עיצוב הבית בזול

עיצוב הבית בזולנכנסים בקרוב לבית החדש? עוברים דירה? אין צל של ספק שעליכם להעניק חשיבות מכרעת לסוגיית העיצוב שלו. אלא שיחד עם ההתרגשות הכרוכה במעבר, לא מעט ישראלים מרגישים חשש לקראת הצעד הזה. הפחד העיקרי הוא שמא מלאכת העיצוב תהיה כרוכה בעלויות כספיות שיהיה קשה מאד לעמוד בהן.

החדשות הטובות הן שניתן למצוא כיום לא מעט דרכים באמצעותן ניתן להוזיל במיוחד את מלאכת עיצוב הבית. הנה מספר טיפים שיוכלו לעשות עבורכם את ההבדל.

חשיבותו של חידוש

כאשר עוברים דירה, וגם כשמעוניינים לשנות את עיצוב הבית הקיים באופן משמעותי, אין הדבר אומר שצריך להתחיל ולרכוש את כל הפריטים מחדש, על כל העלויות הכספיות המשמעותיות שבכך.

הפתרון המשתלם הרבה יותר הוא לחדש את הרהיטים הקיימים, מה שנעשה בעלויות כספיות נמוכות במיוחד: אפשר לצבוע את הרהיטים, להוסיף להם חיפויים (למשל, חיפוי פורמייקה) – ובכך "להצעיר" את הבית בצורה משמעותית.

השמת דגש על חומרי הגלם

כשחושבים על עיצוב בית, ברור שלא ניתן שלא להשקיע מחשבה מעמיקה בסוגיית משמעותית ביותר, והיא בחומרי הגלם שירכיבו את הרהיטים ואת המפלסים השונים.

חשוב, בכל המקרים, לוודא כי אכן אלה נחשבים לעמידים במיוחד, ושצפוי שיחזיקו מעמד שנים ארוכות: כל עיצוב זול הופך ליקר הרבה יותר כשנדרש לחדש אותו חדשות לבקרים. בדקו את ההנחיות לתחזוקת חומר הגלם, בין השאר בסוגיות הנוגעות לניקוי שלהם

המפתח להצלחה נמצא בפרטים הקטנים

את השינוי המרענן במראה ניתן להשיג גם באמצעות הוספת פריטים קטנים, אך כאלה שעושים הבדל גדול, לתוך משוואת העיצוב. סלסלאות, פריטי נוי, פסלים או פרחים, שניתן לרכוש כיום במחיר נמוך במיוחד, מחוללים תמוורת חיוביות ביותר בחלל בו הם מושמים.

יתרון אחר שלהם נוגע היכולת לשנות את עיצובם וארגונם מתי שחפצים בכך, מבלי שצריך להתחיל לעצב את כל המרחב מחדש.

טפטים, מדבקות ומה שביניהם

בשנים האחרונות, הלכה וגברה המודעות לכך שתחום העיצוב של הבית חייב להעניק חשיבות מכרעת גם לקירותיו: הם חשופים לעיני הכול, תופסים נפח רב משטח הבית ומושכים אליהם תמיד תשומת לב.

אלא שיש פריטים באמצעותם ניתן לשדרג את מראה כל קיר באופן הפשוט והזול ביותר: מדבקות או טפטים, למשל, ניתנים להשמה בקלות, ואפשר למצוא מגוון עצום של צורות, סגנונות ודמויות, וזאת על פי הייעוד שלהן בהתאם לחדרי הבית.

יתרונותיה המגוונים של תאורה נכונה

אם תשאלו כל מעצב פנים או אדריכל, סביר שהוא ידגיש בפניכם את חשיבותה של תאורה נכונה, שבכוחה לחולל פלאים במראה של החלל כולו. גופי תאורה כיום ניתנים לרכישה בכל סוג ובכל סדר גודל, וניתן להוסיף אותם גם למרחבים קיימים.

ואגב, ברור שגופי התאורה כוללים בתוכם כיום גם אלמנט עיצובי מהשורה הראשונה: הן מגיעים בצורות המקוריות ביותר שניתן למצוא, ואפשר להשתמש בהם גם לצורך הסתרה של נקודות תורפה מסוימות, שיש בוודאי בכל בית.

אז איך מתחילים לעצב?

אלו הם חלק מהדגשים העיקריים שיכולים להפוך את מלאכת עיצוב הבית שלכם לפשוטה, אך כמובן שלא היחידים. כמו כן, ברור שיש להעניק חשיבות מכרעת למאפיינים של הבית הספציפי, בין השאר מבחינת שטח, החלוקה למפלסים, מיקום וכיוצא בזה.

היות ואף אחד לא נולד מעצם פנים, וגם לא אדריכל, המלצה ברורה למעוניינים בעיצוב מיטבי של הבית, במחיר הזול ביותר, היא להיעזר בבעלי מקצוע מהסוג הזה.

חשוב לזכור שמלאכת האדריכלות והעיצוב, על גווניהם השונים, אינה פשוטה כלל, וכשלא יודעים את המלאכה עלולים ליפול לבור כלכלי לא מתוכנן. עלויות השימוש בבעל מקצוע, לכן, בטלות בשישים אל מול התמורות, גם הכספיות, המושגות באמצעותו.

עיצוב שנראה כמו מיליון דולר בתקציב מינימלי>>>

עיצוב פנים אריק סלומון

עיצוב פנים אריק סלומון

אריק סלומון מעצב וגרפיקאי. בוגר לימודי עיצוב ואדריכלות, מנהל מייסד המרכז לעיצוב פנים בשראל - המקום המקצועי ביותר בעולם העיצוב, אדריכלות ונוף.

צרו איתנו קשר
השאירו פרטים או התקשרו כבר עכשיו והמומחים שלנו יסייעו לכם!
צרו איתנו קשר​
מאמרים אחרונים מהבלוג
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!