עיצוב הבית בצבעי פסטל

עיצוב הבית בצבעי פסטל

יש משהו מרגיע בצבעים שגורמים לתחושת ביתיות ונעימות. לאורך כל שנות מגמות עיצוב פנים בסגנון רטרו, ועיצוב נועז ומבריק בסגנון שנות השבעים והשמונים, ההקפדה על הצבע תמיד יצרה את האווירה המבוקשת על פי סגנון העיצוב הנבחר.

לצבעי פסטל יש כברת דרך ארוכה בעולם העיצוב והם מעניקים תחושה נינוחה לחלל המגורים. הם מוספים נגיעת רטרו למכשירי המטבח ונראים מודרניים באופן ייחודי כאשר משתמשים בהם באופן ניטראלי לעיצוב כל הבית.

כל אדם מקבל ניצוץ של יצירתיות ממקורות שונים. אפשר לבקר בחנות ממתקים, לעבור בשוק או לצאת לטיול בגנים בוטניים, על מנת להתבונן בגווני פסטל טבעיים אשר נמצאים בכל מקום על בסיס יומי. מראת אלו מעניקים השראה לקביעת סגנון השימוש בגווני פסטל ליצירת מראה חדש, יצירתי ונועז.

מאמר זה בוחן מספר דרכים צבעוניות להתוודעות מחדש אל הפסטלים בעיצוב פנים מודרני.

לגלות מחדש את כוח המשיכה של צבעי הפסטל בבית

במשך תקופה ארוכה ורוד נועד לבנות וכחול נועד לבנים, וזה היה השימוש היחיד בצבעי פסטל אופנתיים לבית. צבעים אלו זוהו רק עם נשיות וילדים. בשנות החמישים והשישים יצאו צבעי הפסטל בשילוב עם צבעים שחורים נועזים ובולטים, ויצרו ניגוד רב עוצמה לאמירת העיצוב. היום חזרו הפסטלים ובגדול. בין אם משתמשים בהם באופן מהפכני או רק מוסיפים מספר נגיעות לבדי הריפוד, הם משתלבים נפלא בעיצוב הפנים.

צבעי פסטל אינם מיועדים לצעירים בלבד או להעדפות סגנון נשיות. היכולת לשייך כחול כהה, טורקיז ותכלת בשילוב מצעי חדר השינה, גורמת להחייאת כל חלל גברי. יש לזכור כי צבעי פסטל יוצרים עומק כאשר הם משולבים עם דפוסים וצבעים נועזים יותר. ניתן להשתמש בהם להדגשת הצבעים הדומיננטיים האחרים, או להשתמש בהם כמוקד בפני עצמם.

מומלץ לבחור פרטי ריהוט כגון ספה ושולחנות תואמים בשילוב רמזים של פרחים, פסים, נקודות או דפוסים שונים בגווני פסטל על מנת לשפר את עיצוב הפנים ולהעניק לו מראה מתוחכם.

להמציא מחדש את גווני הפסטל עם ניטרליות מאופקת

יש משהו כה מרגיע בגוונים בהירים לחללים אליהם ניתן לברוח מהעולם והם מתאימים לכל חדר, כולל המקלחת, חדר השינה והסלון. הם אידיאליים לשימוש בבדים צבעוניים ורכים, מצעים, ועיצוב אמנותי בחלל.

אם מעצב הפנים מתבקש לשמר צביון גברי יותר לחדרים, ניתן לשקול שילוב של משטחים קשים בצבע כהה יותר כגון רצפת עץ ואריחים בגוונים כהים, וריהוט בגוונים בהירים יותר, על מנת ליצור איזון שווה בין הגוונים.

כשחושבים על צבעי פסטל, חושבים על שבעה או שמונה גוונים בלבד, המייצגים את הקשת בענן. אך ניתן לגלות עולם שלם של צלילים עמומים או במילים אחרות, להחיות את הגוונים "האפורים" של כל הצבעים. ניתן למצוא גרסת פסטל בכל צבע, כמו למשל סגול עמוק אשר יכול להוות גרסת פסטל לילך, או אפור מאופק עם נימה סגולה ליצירת עיצוב בגווני פסטל.

כך, למשל, צבעי פסטל יכולים להיות תוספת המעניקה חיים לעיצוב פנים בסגנון כפרי קלאסי. אפשר להתחיל עם רהיטים מוצקים מעוטרים בדפוסים בהירים ולשלב אותם בחדר. דרך נוספת היא להשתמש בגווני פסטל לבנים, צהובים, ורודים, ירוקים וכחולים על מנת להחדיר לבית השפעה טבעית. הם משתלבים יפה כרקע לרהיטי עץ ועיצוב עתיק והופכים את הבית למעורר השראה.

הקאמבק של מכשירי המטבח בצבעי פסטלאוזניות

מכשירי המטבח ביצעו כברת דרך ארוכה מהגוונים של לבן, בז' ושחור. היום ניתן לראותם בכל צבעי הקשת כמעט על המקרר, התנור, ומכשירי השיש הקטנים דוגמת הבלנדר והמערבל.

בין אם הנטייה היא לנגיעות ורודות קטנות או העדפה לשימוש בפסטל על ריהוט גדול יותר של המטבח, גוונים אלו זמינים במבחר מדהים מלבנדר, דרך ורוד ועד צהוב חמאתי. צבעי פסטל הם דרך נפלאה להפוך את המטבח ממשעמם למעורר השראה.

בחירה נכונה של שימוש בעץ לשילוב עם צבעי פסטל

נגיעות קלות של צבעי פסטל יכולות להתמזג עם חומרים טבעיים כגון ציפוי עץ, רצפות עץ, ומחצלות קש. גוונים בהירים של עץ כגון אלון לבן, במבוק, מייפל קל וגוונים דומים, מחמיאים לעיצוב הפסטל.

אם רוצים ליצור ניגוד, ניתן לנווט את הבחירה לכיוון רהיטי עץ בגוון דובדבן עשיר שנראה מדהים עם צבעים בגוון ורוד ואפרסק, או שניתן לנסות יצירת ניגוד באמצעות גוונים של נגיעות בצבע חום עמוק לצד פסטל צהוב, כחול או ירוק.

עיצוב פנים אריק סלומון

עיצוב פנים אריק סלומון

אריק סלומון מעצב וגרפיקאי. בוגר לימודי עיצוב ואדריכלות, מנהל מייסד המרכז לעיצוב פנים בשראל - המקום המקצועי ביותר בעולם העיצוב, אדריכלות ונוף.

צרו איתנו קשר
השאירו פרטים או התקשרו כבר עכשיו והמומחים שלנו יסייעו לכם!
צרו איתנו קשר​
מאמרים אחרונים מהבלוג
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!