבעים לעיצוב הבית בסגנון פנג שואי. כך, למשל, כחול לא יתאים לחדר השינה היות והוא מקטין את החלל ויוצר תחושת קדרות לחדר המוקדש לאהבה, מנוחה ופריון. על פי אותו היגיון, אין לצבוע את הכניסה באדום היות והיא תקבל תחושת איום וסכנה.

שלב 4

שלב זה הוא הגדרת הפריטים הטובים להם זקוק הבית. ניתן לעצב את הסלון עם מזרקה קטנה יפה ומספר פריטי אמנות גדולים ומיוחדים, בתוספת תמונת בודהה, התואמת את ערכת הצבעים שנבחרה.

שלב 5

יש לדעת כיצד למקם את פריטי העיצוב באופן של ריפוי רב עוצמה על פי כללי הפנג שואי. יש את המזרקה הקטנה, והגבישים נבחרו. עכשיו יש לדעת כיצד למקם אותם באופן הנכון ביותר.

צריך להבין, כי עיצוב הבית בסגנון פנג שואי מתמקד בתמונה הגדולה של הבית, והוא "מתקרב" אל כל אזור מסוים על מנת ליצור בו את האנרגיה הטובה ביותר. לכן, לא קיימים כללים נכונים או שאינם נכונים. הכלל היחיד הוא: כיצד מרגיש האדם בתוך החלל שיצר.

חדר השינה

חדר השינה חשוב מאוד מבחינת הפנג שואי, מסיבות מובנות. המיטה וחדר השינה צריכים לתמוך באנרגיה האישית של הדיירים, ועל המיטה לשמור על אנרגיות של אהבה וריפוי. העמדת המיטה צריכה להיות באזור בחדר המרוחק יותר מהדלת, או באלכסון מהדלת, אך אין להציבה בקנה אחד עם הדלת. במילים אחרות. מומלץ להציב את המיטה כך שניתן לראות את הדלת, אך לא להעמיד את המיטה מולה.

עיצוב הסלון

חדר זה הוא החדר העמוס ביותר בבית, ולכן יש להקפיד יותר על יצירת האנרגיה הטובה, באמצעות שימוש בצבעי יסוד נכונים, להציב את תמונות בני המשפחה רק בסלון, ולא בחדר השינה או במטבח, ולבחור את פריטי העיצוב כך שהם יוצרים הרמוניה מתואמת.

בחירת ערכת העיצוב הטובה לסלון כרוכה בדרך כלל במעט עבודה. עדיף להתחיל עם הבנת מפת האנרגיה של הבית, ולמקם את הסלון בהתאם, תוך הקפדה על בהירות הצבעים, הצורות והחומרים.

עיצוב המטבח

מבחינת הפנג שואי, המטבח נחשב תמיד ללב הבית. האנרגיה במטבח קשורה אף לאנרגיית עושר ושפע. מיקום התנור, הארונות והמקרר צריכים לשרת פונקציות של נוחות והרמוניה, אך ההיבט החשוב ביותר בעיצוב המטבח הוא למעשה מיקומו. כך, למשל, אין להציב את המטבח בסמוך לכניסה בבית, שכן מבחינת הפנג שואי, יכול הדבר להוביל להפרעות אכילה.

מספר הנחיות בסיסיות לעיצוב המטבח כוללות רמות נכונות של תאורה, כיווני אוויר טובים, ניקיון, בהירות וסבר פנים נעים. בנוסף, יש לשמור על פשטות העיצוב במטבח ולא להעמיס אותו בחפצים.

חדר האמבטיה

לא קיימת שיטה נכונה או שאינה נכונה לעיצוב חלל זה מבחינת הפנג שואי. היות ומדובר באזור אישי מאוד, יש להקפיד על יצירת הרמוניה ותחושה אישית טובה. מומלץ להשתמש בצבעים האהובים מתוך האלמנטים של פנג שואי: עץ – גוונים של חום וירוק. מים – גוונים של כחול ושחור, וכדור הארץ – צבעי חול, צבעי שמש וגוונים צהובים.

מה  שכולנו רוצים בבית הוא שפע אנרגיה, המזמנת הזדמנויות גדולות, בריאות מעולה, שמחה וכמובן אהבה. פנג שוואיי מלמד כי הסביבה צריכה להכיל שפע היבטים אלו, ואנרגיה טובה המסייעת להובלת שפע לחיים

פנג שוואיי עוסק בשינוי פרטני של הסביבה האישית כך שתהפוך להיות חיובית ומשגשגת יותר. יחד עם זאת, קיימות טעויות פנג שוואיי רבות אותם עושים אנשים המעצבים את ביתם עלפי תורה זו, ובכך משבשים את זרימת האנרגיה בבית.

קיימת שיטה לתקן טעויות פנג שוואיי!

