כיצד תאורה משפיעה על עיצוב הבית?

אין מעצב שלא יגיד לכם בצורה חד משמעית: לתאורה יש השפעה קריטית על האופן בו הבית שלכם ייראה בסופו של יום. אם אתם רוצים שהמרחב בו אתם מתגוררים יהיה מקום נעים, אתם צריכים להשקיע לא מעט אנרגיה וזמן בבחירה של תאורה. נכון, לא תמיד שמים לב אליה ברגע הראשון, אבל האור משפיע על האופן בו אנחנו מרגישים בתוך מרחבים שונים ברחבי הבית. לצבע של התאורה כמו גם לעיצוב יש המון משמעות. אם אתם רוצים לשמוע על לדים לחדר, תאורה מתקדמת ועיצוב הבית, אנחנו כאן בדיוק בשביל זה.

 

איך תאורה משפיעה על עיצוב הבית ולמה יש חשיבות לבחירה של לדים לחדר

נתחיל בשיעור בסיסי בעיצוב פנים. כל מי שלמד את התחום יודע שלתאורה יש השפעה על הרגשות שלנו, בני האדם. זה לא מקרה שבחורף אנחנו נראה עליה בתחושות של מועקה ודיכאון ואילו בקיץ, נראה עליה במצב הרוח. בני האדם צריכים אור כדי להרגיש טוב. יש סוגים שונים של תאורה כאשר לכל אחד מהם יש תפקיד באופן בו אלו נותנים לנו להרגיש. למשל, תאורת לד לבנה וחזקה, מתאימה למקומות בהם אנחנו צריכים תאורה חזקה, למשל, בשולחן האיפור של בחורה שצריכה לראות טוב את העבודה שלה, בעוד שתאורה צהובה, אמנם היא לא תמיד תהיה חזקה במיוחד אבל היא כן תשרה תחושה של חמימות.

התאורה בה תבחרו להשתמש תכתיב את התחושה שהחדר יתן לשוהים בתוכו. אם אתם רוצים הסלון ירגיש חמים ונעים, היינו מציעים לכם להיעזר בתאורה צהובה, אם אתם מחפשים דווקא ליצור תחושה של תכיפות, היינו בוחרים בתאורה אחרת וכן הלאה.

 

היום אפשר לבחור מתוך מגוון של גופי תאורה מעוצבים

גם אתם יכולים לבחור היום מתוך שלל גופי תאורה מעוצבים. יש מי שמעדיפים גופי תאורה דומיננטיים שיוצרים נוכחות, מה שיכול להוסיף במידה רבה לסלון או לחדר השינה למשל. בעוד שבחדרים צפופים יותר, בהם היינו רוצים דווקא ליצור תחושה של מרחב גדול יותר, אתם יכולים לבחור לשים לדים לחדר שממוקמים בסמוך לקירות. מטבע הדברים, האופציה השניה משדרת תחושה של מראה 'קלאסי' מודרני יותר וחדש. בעוד גופי תאורה גדולים לעיתים משדרים תחושה של בית בעיצוב כפרי, ישן יותר וכזה שמשדר תחושה של חמימות בתוך החלל.

 

תמיד אפשר לקבל עזרה בבחירה של לדים לחדר

כאמור, לתאורה בה תשתמשו יש השפעה מכרעת על האופן בו החדר יראה ועל התחושה שהוא ישרה על השוהים בחדר. אם אתם רוצים להפיק את המירב, אתם יכולים בהחלט לבחור להיעזר באנשי מקצוע שישמחו להושיט לכם יד. הרבה פעמים, דווקא עין חיצונית של אדריכלים ומעצבים המכירים את התחום, תעזור לכם לבחור נכון יותר.

 

אתם יכולים לפנות לאתר האינטרנט ולהתחיל לבחון כל מיני אפשרויות

היתרון ברכישה דרך הרשת הוא שאתם יכולים כבר עכשיו לבחון את הפריטים השונים בחנות. היינו ממליצים לכם לצמצם את הרשימה שלכם לכמה גופי תאורה שמצאו חן בעיניכם במיוחד. לא פעם, אל מול השפע, קשה לבצע בחירה מדויקת. לכן, היינו ממליצים לכם להשקיע זמן ואנרגיה בניסיון לצמצם את הרשימה רק לפריטים שמצאו חן בעיניכם במיוחד ומתוכם לבחור באופציה הטובה עבורכם.

עיצוב פנים אריק סלומון

עיצוב פנים אריק סלומון

אריק סלומון מעצב וגרפיקאי. בוגר לימודי עיצוב ואדריכלות, מנהל מייסד המרכז לעיצוב פנים בשראל - המקום המקצועי ביותר בעולם העיצוב, אדריכלות ונוף.

צרו איתנו קשר
השאירו פרטים או התקשרו כבר עכשיו והמומחים שלנו יסייעו לכם!
צרו איתנו קשר​
מאמרים אחרונים מהבלוג
כלי עבודה

איך נבחר את מסור השולחן שמתאים לנו

מחפשים מסור שולחן מקצועי? לפני שאתם ממהרים לרכוש את המסור הראשון שיוצע לכם, חשוב שתכירו את סוגי המסורים השונים על כלל ההבדלים ביניהם. כיום יש לא מעט סוגים שונים של מסורים המיועדים לצרכים משתנים. איך תדעו לבחור נכון? ריכזנו עבורכם את כל הדגשים החשובים שאתם חייבים להכיר לפני שאתם יוצאים לרכוש את המסור שלכם.

למאמר המלא »
קיר זכוכית

כיצד קירות מזכוכית יכולים לשדרג את החלל שלך

קירות זכוכית הם מחיצות או קירות המיוצרים מחומר זכוכית שקוף או שקוף בחלקו, המאפשרים זרימת אור טבעי בחלל. הם מאפשרים שמירה על פרטיות, תוך שמירה על תחושת רוחב ואווירה מרווחת. קירות זכוכית מוסיפים יוקרה ואלגנטיות לתוך החלל, ומגוונים את האפשרויות לעיצוב הבית או המשרד.

למאמר המלא »
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!