להכניס את הטבע הביתה עם מטבח כפרי מעוצב

בשנים האחרונות, נדמה שרבים מעדיפים לעצב את המטבח שלהם תוך שהם נצמדים לפן המינימליסטי ביותר שניתן. עם זאת, במקביל, נצפית מגמה נוספת, ביתית וחמה יותר. כזו שדוגלת בהכנסת הטבע הביתה והערכת האלמנטים הנפלאים שלו. זהו מטבח כפרי והוא נחשב לאהוב במיוחד בכל רחבי העולם, כשהוא מציע חלופה מרשימה לא פחות, המאופיינת בקריטריונים מעט שונים ממה שאנחנו רגילים אליהם.

מטבח כפרי באווירה חמה וביתית

מטבח כפרי הוא בדרך כלל גדול ורחב, המשלב אי לעבודה יעילה יותר, צבעים בהירים ועוד. כל המאפיינים הללו הופכים אותו לאידאלי עבור מי שפחות מתחבר לעיצוב המינימליסטי והחד, או המודרני אם תרצו. בנוסף, ישנם מאפיינים נוספים שהם חלק בלתי נפרד מהעיצוב הכפרי הייחודי:

  • עץ בכל פינה – נהוג לשלב עץ לעיצוב מטבח כפרי, שכן כאמור מדובר במטבח שמדגיש את הטבע. ניתן לצבוע את העץ בגוון שמתאים לאווירה שמעוניינים ליצור, וכמובן לעיצוב הכללי של הבית.
  • לפרזל – לעומת העיצוב המינימליסטי המודרני, המטבח הכפרי מאופיין בפרזולים מיוחדים שמעניקים טאצ' סופי. לא סתם נאמר שהיופי נמצא בפרטים הקטנים, והפרזולים מטרתם להשלים את המראה ולהעניק פן ייחודי לעיצוב המטבח כולו.
  • בחירת הצבע – כאן, רק השמיים הם הגבול! ניתן לבחור מטבח בגוונים חומים טבעיים, או ללכת דווקא לכיוון אחר ולבחור בצבעי פסטל; לבן, שמנת, אפילו מנטה. בחירת הצבע תשפיע עד מאוד על האווירה בחלל, ואף על גודלו – צבע כהה מקטין, צבע בהיר יוצר אשלייה של מרחב.
  • אי, זוכרים? – האי הוא חלק בלתי נפרד מהמטבחים כיום; הוא יוצר עוד שטח עבודה ואכסון, ואף משמש כמקום מפגש ושולחן אוכל. הכל תלוי בשאלה איך בוחרים לעצב אותו. כך או כך אם יש אפשרות מבחינת המרחב, לא מומלץ לוותר על האי שכן הוא מוסיף אלמנט עיצובי ופרקטי שאין שני לו.
  • אל תשכחו את הרצפה – כיום פחות נהוג לעצב את הרצפה, אך מי שמעוניין באמת להשלים את העיצוב, כדאי שימשיך לקרוא. ניתן להשתמש בפרקט עץ, או לבחור אבן טבעית שמוסיפה על החיבור לטבע שאנו מחפשים. אפשרות נוספת היא דווקא אריחים, אך בהקשר זה כדאי להיזהר ולא להגזים עם יותר מידי עיטורים וצבעים, שכן הם עלולים ליצור עומס. מטבח כפרי אמנם חם וביתי יותר, אך הוא עדיין צריך להיות מאוזן ומעוצב בטוב טעם.

להתאהב במטבח שלכם מחדש

בעבר, מטבחים מעוצבים נחשבו נחלתם של השפים הגדולים בקטלוגים בלבד. כיום המצב שונה, וכל אחד יוכל להכניס לביתו מטבח כפי שתמיד חלם – בין אם מדובר על מטבח כפרי מודרני, או מטבח פרובנס לבן ממש כמו בצרפת. עם הליווי המקצועי הנכון, ניתן לתכנן את המטבח המושלם שלא רק ייראה נהדר, אלא גם יענה על כל הצרכים שלכם באופן המדויק.

עיצוב פנים אריק סלומון

עיצוב פנים אריק סלומון

אריק סלומון מעצב וגרפיקאי. בוגר לימודי עיצוב ואדריכלות, מנהל מייסד המרכז לעיצוב פנים בשראל - המקום המקצועי ביותר בעולם העיצוב, אדריכלות ונוף.

צרו איתנו קשר
השאירו פרטים או התקשרו כבר עכשיו והמומחים שלנו יסייעו לכם!
צרו איתנו קשר​
מאמרים אחרונים מהבלוג
קיר זכוכית

כיצד קירות מזכוכית יכולים לשדרג את החלל שלך

קירות זכוכית הם מחיצות או קירות המיוצרים מחומר זכוכית שקוף או שקוף בחלקו, המאפשרים זרימת אור טבעי בחלל. הם מאפשרים שמירה על פרטיות, תוך שמירה על תחושת רוחב ואווירה מרווחת. קירות זכוכית מוסיפים יוקרה ואלגנטיות לתוך החלל, ומגוונים את האפשרויות לעיצוב הבית או המשרד.

למאמר המלא »
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!