עיצוב הבית בצבע חום

עיצוב הבית בצבע חום

חום הוא אחד הגוונים הקלילים, הנפוצים והיפים בשל התחושה אמיתית והטבעית אותה הוא מעניק לחלל. ניתן להגיע לגוון מושלם של עיצוב הבית בשפע של טונים ודרגות של חום, החל מחום שוקולד מריר ועד ללבן עם נגיעות גווני מוקה.

גוונים חומים יוצרים סביבה ניטראלית ומסמלים סולידיות של חמימות ארצית. זהו צבע אדמה שורשי וטבעי, אשר מסמל חיבור קרוב לטבע. בניגוד לדעה הרווחת, הוא אינו פשוט ומשעמם, ושילוב שלו עם מערכת צבעים תואמת ומגוונת, מעניק תחושה מלאת חיים של אווירה מסוגננת.

עיצוב בית בחום מתאים לסגנון כפרי, כמו גם לאוסף סגנונות מודרניים, וניתן להחדיר גוונים מעודנים של חום לכל חלל. הגוונים הפופולאריים הם: עץ, חול, קינמון, אגוז, קקאו, שוקולד, נחושת, קפה אלון, מהגוני, אדמה וברונזה.

מאמר זה מעניק מספר טיפים לביצוע נכון של עיצוב בחום.

שילוב מרקמים

הצבע החום מייצג את האדמה ולכן עליו לקבל את הביטוי הקרוב ביותר אל המקורות. צביעת קיר במרקם טיח טבעי, עיצוב הקיר בטיח אמיתי או שימוש באפקט של גוון טיח, מעניקים לחלל אופי עשיר וסגנון אשר מזמין את הטבע פנימה.

היצמדות לטבע

האפקט הטבעי של העיצוב מתבטא בשטיחים קלועים, ספות מבדים טבעיים בגווני לבן מעושן, נברשות ברזל, ווילונות לבנים להשלמת המראה החמים והטבעי לכל חלל.

עיצוב הריהוט

שילוב מוצלח של גווני חום מתבטא היטב בפריטי עיצוב וריהוט עשויים מעץ, היות והם שייכים לאותה משפחת צבעים. מומלץ לשלב רקע חום כהה לרהיטי עץ בהירים להשגת אפקט מודרני, או לבחור שילוב של גוונים בהירים חומים לריהוט עץ כהה להענקת אפקט בוגר ועשיר.

מערכת צבעים תואמת

לצד הגוונים החומים היפים, יש לשלב גוון בסיס תואם, אשר יכול להתבטא בנגיעה של אפור חם עם לבן, או צבע חיטה עם צבע שמנת. הגוון הבסיסי מעדן את הדרמטיות של הגוונים החומים. מומלץ לבחור שלושה גוונים של חום, אשר מתקשרים לגוון זהה. כך, למשל, גוונים של חום הקשורים לגוונים של אדום חום, בשילוב עם רקע אפור או נגיעות ירוקות, מהווה סט צבעים תואם ומהודר.

ניתן לשלב נגיעות של צבע בתוך מערכת הגוונים החומים כגון צהוב חרדל, ירוק מעושן, כחול ואפור מעושן, ואדום יין. יש לבחור את השילובים באופן מושכל ולא לערבב את כולם יחד, אלא לבחור שני גוונים שיעניקו מגע צבעוני לחלל כמו על מנורות, כריות, שטיחים ואביזרי עיצוב אחרים.

עיצוב הסלון

סלון המעוצב בגוונים בהירים יכול לכלול שולחן קפה עשוי מגוון עץ כהה, או שולחן דומיננטי ודרמטי בעל גימור ייחודי על מנת ליצור מראה מעוצב ומודרני. מומלץ להציב על קיר בהיר מדפים עבים חומים לשם הדגשת אפקט הרוחב בחלל, ולהציב פריטים אמנותיים דוגמת אגרטל עץ עם אוסף פרחים טריים, או קערת עץ גדולה לשם הענקת רושם טבעי ונקי. אפשרות נוספת היא לשלב בדים חומים באמצעות כריות בגווני בז' או אפור, ושטיח רך בגוון מוקה.

עיצוב המטבח

השיטה הטובה ביותר לשלב גוון חום במטבח היא באמצעות בחירת חזיתות עץ לארונות. אם נבחר עץ כהה, מומלץ להתאים לו משטח עבודה בהיר, ולהיפך, אם נבחר עץ בהיר לארונות, אפשר להתאים לו משטח עבודה דרמטי יותר.

ליצירת השפעה ביתית חמימה, ניתן לתלות אוסף מדפי עץ דומיננטיים במקום הארונות העליונים ולשלב מספר מדפים תלויים בתוך נישה מעוצבת, או תאורה פנימית, לשם הענקת אפקט מודרני.

חדר הרחצה

מראה קליל ונקי של חדר הרחצה מתקבל באמצעות שילוב אריחים בגווני טורקיז-תכלת וארון אמבטיה עשוי עץ בשילוב נגיעות של גוונים לבנים ליצירת איזון. מומלץ לשלב אריחים בודדים מעוצבים מעוטרים בדוגמה על פי בחירה אישית, כגון אוסף דוגמאות שונות או צורות גרפיטי, לשם הענקת מראה מעוצב בעדינות.

שילוב החום בבית

חום הוא גוון מסורתי אשר מתאים לכל מצב ולכל חדר. אם משתמשים בו באופן מושכל, ניתן לשלב אותו בכל מקום ולהתאים אותו לאווירת העיצוב הכללי של הבית.

עיצוב פנים אריק סלומון

עיצוב פנים אריק סלומון

אריק סלומון מעצב וגרפיקאי. בוגר לימודי עיצוב ואדריכלות, מנהל מייסד המרכז לעיצוב פנים בשראל - המקום המקצועי ביותר בעולם העיצוב, אדריכלות ונוף.

צרו איתנו קשר
השאירו פרטים או התקשרו כבר עכשיו והמומחים שלנו יסייעו לכם!
צרו איתנו קשר​
מאמרים אחרונים מהבלוג
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!