עיצוב מבואת הכניסה לבית

עיצוב מבואת הכניסה לביתבעיצוב המשלב סגנון חדש ועתיק, מבואת הכניסה של הבית מקבלת את פני הדיירים והאורחים כאזור מרהיב בבית, המשמש ליותר מפינה נוחה להניח בה את הדואר והמפתחות.

מאמר זה מסביר כיצד ניתן לעצב את הכניסה לבית, במספר גישות עיצוב, כך שההשפעה הראשונה שלה תהיה "וואו".

כניסה מעוצבת בעץ להענקת מראה חם – צבעים חמים וכהים של קירות ורהיטי עץ מעניקים לחלל הכניסה מראה פשוט אך זוהר. דלת הכניסה מעוצבת בעץ אלון כבד, הרצפה מרוצפת בפרקט חום להענקת מראה כפרי, נברשת תואמת מעל מפיצה תאורה חמימה, וארון עץ בצד להנחת פריטי קישוט דקורטיביים משלים את התמונה.

כניסה אלגנטית – רצפת פרקט מעץ אורן בהיר, בגימור שכבת צבע שקוף מבריק, מרעננת את מראה הכניסה. היא מעניקה מראה מואר גם לסלון הנשקף מהבית, וגרם המדרגות המרוצף אף הוא בפרקט בהיר מעניקים לבית מראה רשמי אך אלגנטי כבר מהכניסה.

כניסה כחלחלה – באווירת וינטג', ניתן לעצב את הכניסה עם קירות צבועים בגוונים כחולים בהירים וירוק-לימון מבריק, ליצירת רקע דרמטי ליצירות אמנות התלויים על הקירות, ונברשת בסגנון רטרו. שידת עץ עתיק בפינה, להנחת מפתחות ודברי דואר, משלימה את העיצוב.

כניסה בצבעים משוגעים – תמונה גדולה מצוירת בצבעי שמן כחולים, ירוקים וצהובים, מעניקה לכניסה המעוצבת בקפדנות, התזת גוונים ואישיות מודרניים. שידת מגרות מעץ כבד וכיסא מרופד בקטיפה כחולה בפינה משלימים שילוב המערב סגנון עיצוב "משוגע" אך מוקפד.

כניסה מקסימה – כשיש ילדים קטנים בבית, העיצוב צריך להיות פרקטי. ספה קטנה מרופדת בבד מפוספס כהה, עם הרכב תמונות קטנות של בני המשפחה וצילומי רגעים אהובים על הקיר מעניקים לכניסה מראה פרקטי אך אמנותי.

כניסה ידידותית – תליית מספר הדפסים בהירים של צמחים מהווה את מוקד הכניסה. ניתן להשלים את המראה המוקפד עם שולחן קפה ועליו מספר ספרי אמנות, ואגרטל גדול מלא בצמחים רעננים. צבעי מבואה זו מאופיינים בגוון לבן-קרם אלגנטי וידידותי.

עיצוב בסיסי – מוקד הבית יכול להיות בסלון או במבואת הכניסה. בעיצוב המבקש ליצור את מוקד העניין של הבית כבר בכניסה, ניתן לרהט אותה עם כורסת עור מאסיבית ושולחן זכוכית בצד, ולהשלמת התמונה להציב אגרטל זכוכית גבוה עם ענפי ערבה.

מרקם עשיר – כניסה מרהיבה ועשירה מעוצבת עם מרקם אחיד של פרטי העיצוב המשקפים את אישיות הדיירים. שולחן מצופה אמייל ועליו מנורה בעלת אהיל טורקיז רך ואגרטל אמייל בגוון לבנדר, יוצרים תחושה, כבר מהכניסה, שמדובר בבית משפחתי חם.

כניסה כפרית – כשלבית יש שתי כניסות, מהחזית ומהעורף, ניתן להעניק תשומת לב מיוחדת גם לכניסה האחורית, הכוללת מתלה למעילים, מטריות וצעיפים, ווילון מבד קל ובהיר משלימים מראה כניסה שימושי, אך להשלמת העיצוב החם והמשפחתי ניתן להניח גם כורסה מרופדת בבד בהיר ושטיח בהיר מפוספס.

כניסה בסגנון עיצוב עתיק מעורב – סגנון כניסה זה משלב עיצוב עתיק ומודרני, עם שטיח גדול ובהיר בדוגמאות מודרניות, דלתות כניסה מעוצבות בשילוב של עץ לבן וזכוכית, כך שכל הכניסה מוארת בתאורה טבעית, ושידת עץ עתיקה בפינה משלימה את העיצוב המשולב ומזמינה להיכנס לבית.

מבואה מעשית – כניסה זו מאופיינת בעיצוב מעשי יותר וכוללת מתלה מעילים וצעיפים מעץ במבוק ייחודי, המעניק לכניסה מראה שימושי אך עדיין מעוצב. מספר תמונות מפוזרות על הקיר, במסגרות עץ פשוטות, משלימות את התמונה.

עיצוב פנים אריק סלומון

עיצוב פנים אריק סלומון

אריק סלומון מעצב וגרפיקאי. בוגר לימודי עיצוב ואדריכלות, מנהל מייסד המרכז לעיצוב פנים בשראל - המקום המקצועי ביותר בעולם העיצוב, אדריכלות ונוף.

צרו איתנו קשר
השאירו פרטים או התקשרו כבר עכשיו והמומחים שלנו יסייעו לכם!
צרו איתנו קשר​
מאמרים אחרונים מהבלוג
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!