עיצוב בצבע טורקיז

עיצוב בצבע טורקיזטורקיז הוא גוון מיוחד ויפה של צבע שמשלב בתוכו גם כחול וגם ירוק והוא מעניק תחושה של רוגע, של שלווה ושל נינוחות אך מצד שני תחושה של חיים ושובבות.

הרבה אנשים נמצאים במרתון אדיר במהלך היום: מהבית לעבודה, פקקים בכבישים, לחץ גדול בעבודה, דרישות גבוהות מהמנהלים, חזרה הביתה אל הילדים, הסעות לחוגים, מטלות הבית ועוד. מי מאתנו לא מכיר את הרצון לקבל קצת שקט מהכול?

עיצוב הבית בצבע טורקיז מעניק אווירה של רוגע, של שקט ושל נעימות קלילה ועוטפת. הצבעים הקירות, הרהיטים, אביזרי הקישוט, המטבח, הווילונות, חדרי האמבטיה ועוד פינות שונות ברחבי הבית יכולים כולם להתקשט בצבעי טורקיז.

שילוב של כחול וירוק

טורקיז הוא שילוב נהדר ויפה של כחול וירוק. על פי הפאנג שוואי יש משמעות שונה לכל צבע. לפי ראיה זו, הכחול הוא צבע שמתייחס לאלמנט השמיים והים ולכן הוא מרגיע מאוד והוא מתאים לכל האנשים שמחפשים רוגע ושלווה בחיים.

הירוק הוא צבע חי ומעורר אך יחד עם זאת גם מרגיע. הוא מעורר צמיחה והתפתחות, הוא מאזן מבחינה רגשית ומטהר. הטורקיז בעיניי הפאנג שוואי מראה על שובבות ויצירתיות.

חדר השינה בטורקיז

חדר השינה מהווה עבור האדם את המקום שבו הוא נמצא עם עצמו, המקום שבו הוא נח והמקום שבו הוא חש הכי בטוח. שילוב של צבע טורקיז בחדר השינה יכול להיות מקסים אם הוא נעשה במידה נכונה והוא תלוי גם בגודל החדר.

חשוב לדעת אילו וכמה קירות לצבוע, חשוב לדעת איך למקם את הרהיטים בתוך החדר בין הקירות הצבועים וחשוב לדעת היכן מלהניח פריטים קטנים שיוסיפו צבע. מכיוון שטורקיז הוא צבע רגוע ושקט אך מצד שני גם חי מאוד, צריך לווסת את עוצמתו בחדר השינה, בין אם זה על ידי צביעת קירות, בין אם זה שטיח, וילון או מצעים ובין אם זה רהיט מאסיבי כמו מיטה. אם יודעים כיצד לשלב את הטורקיז בתוך החדר, הדבר יכול להיות פשוט מושלם.

סלון בטורקיז

הסלון הוא חלל גדול וישנן הרבה אפשרויות כיצד לעצב אותו בטורקיז. אם רוצים לצבוע את קירות הסלון בצבע טורקיז כדאי שלא להגזים יתר על המידה. צביעת הקירות בחוכמה תהפוך את הסלון ליפה ולא מצועצע. אפשר לצבוע קיר אחד קטן אך במקום בולט בסלון או שאפשר לצבוע את הקיר שמאחורי הספה או הטלוויזיה.

טורקיז משתלב נהדר עם צבעים רגועים כמו חום בהיר ושמנת. אפשר למקם ספה בצבע טורקיז או שטיח וכריות, אפשר לתלות וילונות בטורקיז אבל לשלב אותם עם וילון בהיר בכדי להוריד את מסת הצבע. אם למשל כל קירות הסלון צבועים בצבע בהיר ואנחנו רוצים למשוך את תשומת הלב לרהיט מסוים אפשר לשים כריות טורקיז על הספה, שטיח, פסלונים מטורקיז ועוד.

מטבח בטורקיז

מטבח צבוע בכל מיני גוונים הוא מטבח מיוחד ועשיר. טורקיז הוא צבע חי וחזק יחסית ולכן לא כדאי למלא בו את כל המטבח כדי שלא יהיה עמוס מדי.

אפשר להניח שיש טורקיז על ארונות בעיצוב כפרי בצבע שמנת, אפשר לבחור שארונות המטבח יהיה צבועים בטורקיז ועליהם מונח שיש בצבע שמנת כדי ליצור איזושהי ניגודיות, אפשר להוסיף אריחים מפסיפס טורקיז ולפזר אותם על הקיר, אפשר לבנות מדפים חשופים בצבע טורקיז או מדפים בהירים ועליהם להניח כלי מטבח בצבע טורקיז. אפשר לעשות עוד הרבה מאוד דברים כדי להפוך את המטבח לחדר יפיפה טבול בצבע טורקיז.

עיצוב פנים אריק סלומון

עיצוב פנים אריק סלומון

אריק סלומון מעצב וגרפיקאי. בוגר לימודי עיצוב ואדריכלות, מנהל מייסד המרכז לעיצוב פנים בשראל - המקום המקצועי ביותר בעולם העיצוב, אדריכלות ונוף.

צרו איתנו קשר
השאירו פרטים או התקשרו כבר עכשיו והמומחים שלנו יסייעו לכם!
צרו איתנו קשר​
מאמרים אחרונים מהבלוג
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!