למרות שמפתה ביותר "להאשים" את הבית, היות וחדר השינה קטן מידי או שהרצפה עקומה מדי, יש לזכור שכל סביבה מגיעה עם יתרונות וחסרונות, ועם תכנון פנג שוואיי טוב, ניתן לשנות את החלקים הפחות יפים במרחב. אם יש הרגשה של תקיעות מבלי תשובות לשינוי בעיות העיצוב בביתך, הדבר האחרון שעליך לעשות הוא לחשוב שמשהו לא בסדר בך או בביתך ולהמשיך לדאוג בקשר לזה.

1. צד אחד של המיטה צמוד חזק מידי לקיר

המיטה בפינה אינה מאפשרת זרימת אנרגיה טובה כשאתה ישן. השינה גורמת לך להיראות צעיר יותר ומיקום המיטה צריך להיות משוחרר מעט. מיטה הממוקמת בפינה פגיעה ביותר היות ולא ניתן לברוח ממנה בקלות במצב התקפה.

עכשיו, ברור שאנשים אינם מותקפים במיטתם על בסיס יומי, אך מבחינה ביולוגית, אם מיקום המיטה אינו אידיאלי, אדם מרגיש פגוע ולא נוח. בנוסף, יש לומר את המובן מאליו, כשאדם אינו ישן בצד האהוב עליו במיטה, הוא חווה בעיות מורכבות במערכת היחסים!

2. מסדרון חשוך, עצוב ומפחיד

למרות שניתן לדבר במשך שעות על השלכות מסדרונות אפלים, הכניסה לבית, בין אם היא רשמית או לא, צריכה להיות בהירה ביותר. אם אתה סבור שזה מקסים שערימת ענפי עצים מכסה את הדלת, או שאתה מסתכן במורד שביל חשוך מתוך מחשבה שזהו סגנון עיצוב בעל השפעה דרמטית, אתה טועה! זהו סגנון עיצוב המכניס אנרגיה רעה לבית, ואתה זקוק לאור וכניסה חיובית על מנת ליצור חוויות חיוביות בחלל שלך. צבע, אור, יצירות אמנות, ואולי אפילו מעט עציצים, מאירים את הכניסה לביתך.

3. טלוויזיה בחדר השינה היא מילה גסה

דבר ראשון, היא רוצחת מערכת יחסים. אחרי הכול, אם אתה מעביר מערכת יחסים עם הטלוויזיה, למה אתה זקוק לבן או בת זוג? עכשיו, אם הצלחת לנהל מערכת יחסים עם טלוויזיה בחדר השינה, גם אם אתה נשוי באושר, הטלוויזיה מכניסה אנרגיה רעה באמצעות החשמל שהיא פולטת, כשהקרינה משבשת גם את מערכת החיסון הבריאה ביותר! בנוסף, מבחינה פסיכולוגית, יש אפקט של הפנוט ושטיפת מוח כשמנסים להירדם ולישון. הפרסומות והתשדירים השונים חודרים לתת הכרה שלך בזמן העירות והשינה – לא כדאי לישון מול הטלוויזיה!

4. הותרת צנרת פגומה מעט במשך זמן מה

המוטו בבית צריך להיות: אפילו אם זה שבור מעט, תקן את זה מיד. כשהאינסטלציה בעייתית, צריך לתקן אותה במהירות! האינסטלציה משקפת את הזרימה האנרגטית הסובבת את הבית. יחד עם זאת, בעיות ניקוז, דליפות ובעיות אינסטלציה אחרות בדרך כלל משתקפות גם בחיים הפיננסיים, באנרגיה האישית  או אפילו בבריאות. אסור להניח לאינסטלציה מקולקלת מעט להישאר כך. אלא לתקן אותה בהקדם האפשרי!

5.מראות זו מול זו

שתי מראות זו מול זו על קירות נגדיים יוצרות מערבולת של האנרגיה המקפצת ביניהן. עיצוב זה תוקע באופן אגרסיבי את האנרגיה, במיוחד כשהמראות גדולות.

6.צמחים מפלסטיק בבית

הם מעבירים מסר ביתי של מוות! לכן יש להכניס רק עציצים אמיתיים לבית. לא להניח להם להיות מכוסים אבק, ולא להרוג אותם, או להניח להם לצמוח מלוכלכים. צמחים צריכים להיות תמיד מטופחים, מתוחזקים היטב, ו"מאושרים"! היתרות המשמעותי ביותר של פנג שוואיי הוא שתמיד ניתן לשפר כל חלל, ובדרך כלל בקלות. מזל טוב על עיצוב בין בסגנון חיובי משלך!

עיצוב פנים אריק סלומון

עיצוב פנים אריק סלומון

אריק סלומון מעצב וגרפיקאי. בוגר לימודי עיצוב ואדריכלות, מנהל מייסד המרכז לעיצוב פנים בשראל - המקום המקצועי ביותר בעולם העיצוב, אדריכלות ונוף.

צרו איתנו קשר
השאירו פרטים או התקשרו כבר עכשיו והמומחים שלנו יסייעו לכם!
צרו איתנו קשר​
מאמרים אחרונים מהבלוג
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!