כך תתכננו נכון מטבח קטן

המטבח מיצב את עצמו כלב הפועם של סביבת המגורים. תוכניות הבישול שצוברות תאוצה והחיבה של רבים לרקוח מטעמים בהשראת משפיענים מהאינסטגרם הובילה לכך שהמטבח זוכה בתהילה מחודשת והפעם בתכנון אדריכלי מודרני כאשר הוא נפתח אל החוץ ומכתיב את הטון הסגנוני של הבית.
מטבח קטן עשוי להיות יותר מאתגר במיוחד לתכנון, כשמצד אחד הוא אמור להכיל את הכלים, מוצרי החשמל ולאפשר תנועה במרחב בעת העבודה ומצד שני, חשוב שלא יהיה צפוף וייטה לבלגן.
נוסחת הקסם היא ניצול מקסימלי של החלל על תנאיו ומידותיו כאשר חשוב במיוחד לשים דגש על בחירה מושכלת של כל פריט ובמיוחד של פתרונות אחסון וסידור הכלים להשגת מראה אסתטי ומאורגן.

לפניכם מספר תובנות לתכנון מטבח קטן, יעיל ומעוצב

ארונות שמטפסים מהרצפה ועד התקרה

שטח האחסון אולי מצומצם יחסית במטבח קטן, אבל ניתן בהחלט למקסם את הפוטנציאל באמצעות פריסה נכונה ומיקום אסטרטגי.
למשל, בהתקנת ארונות לאורך הקיר לכל גובהו כאשר אפשר לבחור מלכתחילה ארונות בעלי גוון ניטראלי בהיר המשרה תחושה של אווריריות וקלילות.
מומלץ שהפנים של הארון יהיה מודולארי או יאפשר לשלב כלים בגדלים שונים בחלוקה חכמה למדפים או מגירות.
אם אינכם מעוניינים רק בפתרונות אחסון סמויים ששומרים על מראה אחיד בצביון נקי ניתן לקבע מדפים מרחפים המייצרים אפקט של פתיחות וגם מאפשרים לחסוך שטח דלפק.
מומלץ להקדיש מחשבה גם לנושא הידיות ולבחור ידיות מינימליסטיות לארונות או ידיות פנימיות.

 

לתלות או למקם נכון – אחסון חכם

התקרה אף היא שחקנית מפתח בתכנון מטבחים קטנים ומלבד גופי תאורה שיפזרו את האור במרחב אפשר להצטייד במתלי סירים דקורטיביים שמאפשרים תלייה נוחה של הסירים ושליפתם ומתפקדים גם כפריט וויזואלי בחלל.
בכל הנוגע לסירים – במידה ובחרתם לאחסן אותם בתוך מגירות או במזווה שימו לב לדרך בה אתם מעמידים אותם כך שתחסוך במקום. מומלץ לערום סיר בתוך סיר מהגדול לקטן או להפוך את המכסה עם הידית כלפי מטה.

 

נפתחים בהתאמה אישית

היום ישנם אמצעים שונים לאכלס מטבח קטן ולפנות את המרחב לפי הצורך, מעגלות מטבח ניידות על גלגלים שניתן להסיע ולהשתמש בהן למטרות אחסון ואפילו כמשטח עבודה ועד משטחי עבודה המתקפלים בחזרה אל הקיר ונפתחים בעת השימוש.
כנ"ל בנוגע למשטחי עבודה שנשלפים מתוך הארונות ועוד פתרונות אחסון רב תכליתיים לצד משטחי עבודה המאפשרים גמישות מקסימלית כולל שולחנות נפתחים לאכילה במטבח עצמו.

 

להחזיר את האור

נושא הצבעוניות, התאורה וחומרי הגלם המשתלבים כולם יחדיו בהרמוניה חייב לקבל תשומת לב מיוחדת בתהליך תכנון של מטבח קטן.
צבעוניות בהירה, חומרים מחזירי אור יצרו אשליה ותחושה של חלל גדול יותר מכפי שהוא באמת. שימו לב גם ל-3 שכבות של תאורה: סביבתית, ממוקדת ותאורת הדגשה על מנת להתאים את התאורה לפי תרחישי הפעילות השונים במטבח וגם לצורך השגת הארה שיוצרת תחושה של גודל וספייס. העדיפו במטבחים קטנים תאורה שקועה או תאורה צמודה.

 

לשמור על השיש חף מכלים

במטבחים קטנים העומס נראה משמעותי יותר כאשר מניחים פריטים על השיש או על משטח העבודה. חשבו על פתרונות אחסון יצירתיים כמו למשל אחסון סכינים: אפשר להצטייד בבלוק סכינים דקורטיבי ולשמור אותו על אחד המדפים או בתוך הארונות (ישנם בלוקים ייחודיים וגם צרים או דקים לפי העדפה), לתלות את הסכינים על אחד הקירות באמצעות מסילות מגנטיות – קיים מגנט סכינים מעץ או מנירוסטה וניתן להתאים את חומר הגלם והגימור לעיצוב הכולל של המטבח.

חפשו פתרונות מתוחכמים לעיצוב המטבח כולל אחסון חכם ותכנון שישמור על חזות אלגנטית ופרקטיות גבוהה.

עיצוב פנים אריק סלומון

עיצוב פנים אריק סלומון

אריק סלומון מעצב וגרפיקאי. בוגר לימודי עיצוב ואדריכלות, מנהל מייסד המרכז לעיצוב פנים בשראל - המקום המקצועי ביותר בעולם העיצוב, אדריכלות ונוף.

צרו איתנו קשר
השאירו פרטים או התקשרו כבר עכשיו והמומחים שלנו יסייעו לכם!
צרו איתנו קשר​
מאמרים אחרונים מהבלוג
קיר זכוכית

כיצד קירות מזכוכית יכולים לשדרג את החלל שלך

קירות זכוכית הם מחיצות או קירות המיוצרים מחומר זכוכית שקוף או שקוף בחלקו, המאפשרים זרימת אור טבעי בחלל. הם מאפשרים שמירה על פרטיות, תוך שמירה על תחושת רוחב ואווירה מרווחת. קירות זכוכית מוסיפים יוקרה ואלגנטיות לתוך החלל, ומגוונים את האפשרויות לעיצוב הבית או המשרד.

למאמר המלא »
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!