סגנון עיצוב נורדי

סגנון עיצוב נורדי הוא עיצוב המבוסס על התרבות והסמליות הסקנדיבית. הוא הגיח לעולם בסביבות שנות החמישים והתפשט במדינות כמו שוודיה, נורווגיה, דנמרק, פינלנד ואיסלנד.

הסגנון הסקנדינבי מתאפיין בפשטות, ניקיון ומעל הכל – חלל שהוא פונקציונלי ככל האפשר, כלומר נותן מענה מושלם לצרכים של בני הבית.

ההום סטיילינג הסקנדינבי – כלומר הסגנון העיצובי של הבית הוא חלק ונקי ונוטה להיות בגוונים כמו לבן, שמנת ואפור. חומרי הגלם בהם עושים שימוש בסגנון עיצוב זה הם חומרים טבעיים כגון: עץ, מתכות לסוגיהן וזכוכית. רהיטים ומוצרים לבית המעוצבים בסגנון סקנדיבי מיוצרים מחומרי גלם פשוטים וזולים המאפשרים למגוון רחב של קהלים לעשות שימוש בהם בעיצוב הבית.

מאפייני העיצוב הנורדי

  • ים של לבן -הקו המנחה של העיצוב הנורדי הוא שימוש בצבע הלבן. במקרים נדירים נעשה שימוש מועט בצבעים כהים, זאת במטרה לאזן את הבהירות המרכזית. בגלל שבארצות סקנדינביות אין כמעט שמש, הקו העיצובי של הסגנון הנורדי הוא של חלונות גדולים מאוד ושקופים, כדי להכניס כמה שיותר אור טבעי מבחוץ לתוך הבית. כמו כן, ניתן לראות הכנסה של רהיטים לבנים ושמנתיים. הקירות מסוידים בלבן ועל גבי הקירות מקובעים מדפים לבנים ארונות המטבח יהיה גם כן בצבע לבן ועוד. הצבע הלבן משרה אווירה של רוגע על פי הסגנון הנורדי ויוצר סגנון פשוט ונקי.
  • חיבור לטבע – אותו חיבור כאמור בא לידי ביטוי בשימוש בחומרי גלם נקיים שמגיעים מהטבע כמו עץ למשל. בנוסף, הסקנדינבים אוהבים צמחייה, ירוק וכמה שיותר. ניתן לשלב צמחי תבלין במטבח, עציצים שטובים לנשימה בסלון או בחדר השינה.
  • מקסימום אווירה במינמום מאמץ – העיצוב הסקנדינבי ממש לא מתאמץ והדגש בעיצוב זה הוא על המינימליזם. התרבות הסקנדינבית לא מגיעה ממקום של שפע, אלא ממקום של צניעות ופשטות וזה הדגש כאן. לקחת פריט או רהיט מרכזי אחד כמו ספה הכי פשוטה עם שטיח רך ונעים ולהפוך את החלל לסלון הכי מפנק שאפשר ללא שימוש באמצעים נוספים. אין עומס על הקירות או המדפים, אלא עיצוב שהוא נקי ונעים לעין. לא מדובר בסגנון עיצוב מודרני, אל תתבלבלו, העיצוב הנורדי נותן מעצמו הרבה רוך ונעימות. שימוש באביזרי עיצוב המיוצרים בדיוק גיאומטרי מופלא, שילוב חכם בין חומרי גלם עמידים לאורך זמן מתוך רצון ליצור חללים מרגיעים שנעים להיות בהם הופכים את העיצוב הנורדי למזמין כל כך.

כיצד להביא את העיצוב הנורדי לידי ביטוי בחללים השונים?

  • רצפה בהירה– כל תהליך של עיצוב מתחיל מלמטה. אם אתם אוהבים פרקט אפשר לשלב עץ בהיר אפילו פרקט צבוע בצבע לבן. מצד אחד זה מתחבר טוב לניקיון שאנחנו מחפשים ומצד שני יאפשר לנו משחקים עם גוונים בהירים אחרים, בשלב מאוחר יותר ואפילו להוסיף נגיעות של שחור המאפיינות את העיצוב הנורדי.
  • רהיטים שחוקים או ״לא גמורים״ – אם יש לכם רהיטים ישנים, העיצוב נורדי יקבל אותם בברכה בצביעה פשוטה. זה יכול להיות שולחן אוכל מעץ עם מראה משופשף, כורסא ישנה שהחלטתם לרפד בצבע חלק ונקי, מיטה עם גב מרופד ועוד.
  • צבעי פסטל לאיזון – כולנו רוצים קצת צבע לחיים שמחים יותר וליצירת אווירה. הרעיון בעיצוב הנורדי הוא לא לשלב צבעים חזקים אלא ממש לזרוק נגיעות של גוונים עדינים כמו צבעי גלידה למשל. זה יכול לבוא לידי ביטוי בכריות על הספה בסלון, במצעים בחדר השינה, במנורה באיזושהיא צורה גיאומטרית מדליקה או אפילו בעציצים.
  • צורות גיאומטריות – אלו מאפיינות עד מאוד את הסגנון הזה. אפשר לשלב אותן בכל מיני דרכים כמו למשל כתמונות התלויות על הקיר, נרות, חפצי אמנות עשויים עץ או מתכת, כלים דקורטיביים ובעיקר בתאורה– מנורות עומדות ותלויות.
עיצוב פנים אריק סלומון

עיצוב פנים אריק סלומון

אריק סלומון מעצב וגרפיקאי. בוגר לימודי עיצוב ואדריכלות, מנהל מייסד המרכז לעיצוב פנים בשראל - המקום המקצועי ביותר בעולם העיצוב, אדריכלות ונוף.

צרו איתנו קשר
השאירו פרטים או התקשרו כבר עכשיו והמומחים שלנו יסייעו לכם!
צרו איתנו קשר​
מאמרים אחרונים מהבלוג
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!