עיצוב הבית בצבע בורדו

עיצוב הבית בצבע בורדוהרגשה של חמימות ואינטימיות בבית חשובה לכולנו. בורדו הוא הצבע שמעניק את התחושות האלה. צבע בורדו הוא שילוב של צבעים סגול, אדום וחום בגוון עמוק, הוא צבע חזק מאוד וצריך אומץ רב כדי לעצב בית שלם כשהוא הצבע השולט.

בניגוד לצבע אדום שגם הוא חזק ודומיננטי אך גם בוהק ומאיר, צבע בורדו הוא חשוך במקצת וכך אם רוצים לעצב את הבית בצבע בורדו צריך לפעול בחוכמה וצריך לדעת לשלב את החוזק והכהות שלו יחד עם אלמנטים בהירים יותר, נעימים ולא שולטים.

החוכמה הגדולה היא לדעת לצבוע את הקירות בצבע בורדו ולהניח רהיטים באותו צבע כך שלא יהיו ממורכזים ולא ישתרעו על פני שטח גדול ושלם, אלא לדעת לפזר אותם בנקודות מסוימות ולצבוע מקטעי קירות.

בורדו חזק מול צבעים בהירים

מכיוון שבורדו הוא צבע חזק מאוד ובולט הוא ייתן רושם טוב יותר והרגשה נוחה יותר כאשר הוא יבוא ביחד עם גוונים בהירים כמו למשל שמנת, קרם, בז', אפור בהיר וכדומה. הצבעים הבהירים מוציאים מהבורדו את היופי שלו ואת החמימות שבו והופכים אותו מגוון חשוך יחסית לגוון מואר.

אם צובעים קירות רבים בצבע בורדו או מניחים הרבה רהיטים בצבע זה ביחד, החדר מקבל תחושה של סגירות ונהיה בעין קטן יותר, גם אם הוא לא קטן במידותיו. לכן, אם צובעים רק קיר אחד בצבע בורדו ואת שאר קירות החדר משאירים בצבע בהיר או אם מניחים על הרצפה שטיח יפה וגדול בצבע בורדו ועליו רהיטים בצבעים בהירים, החדר מקבל תחושה של חמימות מצד אחד וקלילות מצד שני.

צבע בורדו בסלון

אם רוצים לתת בסלון דגש לקיר מסוים ולצבוע אותו בבורדו, מומלץ לבחור בקיר אחד בלבד – או גדול או קטן, העיקר שלא יהיה עמוס מבחינה ויזואלית.

אם זהו הקיר של הטלוויזיה לא כדאי לתלות שום תמונה מסביב לה אלא להשאיר אותו חלק ונטול תוספות. כדאי אפילו לתלות טלוויזיה עם מסגרת לבנה או כסופה כדי לתת ניגודיות לצבע הבורדו.

אופציה נוספת לקיר הטלוויזיה היא לשלב מסגרת מגבס או מדפים בצבע בהיר ואז לצבוע. אם הקיר בצבע בורדו הוא גדול יחסית, מומלץ להצמיד אליו ספה גדולה ובהירה או שולחן בהיר.

אפשר כמובן להשאיר את הקירות בהירים ורק להניח כל מיני תוספות בצבע בורדו, כמו למשל פסלונים קטנים על המזנון, מסגרות לתמונות, מפה לשולחן, כורסה קטנה בצבע בורדו ועוד. יש אנשים נועזים שילכו רחוק יותר ויוסיפו צבע בורדו רק בחלק מרהיט מסוים כמו למשל את רגלי השולחן בפינת האוכל או רק את פלטת השולחן לצבוע בבורדו.

כתמים של בורדו

עיצוב הבית בצבע בורדו לא חייב להיות רק באמצעות צביעת קירות או מקטעי קירות. אפשר לקנות רהיטים ווילונות שצבועים בבורדו, אפשר לקנות כריות בצבע בורדו ולהניח אותן על הספה, אפשר לתלות אהיל או כמה אהילים בצבע בורדו ואפשר אפילו לשים כמה מרצפות שצבועות בבורדו ולפזר אותן על הרצפה בין המרצפות הרגילות.

באביזרי קישוט גדולים כמו וילונות וספות כדאי לשלב יחד עם הבורדו עוד גוון בהיר ורך שיוריד מהכובד של הצבע הדומיננטי.

בורדו בחדרי האמבט

גם בחדרי האמבט ובשירותים אפשר לשלב דברים בצבע בורדו כמו למשל אריחים על הרצפה, אריחים על הקירות בשילוב עם צבעים אחרים דוגמת שמנת, שחור או אפור, אפשר להניח שיש בורדו על ארונות בחדר, אפשר לצבוע רק את הארון בבורדו, אפשר לשים אסלה בצבע בורדו והיד עוד נטויה.

עיצוב פנים אריק סלומון

עיצוב פנים אריק סלומון

אריק סלומון מעצב וגרפיקאי. בוגר לימודי עיצוב ואדריכלות, מנהל מייסד המרכז לעיצוב פנים בשראל - המקום המקצועי ביותר בעולם העיצוב, אדריכלות ונוף.

צרו איתנו קשר
השאירו פרטים או התקשרו כבר עכשיו והמומחים שלנו יסייעו לכם!
צרו איתנו קשר​
מאמרים אחרונים מהבלוג
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!