רעיונות לעיצוב הבית בסגנון שיק

עיצוב פנים בסגנון שיק

כמעט כולם רוצים להרגיש בבית עם עיצוב התואם את העדפותיהם האישיות. מגמות העיצוב החדשות כוללות סוגי טרנדים בעיצוב פנים וההום סטיילינג. שימוש במרקמים, חומרי גלם שונים, תאורה ייחודית וריהוט אשר משתלבים זה עם זה תוך מיקום המתבסס על תהליך מחשבתי הגיוני מצד אחד ויצירתי מצד שני, יוצרים בית מסוגנן.

איך לא מעמיסים יתר על המידה, איך יודעים להתאים את הצבעים הנכונים בכל חלל במטרה ליצור את האווירה המושלמת – הנה כמה טיפים בעיצוב הבית שיעניקו לביתכם מראה שיק שקשה יהיה לעמוד בפניו והחשוב מכל יגרמו לכם להרגיש סוף כל סוף – בבית.

 

מתחילים עם לבן, פשוטו כמשמעו, ממשיכים עם נגיעות של וינטג’

הסגנון מחייב בשלב הראשון עבודה עם הצבע הלבן או גווני השמנת השונים. לאחר מכן, נוכל לשלב נגיעות של צבעי פסטל עדינים בהתאם לסוג ומאפייני החלל. הרצפה צריכה להיות בצבעים ניטרליים וזה פחות משנה אם החלטתם ללכת על רצפת דמוי פרקט או אריחים. ״לבן שטוף״ יכול להיות מושלם באזור הכניסה ובמסדרונות.

הסגנון מחבק באהבה כיסאות קש וספסלי עץ. בחללים כמו חדרי אמבטיה ואפילו בגינה, מומלץ לשלב אביזרים בסגנון וינטג’ כגון עיצוב תאורה מיוחד, רהיטים ישנים, שטיחים, מגבות וכדומה. בכל מקרה, כאשר משלבים אביזרים המטרה היא תמיד לשמור על איזון בין סגנון עיצוב עתיק לבין סגנון עיצוב מודרני כדי להימנע מעומס.

כך, למשל, ניתן לשקול להוסיף פריטי כסף ייחודיים על בסיס שולחן עץ מלא אבל להימנע מווילונות בסגנון עתיק עם פרחים גדולים שייצרו כמעט בכל חלל מראה זקן ועייף. לעומת זאת, פרחים ישתלבו נפלא כטפט צעיר בחדרי ילדים או בדפוס על פני כריות מדליקות בחדר השינה.

רהיטים בסגנון שיק אותנטי – ספה גדולה ומסיבית היא חלק בלתי נפרד מהסגנון הזה וזה בדיוק הנקודה ליצור משחק בין מרקמים וגוונים. כדאי לשלב בכל חלל רהיט אחד משובח המאופיין בשטפי צבע או שכבות ולהוסיף לרהיט נגיעות צבעוניות מדליקות שיעניקו לו ערך מוסף ואופי. שימוש בנייר זכוכית וצביעה עצמאית, בהחלט יש להם כאן מקום.

פריטי עיצוב להשלמת שיק

ניתן לעשות שימוש במסגרות עץ ישנות במטרה ליצור מראות, פוסטרים מדליקים או תמונות. אפשר גם למצוא אותן במחירים זולים בשוק הפשפשים, חנויות יד שנייה וחנויות המוכרות עתיקות.

פריט נוסף להדגשת עיצוב בסגנון שיק בסלון, פינת האוכל או במטבח הוא השנדליר. מומלץ למקמו בחלל עם תקרה גבוהה ולשלב אותו עם רהיט שמציג נוכחות. במטבח, אפשר לשלב נגיעות של וינטג’ על ידי הוספת מגבות ידיים פרחוניות, ספסלים, סכו״ם וצלחות באותו סגנון. אפשר גם ללכת על משהו קצת מחוץ לקופסא ודווקא להרכיב את הסטים שלכם בצורה שאיננה אחידה מה שייצור גיוון ויכניס הרבה יצירתיות למטבח שלכם.

קיימות שיטות רבות להפוך כל חלל לשיק אמיתי, כל מה שצריך זה לקבל קצת השראה מסרטונים ברשת, לדפדף בין אתרי העיצוב השונים, לטייל בשווקים וליישם את זה על פי גודל החלל והטעם האישי שלכם כמובן.

 

עיצוב פנים אריק סלומון

עיצוב פנים אריק סלומון

אריק סלומון מעצב וגרפיקאי. בוגר לימודי עיצוב ואדריכלות, מנהל מייסד המרכז לעיצוב פנים בשראל - המקום המקצועי ביותר בעולם העיצוב, אדריכלות ונוף.

צרו איתנו קשר
השאירו פרטים או התקשרו כבר עכשיו והמומחים שלנו יסייעו לכם!
צרו איתנו קשר​
מאמרים אחרונים מהבלוג
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!