עיצוב הבית בזהב

עיצוב הבית בצבע זהב

זהב. מהות המילה מעוררת דימוי של אלגנטיות ועושר, לכן אין זה פלא שמעצבים רבים כל כך אוהבים לעצב חדרים עם נגיעות משמעותיות של זהב. אך כמו עם כל הדברים היקרים, יותר מידי זהב עשוי להיות צעקני. כך שהמפתח לעיצוב בגוון הכתום-צהוב מבריק הזה, הוא למצוא את האיזון הנכון ולחקור את כל הגוונים השונים המשתלבים עימו.

מומלץ לשלב מספר צבעים באופן שיחבר בין גוונים של אפור מודרני לזהב עשיר, כדי לקבל מראה מושך ומודרני. אפשרות נוספת היא שילוב הצבע הזהב עם גוונים חומים שונים או הצבתו בניגוד לגוונים של שחור ולבן. על מנת לעורר השראה, מאמר זה דן במספר הזדמנויות לעיצוב של פז.

כל הנוצץ זהב הוא

עיצוב מתוחכם ומרגיע עם נגיעות של זהב מתאים לחללים מודרניים. השימוש בגוונים של זהב, תוך התאמתם לגלגל צבעים תואם, כוללים מגוון של גוונים החל מצהוב בהיר ועד לזהב עתיק.

עיצוב מדהים של חדר מוכיח כי כל הנוצץ אכן זהב הוא. זהו עיצוב מתוחכם, המספק צבעים הרמוניים המתבטאים בתפזורת של פריטי עיצוב. חדר מעוצב בנגיעות זהב מתאים לאזור שיחה נעים, אך ייחודי, שיכול לעבוד בפינת חדר גדול, פינת אוכל רשמית או כל חלל קטן אחר. האיזון הנעים בין הגוונים השונים של צבע הבסיס והגוונים האחרים, יוצר זוהר נעים וחם.

רעיונות לעיצוב הבית בזהב

לעיצוב החלל נבחר בצבע צהוב חמניות לעיטור הקירות. צבע זה מהווה השלמה לשאר הגוונים והצללים הכהים. נשלב בחלל וריאציות של זהב אשר יהיו מפוזרות בחדר, החל מדוגמת כיסאות עור עתיקים ומזנון מתכת מוזהב בגוון עמוק יותר, ועד לדוגמת זהב עתיק על השטיח.

ביטויים של חום כהה ושחור יכולים להוסיף לליטוש החלל ושוברים את עומס הזהב. יצירות אמנות, כריות רקומות, שולחן עץ בעבודת יד, אגרטל ומנורה מספיקים להענקת ניגוד בחדר, היות והם כוללים את כל הגוונים והצללים המעניקים את ההרמוניה לחדר.

יותר ויותר רשתות שיווק מציעות היום פריטי עיצוב מוזהבים כגון אריחים בגוונים זהובים, טפטים בעלי חוטי זהב רקומים, מוצרי חשמל בעלי עיטורי זהב.

עיצוב התאורה

מומלץ לבחור גופי תאורה בגוונים של זהב בשל התכונות מחזירות האור של צבע זה, אך כדאי לבחור רק חדר אחד בבית שבו יוצב גוף תאורה גדול ודרמטי על מנת להחדיר אלמנט דומיננטי ומרכזי בחלל.

חדר האמבטיה

אריחים גדולים בעלי גימור זהב מאט או זהב מבריק, מתאימים לחלל הקטן של חדר האמבטיה ומעניקים לו סגנון עיצוב מודרני שהתחיל בעיקר בחללים ציבוריים דוגמת מסעדות וחדרי לובי של בתי מלון, ועובר היום גם לתחום עיצוב הפנים של בתים פרטיים.

אפשרות עיצוב נוספת היא שימוש בזהב על מנת "לשבור" את החלל הלבן של חדר האמבטיה באמצעות פריטים משולבים באלמנטים מקוטעים של זהב, כגון בפריטי העיצוב, הארונות, והברזים ואפילו הכיור.

עיצוב הסלון

מומלץ לשלב את צבע הזהב כחלק מצביעה אמנותית או בטפט מעוטר. אפשרות נוספת היא להשתמש בפס דק מוזהב על מנת להדגיש את הצבע העיקרי של הטפט.

ניתן לבחור רהיט דומיננטי בסלון ולצבוע את מסגרתו או רגליו בזהב. כך, למשל, אפשר לצבוע את רגלי השולחן בזהב ולהשאיר את המשטח העליון בגווני לבן או חום. בנוסף, אפשר לבחור רהיט בודד בסלון ולצבוע אותו בזהב, אך במקרה זה יש להקפיד שלא לשלב אלמנטים מוזהבים נוספים בחדר.

עיצוב הפריטים השונים בסלון ניתנים לשילוב באמצעות מסגרות תמונות מוזהבות על מנת להדגיש את העיצוב שלהן. מומלץ לבחור מסגרות חלקות ומודרניות ולא להעמיס על המראה באמצעות מסגרות מיושנות ומעוטרות.

חדר השינה

על מנת להדגיש את הקיר המרכזי מאחורי המיטה ניתן לסמן אותו בדוגמאות גיאומטריות מוזהבות לשם יצירת ההדגשה. מומלץ לבחור דוגמאות שידגישו את גודל החדר. כריות מוזהבות הופכות במהירות כל מיטה פשוטה למעוצבת ביוקרתיות.

ניתן לבחור מספר כריות בעלות מינונים שונים של נגיעות זהב לשם יצירת מראה עדין ואחיד. בנוסף, מומלץ ליצור נגיעת זהב על מסגרת המיטה ולהתאים בנגיעות דומות את הידיות של השידות בצידי המיטה.

עיצוב המטבח

שילוב צבע הזהב במטבח מתאים לחיפוי הקיר. ניתן לבחור משטח שלם בקיר או לצבוע בזהב אריחים בודדים. בנוסף, ניתן לצבוע רק את חיפוי הקיר העליון על מנת ליצור נקודת צבע ממוקדת. הזהב מעניק תחושת אלגנטיות וייחודיות למטבח וניתן להשתמש בו בכל זמן ובכל סגנון עיצוב.

יחד עם זאת, יש לתת את הדעת על הדרך הנכונה לשילוב פריטים מסוימים במטבח, כגון כלים המוצגים בארונות זכוכית, ידיות ארונות מוזהבות או אפילו סכו"ם מוזהב מוצג בתצוגה, ולהתאים אותם כך שישתלבו באופן הרמוני בחלל.

עיצוב מבואה – עיצוב חדר הכניסה

עיצוב פנים אריק סלומון

עיצוב פנים אריק סלומון

אריק סלומון מעצב וגרפיקאי. בוגר לימודי עיצוב ואדריכלות, מנהל מייסד המרכז לעיצוב פנים בשראל - המקום המקצועי ביותר בעולם העיצוב, אדריכלות ונוף.

צרו איתנו קשר
השאירו פרטים או התקשרו כבר עכשיו והמומחים שלנו יסייעו לכם!
צרו איתנו קשר​
מאמרים אחרונים מהבלוג
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!