מנעולן לפריצת דלת – איך לשמור על הדלת שלכם מפני פריצות

מנעולן לפריצת דלת - איך לשמור על הדלת שלכם מפני פריצותיש כמה וכמה דרכים שבהן ניתן לנקוט כדי לשמור על הדלת שלכם מפני פריצות. אפשר, למשל, להתקין מערכת אזעקה או למקם מצלמה ולהוסיף גם מדבקה המודיעה על כך.

פורץ שרואה מדבקה המודיעה על קיום מצלמה או אזעקה יעדיף פעמים רבות לעזוב את הדלת במנוחה ולעבור לדירה הסמוכה, שקל יותר להיכנס אליה.

בנוסף, על מנת להישמר מפני פריצות כדאי בהחלט לשקול התקנה של סורגים על החלונות ובמרפסות, במיוחד אם מדובר בקומה נמוכה או לחילופין – קומה אחרונה. חלונות לא מסורגים שקל להגיע עליהם אולי ישאירו את הדלת ללא פגע, אבל הבית שלכם יהיה חשוף לפריצה. בנוסף, מסבירים מנעולנים מומחים, יש עוד דרכים שישמרו על הדלת שלכם ועל הבית שלכם, מפני פריצות.

מנגנוני נעילה איכותיים

הדרך המתבקשת והכמעט מובנת מאליה לשמור על הדלת ועל הבית היא לפנות למנעולן מומחה בכדי להתקין מנגנוני נעילה איכותיים וטובים יותר. גם דלת כבדה ומסיבית לא תהווה מחסום בפני פורץ, אפילו לזמן קצר, כאשר לא קיים מנגנון נעילה טוב דיו. אילו מנגנוני נעילה טובים כדאי לקחת בחשבון? למשל:

  • התקנת צילינדר איכותי – אי אפשר לומר שצילינדר לא ניתן לפרוץ, אלא שזוהי מלאכה יותר מורכבת ויותר קשה. כאשר נועלים את הדלת באמצעות צילינדר איכותי הרבה יותר קשה להיכנס פנימה ללא מפתח.
  • מנעול נוסף – מלבד המנעול הרגיל של הדלת, ניתן להתקין גם מנעול נוסף, גבוה יותר מהראשון. מנעול מסוג זה, שמכונה בשם מנעול כספת, מהווה שכבת הגנה נוספת ומקשה על כל פורץ לחדור מבעד לדלת.
  • פתרונות נוספים – (שמצריכים השקעה כספית ניכרת יותר) ויכולים לבוא בחשבון הם מנגנון נעילה ביומטרי (כזה המופעל או מנוטרל על ידי טביעת אצבע) או מנעול שמהדק את הדלת למשקוף ומקשה על פריצה מהירה.

לא להשאיר את המפתח ללא השגחה

חשבתם שמנגנון נעילה טוב יותר מהווה צעד מספק? זהו אומנם צעד חשוב, אך מסתבר שאנשים רבים מגלים שמישהו נכנס לביתם בלי פריצה ובלי כל קושי. לא מדובר במעשה כשפים אלא פשוט בפורצים שמתמחים בשכפול מפתחות של אזרחים תמימים. הבחנתם פעם באדם שמשאיר את המפתח מונח על שולחן במסעדה? ראיתם צרור מפתחות המחובר לעגלה של הסופרמרקט כאשר איש לא נמצא באזור?

פורצים מקצועיים זקוקים ללא יותר מרגע קצר בכדי לשכפל את המפתח. כעת, כל מה שנחוץ להם זה לגלות את הכתובת של בעל הבית ולהיכנס ללא קושי באמצעות מפתח משוכפל. מה צריך לעשות? זה פשוט – אל תשאירו את המפתח ללא השגחה אפילו לרגע אחד.

כלל חשוב נוסף בהקשר זה – המפתח אבד? מחליפים את המנעול! בהחלט יתכן שהמפתח נגנב, יתכן שמי שמצא אותו עשוי למסור אותו לגורמים מפוקפקים. מי שאבד לו צרור המפתחות חייב להחליף את המנעול ולהצטייד במפתחות חדשים. כדאי לעשות זאת ללא דיחוי, ללא עיכובים מיותרים.

יצאתם – נעלתם!לנעול

כל אחד נתקל באותם אנשים שיוצאים לרגע מהאוטו, קונים סיגריות או מושכים כסף מהכספומט כאשר מפתחות הרכב נמצאים במנגנון ההצתה ולעיתים כאשר האוטו אפילו מונע. באופן דומה ולא פחות חסר אחריות – יש כאלה היוצאים מהבית "רק לרגע" ולא טורחים לנעול את הדלת.

בשני המקרים – מדובר בטעות חמורה. גנב לא זקוק ליותר מרגע אחד בכדי לסלק את האוטו. פורץ לא זקוק ליותר מאשר רגעים ספורים כדי להיכנס לבית שאיננו נעול ולצאת כשברשותו תכשיטים יקרים או כסף מזומן. מהבית יצאתם? וודאו שנעלתם!

 

עיצוב פנים אריק סלומון

עיצוב פנים אריק סלומון

אריק סלומון מעצב וגרפיקאי. בוגר לימודי עיצוב ואדריכלות, מנהל מייסד המרכז לעיצוב פנים בשראל - המקום המקצועי ביותר בעולם העיצוב, אדריכלות ונוף.

צרו איתנו קשר
השאירו פרטים או התקשרו כבר עכשיו והמומחים שלנו יסייעו לכם!
צרו איתנו קשר​
מאמרים אחרונים מהבלוג
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!