עיצוב הבית בצבע אפור

עיצוב הבית באפורמגמת העיצוב האחרונה מתמקדת בצביעה בגוונים שונים של אפור את החללים בבית. זהו רקע ניטראלי אלגנטי נהדר שתואם כל צבע אחר, מוסיף עומק לגוונים עדינים והופך גוונים נועזים לעליזים. אין זה משנה איזה גוון של אפור נבחר לעיצוב הבית, חם או קר, אפור הוא הלבן החדש, והוא הצבע המבוקש ביותר בקרב מעצבי פנים.

כצבע דומיננטי, הוא מהווה בחירה מצוינת לעיצוב בשכבות של צל על צל על צל. ההיפך ממדכא, כפי שמרמז שמו, הוא עירוני ומשכנע. "טמפרטורת" התחושות אותן מעניק צבע זה משתנות בין קריר לחם, ובחללים מסוימים בבית הוא מעניק השפעה עצומה על מצב הרוח של החדר.

קירות בצבע אפור בהיר מעניקים תחושת אווריריות ואילו גוונים כהים יותר יוצרים תחושת סקסיות נעימה. אפור בשילוב עם גוונים חומים מחמם את החדר.

מומלץ לשחק עם גווני פחם כהה לפינות אוכל דרמטיות ולהשתמש בגוונים של אפור ערפילי מרגיע לחדרי שינה מוצפים באור טבעי. הגוון הזהוב הקל מפיג את התחושה הקודרת של חדר חשוך, וכאשר משתמשים בו באופן מושכל, הוא מעניק לחללי הבית תחושת תחכום, יוקרתיות והדר.

מאמר זה מציע רעיונות לעיצוב מרחבים באפור ומגלה כי בחירת הגוון המושלם מתאים לבית באופן מדהים.

עיצוב התאורה

מומלץ להציג מגוון רחב של מקורות תאורה, כגון מנורות שולחן, פמוטים ומנורות רצפה. הצבע האפור מעניק לחדר גוונים של צל אותם אין להפיג עם מנורת תקרה, אלא באמצעות תאורה שכבתית המחמיאה לחדר.

חדר הילדים

עיצוב של אפור קריר בחדר הילדים, מתאים כאשר הוא משולב עם גוונים צהובים או ורודים להענקת חמימות לחדר. לא כל חדר ילדים צריך להוות קלידוסקופ של צבעים בהרים וצבעוניים. חלל החדר יכול להישמר פשוט ורגיל על מנת שלא להציף את החושים המתפתחים של הילד.

חדר האמבטיה

גוונים של אפור בחדרי אמבטיה, עם חיפוי עץ לבן ואביזרי אינסטלציה עשויים קרמיקה לבנה, מעניקים תחושה קלאסית לחלל. הם משלימים את הגוון האפור טבעי של הריצוף, ומדגישים טון כסוף של מסגרת מראה.

צביעת הקירות

מומלץ להשתמש בגוון שטוח או מבריק במיוחד על הקירות. כל גוון אפור יפה ייראה תעשייתי מתכתי. בעוד שצבע קיר לבן מבליט כתמים וטביעות אצבעות, אפור מסייע להסתרת הפגמים. קירות אפורים משתלבים היטב עם נגיעות גווני שמנת, היות וצבע לבן סיד יכול להוות אפקט צורם מידי.

גוון של לבן יונה הוא בחירה טובה לצביעת שני קירות בצבע אפור בהיר, וקיר אחד בגוון אפור כהה. קירות אפורים קרירים, בחדרים בעלי תאורה טבעית, נראים נהדר ומתאימים אף לתקרות. דרך נוספת היא להשתמש באפור כרקע נפלא לקיר המיועד לתצוגת גלריה של אוסף תמונות בשחור לבן. שטיח לבן ובסיס רצפה לבן מעניקים לחדר ניגוד דרמטי.

אפור וכחול

גוון זה הוא דרך נחמדה לקבל את הטוב ביותר משני העולמות. הוא נראה מדהים בשילוב עם רהיטים עשויים עץ עשיר או רהיטי עור חומים. אפור קריר מעניק לחדר אווריריות קלילה כאשר הוא משולב עם נגיעות של גוונים כחולים. הוא מעניק לחדר תחושת שמים המחשיכים לפני סערה.

בחדר שטוף שמש, שבו הגוון האפור עלול להיראות משעמם, גוון קריר של אפור מחזק את הצבעים ומעניק לחדר צביון זן שליו, מושלם להענקת תחושה חדה, ונקייה.

אפור וצהוב

זהו שילוב מנצח. הגוון האפור מאפשר לגוון הצהוב לזרוח במלוא הדרו העליז. שילוב נועז הוא בחירת דפוסים בהירים וצבעוניים לריפוד או לאביזרי העיצוב בבית. רקע אפור הוא דרך לאזן את האביזרים הצבעוניים ולהעניק להם חזות קרירה ופשוטה.

גוונים צהובים משולבים עם גוונים אפורים מעניקים לחדר תחושת ארציות חמה, נוחה ונעימה. לפני צביעת החדרים, מומלץ לבדוק את מצב התאורה הטבעית של החדר בבוקר, בצהריים ובערב. גוון של אפור צהבהב יכול להשתלב היטב עם גוונים של אפור וחום, ומאירים חדרים נטולי שפע תאורה טבעית.

עיצוב הסלון

ליצירת סלון מדהים, ניתן להשתמש בגוון פחם חם, עם עיטורי דפוסים וקווים, כרקע לפריטי עיצוב שונים בצבעים תואמים. עיצוב זה מעניק לסלון משקל נחמד ותחושה רשמית יותר מצביעת החדר בלבן.

קיר אפור בסלון מהווה רקע מתוחכם לתמונות משפחתיות מוגדלות המוצגות בשחור לבן. ספה לבנה עם וילונות לבנים מקלים את התחושה הכהה של הגוון האפור.

עיצוב פנים אריק סלומון

עיצוב פנים אריק סלומון

אריק סלומון מעצב וגרפיקאי. בוגר לימודי עיצוב ואדריכלות, מנהל מייסד המרכז לעיצוב פנים בשראל - המקום המקצועי ביותר בעולם העיצוב, אדריכלות ונוף.

צרו איתנו קשר
השאירו פרטים או התקשרו כבר עכשיו והמומחים שלנו יסייעו לכם!
צרו איתנו קשר​
מאמרים אחרונים מהבלוג
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!