מי חייב להכין תיק שטח

הכנת תיק שטח מהווה את הדרך הטובה ביותר להיערך למצבי חירום שבגינם יש צורך לפנות מבנים. כל אדם שאחראי על מבנה כלשהו שבו שוהים לא מעט אנשים, מקווה שחלילה לא יקרה מקרה שבו הוא יידרש להיות אחראי על פינוי האנשים כולם. אולם, אף אחד לא יכול להבטיח שאכן לא יתרחש מקרה כלשהו במבנה שבגינו יהיה צורך בפינוי המבנה ועל כן, חשוב מאוד שכל מבנה אשר נדרש בהכנת תיק שטח, יכין אותו בצורה הטובה ביותר ועל ידי אנשי המקצוע הנדרשים עבור הכנת התיק המדובר.

 

תיק שטח- במה מדובר?

כאשר מדובר על תיק שטח, מדובר למעשה על אוגדן אשר כולל את כל המידע הנדרש אודות המבנה עצמו לרבות צילומים של המבנה, מפות של המבנה והשטח סביבו, הסברים לגבי מיקום היציאות המוגדרות כיציאות חירום וכן חלונות, פתחים שונים, דרכי גישה וחדירה, דלתות, מיקום של חדרי פיקוד, ציוד כיבוי והצלה, נהלים לטיפול במצבי חירום וכן כל מידע חשוב אחר אשר נוגע למבנה עצמו לרבות סדרה של תרגילים שיש לבצע אחת לתקופה בכדי להיות הכי מוכנים שאפשר לצורך שימוש באירוע אשר ידרוש את השימוש בתיק המדובר.

אין ספק שתיק שטח מאפשר גם לכוחות ההצלה והכיבוי לפעול כמה שיותר מהר במקרה הצורך שכן, הוא מעניק להם את המידע הקריטי לצורך התמודדות עם האירוע. התיק המדובר מאפשר לנהל את הפינוי וההצלה בצורה הטובה והמהירה ביותר.

לכן, כל אדם שמחזיק במבנה שנקבע לגביו בחוק כי הוא חייב בתיר שטח, חייב לדאוג שאכן יהיה לו תיק שטח וחשוב ביותר לוודא שמי שעורך את תיק השטח יהיה איש מקצוע אשר מורשה לעשות זאת ורצוי שיהיה לו ניסיון רחב היקף בתחום זה. יש לוודא כי הוא עוסק שנים בתחום ויודע כיצד לבנות את התיקים המדוברים בצורה מדויקת בהתאם לכל מבנה. תיק שטח שערוך בצורה מדויקת יכול להציל חיים.

 

באיזה מבנים חייב שיהיה תיק שטח?

ישנם לא מעט מבנים שבהם חייב שיהיה תיק שטח. בין המבנים ניתן למצוא: מבני מגורים רבי קומות שהגובה שלהם מעל 29 מטר, אולמות אירועים שהשטח שלהם עולה על 750 מ"ר והם חלק ממבנה, אולמות ספורט ואצטדיונים שיש בהם מעל 1000 מקומות ישיבה, בנקים שיש בהם 2 קומות או יותר מעל 1000 מ"ר, בתי אבות או דיור מוגן שיש בהם יותר מ50 מיטות ומעלה, בתי מלון ואכסניות שיש בהם 50 מיטות ומעלה, מבני תעשייה, בתי מסחר ושירות לציבור אשר השטח שלהם עולה על 2000 מ"ר, בתי קולנוע, אולמות כנסים, תיאטרון ובתי עינוג שהשטח שלהם עולה על 1000 מ"ר, מבני משרדים אשר השטח שלהם עולה על 2000 מ"ר או שיש בהם 4 קומות ויותר, קניונים, מסוף נוסעים בתחבורה ציבורית אשק השטח שלהם עולה על 5000 מ"ר, מכללות ואוניברסיטאות, בתי חולים ומוסדות רפואיים אשר השטח שלהם עולה על 500 מ"ר וכפרי נוער.

 

במי כדאי לבחור להכנת תיק שטח?

כיום ניתן למצוא לא מעט חברות אשר מציעות שירותי הכנת תיק שטח לכל מבנה שזקוק לתיק זה, אך חשוב מאוד לבחור בחברה המקצועית, האמינה והטובה ביותר בתחום. חשוב לוודא כי החברה עוסקת לא מעט שנים בתחום הכנת תיקי שטח וכן שאנשי המקצוע בה קיבלו את כל ההכשרות ואת כל ההסמכות הנדרשות להכנת התיק. זכרו כי החשיבות של תיק שטח איננה מוטלת בספק שכן הדבר מסייע מאוד לכוחות הכיבוי וההצלה להגיב בצורה מהירה ולהגדיל את הסיכויים למנוע או למזער נזקים רבים. כדאי לדאוג שהחברה תעניק לכם גם תיק שטח פיזי הכולל את המסמכים וההסברים הנדרשים בתיק זה, גם תיק שטח ממוחשב שמאפשר לבצע בו ריענון תקופתי או להיעזר בו בזמן אמת וכן תרגילי ריענון שיש לבצע אחת לתקופה.

 

עיצוב פנים אריק סלומון

עיצוב פנים אריק סלומון

אריק סלומון מעצב וגרפיקאי. בוגר לימודי עיצוב ואדריכלות, מנהל מייסד המרכז לעיצוב פנים בשראל - המקום המקצועי ביותר בעולם העיצוב, אדריכלות ונוף.

צרו איתנו קשר
השאירו פרטים או התקשרו כבר עכשיו והמומחים שלנו יסייעו לכם!
צרו איתנו קשר​
מאמרים אחרונים מהבלוג
קיר זכוכית

כיצד קירות מזכוכית יכולים לשדרג את החלל שלך

קירות זכוכית הם מחיצות או קירות המיוצרים מחומר זכוכית שקוף או שקוף בחלקו, המאפשרים זרימת אור טבעי בחלל. הם מאפשרים שמירה על פרטיות, תוך שמירה על תחושת רוחב ואווירה מרווחת. קירות זכוכית מוסיפים יוקרה ואלגנטיות לתוך החלל, ומגוונים את האפשרויות לעיצוב הבית או המשרד.

למאמר המלא »
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!