מה צריך לקחת בחשבון כשבוחרים פינת אוכל?

המטבח הוא הלב הפועם של הבית. כל משפחה ומשפחות ישראליות במיוחד, ממלאות ימים שלמים סביב פינת האוכל בבית. בערבי חג, בשבת בצהריים, בארוחות הערב וכשהקרובים מגיעים לבקר, כל האירועים הללו נחגגים סביב פינת האוכל. לבחור בין פינות אוכל את האחת המתאימה לכם, זו מצד אחד חוויה מרגשת ונעימה, מהצד השני, זה גם אתגר לא קטן. מצד אחד, אין דבר משמח יותר מאשר לדמיין את כל האורחים יושבים סביב שולחן אחד, מהצ השני, המגוון העצום של אפשרויות יכול להיות מבלבל וכזה שהופך את הבחירה הסופית למורכבת יותר. אם אתם מחפשים כמה טיפים שיעזרו לכם לבחור את פינת האוכל שלכם, אנחנו כאן עם כמה המלצות.

 

ראשית, מה המטרה שלכם כאשר אתם מחפשים פינות אוכל

כל משפחה מתנהלת קצת אחרת. כל בית מיועד להרכב אחר של דיירים. פינות אוכל לזוג שאוהב לארח לא יתאימו דווקא למשפחה מרובת ילדים. פינות אוכל למשפחה בבית קרקע גדול יהיו אחרות מאלו המתגוררים בדירה קטנה יחסית בבניין למגורים. כך שבשלב הראשון אתם צריכים לענות על שתי שאלות חשובות שיעזרו לכם לבחור נכון:

  1. לכמה אנשים מיועדת פינת האוכל שלכם: האם בדרך כלל אתם יושבים רק מעטים סביב השולחן ומחפשים פינות אוכל שאפשר להגדיל בקלות? האם לכתחילה יושבים הרבה אנשים סביב השולחן כך שאתם מחפשים פינת אוכל גדולה שתהיה שם תמיד?
  2. מה הגודל של פינת האוכל: הכל בעולם העיצוב זה פרופורציה. אם אין פרופורציה, אין עיצוב. לכן, תמיד טוב למדוד רגע את השטח בו הייתם שמחים להניח את פינת האוכל, לבחון את הפרופורציה של המרחב ולהבין, אפילו באופן איטואיטיבי, איזה סוג של בדיוק אתם מחפשים.

 

כמה מילים על עיצוב ופינות אוכל

עיצוב זה גם להתאים את הרכישה כך שתדבר באותה שפה של המרחב. אם למשל, אנחנו מעצבים בית בסגנון כפרי, פינת אוכל עשויה עץ, היא ככל הנראה הפריט המתאים ביותר להשלמת התמונה. אם אנחנו מדברים על דירה במגדל יוקרה, המעוצבת בסגנון מודרני, נבחר שולחן עשוי מתכת או שילוב ביץ עץ ומתכת, כדי להתאים את פינת האוכל לאווירה הכללית של המרחב. דירה 'פשוטה' המעוצבת בסגנון בוהמייני תיראה עמוסה עם שולחן עץ מאביסי לעומת שולחן עשוי עץ בהיר וקל.

פינת אוכל כמובן לא באה רק שולחן לבד, אלא גם הכיסאות משחקים תפקיד מרכזי בעיצוב של פינת האוכל. האם הכיסאות כולם יהיו תואמים? האם הם יהיו צבעוניים? בצבעים מונוכרומטיים? האם כדאי לבחור בכיסאות מאסיביים או פשוטים יותר? כל אלו תלויים בטעם האישי שלכם כמובן, אבל אתם חייבים להסתכל על התמונה הגדולה כדי שתצליחו לבחור נכון את הפריטים המתאימים, בסופו של דבר.

 

למה תמיד כדאי להשקיע יותר בפינת האוכל

כאמור, פינת אוכל היא הלב של הבית. הרבה פעמים היא נמצאת בדיוק על התפר שבין המטבח לסלון, כך שרואים אותה,בעצם, מכל מקום בבית. בגלל שאותה פינת אוכל מקבלת מקום של כבוד במרחב הביתי כולו, תמיד כדאי להשקיע בה יותר. כלומר, להשקיע בפינה איכותית, עשויה לעילה. שכן רק השקעה מהסוג הזה תבטיח כי פינת האוכל בה בחרתם היום תשמש אתכם גם מחר.

 

עיצוב פנים אריק סלומון

עיצוב פנים אריק סלומון

אריק סלומון מעצב וגרפיקאי. בוגר לימודי עיצוב ואדריכלות, מנהל מייסד המרכז לעיצוב פנים בשראל - המקום המקצועי ביותר בעולם העיצוב, אדריכלות ונוף.

צרו איתנו קשר
השאירו פרטים או התקשרו כבר עכשיו והמומחים שלנו יסייעו לכם!
צרו איתנו קשר​
מאמרים אחרונים מהבלוג
כלי עבודה

איך נבחר את מסור השולחן שמתאים לנו

מחפשים מסור שולחן מקצועי? לפני שאתם ממהרים לרכוש את המסור הראשון שיוצע לכם, חשוב שתכירו את סוגי המסורים השונים על כלל ההבדלים ביניהם. כיום יש לא מעט סוגים שונים של מסורים המיועדים לצרכים משתנים. איך תדעו לבחור נכון? ריכזנו עבורכם את כל הדגשים החשובים שאתם חייבים להכיר לפני שאתם יוצאים לרכוש את המסור שלכם.

למאמר המלא »
קיר זכוכית

כיצד קירות מזכוכית יכולים לשדרג את החלל שלך

קירות זכוכית הם מחיצות או קירות המיוצרים מחומר זכוכית שקוף או שקוף בחלקו, המאפשרים זרימת אור טבעי בחלל. הם מאפשרים שמירה על פרטיות, תוך שמירה על תחושת רוחב ואווירה מרווחת. קירות זכוכית מוסיפים יוקרה ואלגנטיות לתוך החלל, ומגוונים את האפשרויות לעיצוב הבית או המשרד.

למאמר המלא »
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!