עיצוב דירות גג

עיצוב דירות גג

עיצוב גגות ומרפסות גג הפך לטרנד פופולרי בענף הנדל"ן. עיצוב דירות גג הוא לא רק אסתטי אלא גם פונקציונלי. אדריכלים ומעצבי פנים רבים משלבים כעת אלמנט עיצובי זה כדי ליצור חללים חיצוניים יפים ופונקציונליים עבור התושבים.

היתרונות של עיצוב דירות גג הם רבים. הוא מספק מרחב חיצוני ייחודי ופרטי לתושבים להירגע, לארח אורחים או ליהנות מהנוף. העיצוב ממקסם את השימוש בחלל תוך מתן אפשרות ידידותית לסביבה, ומפחית את השפעות אי החום העירוני. מרפסות גג מציעות גם הזדמנות מצוינת לגינון עירוני וחקלאות, התורמות לחיים בר קיימא.

כאשר מעצבים דירת גג חשוב לתת את הדעת על בטיחות ונגישות. ניקוז נכון ואיטום הם גם חיוניים כדי למנוע נזקי מים. העיצוב צריך לשקף גם את נושא העיצוב הכולל של הבניין והשכונה שמסביב.

עיצוב דירות גג הוא דרך חדשנית ופונקציונלית למקסם את המרחב ולספק אפשרות ידידותית לסביבה לחיים עירוניים. הוא מציע מרחב חיצוני ייחודי לתושבים להירגע, לארח וליהנות מהנוף. בתכנון וביצוע נכונים, מרפסת גג מעוצבת יכולה להפוך בניין רגיל למרחב מגורים יוקרתי. דירת גג היא חלל מפנק ממנו ניתן להשקיף אל הנוף, תוך כדי לגימת כוס קפה בפינת ישיבה נעימה, או אף להשתכשך בג'קוזי. עיצוב הפנים צריך להיות מרשים ובדרך כלל לדירות גג קיים פוטנציאל עיצוב פנים נרחב. חלל הדירה עצמה נפרץ אל הגג, והשטח מנוצל לקומה נוספת לכל דבר כאשר סגנון העיצוב השולט הוא השימוש בחללים נרחבים מוארים היטב בניצול מקסימאלי של התאורה הטבעית.

עיצוב דירות גג

עיצוב חללי דירת הגג

בשלב ראשון, מוסרות המחיצות המקוריות, ודלת הכניסה ממוקמת כך שניתן יהיה להגדיל את שטח החלל המתוכנן בהמשך. הפתחים הקיימים מורחבים, ובהתאם לשטח הקיים מעוצבים הסלון הנפתח אל המטבח, וקומת האוכל ממוקמת בקומה העליונה.

בקומה התחתונה ממוקמת יחידת ההורים, ואילו הקומה הראשונה כוללת חדר ילדים, פינת טלוויזיה, וחדר אמבטיה בעל אריחים אותם ניתן להזמין עם עיטורים המיוצרים בהזמנה אישית. בקומה התחתונה ממוקמת יחידת ההורים.

העיצוב המשמעותי ביותר הוא העתקת גרם המדרגות והצבתו מחדש לצד דלת הכניסה, על מנת להעצים את תחושת המרחב בחלל המגורים. כל הקונספט של עיצוב דירת גג צריך לנצל באופן מקסימאלי את שטח הדירה, כאשר עיקר העיצוב הוא החשיפה לנוף בקומה העליונה, הנפרץ אל מרכז המרחב.

הקומה העליונה משקיפה אל הנוף הנגלה לעין מבעד לויטרינות גדולות, ובאופן טבעי, הנוף הוא זה שמגדיר את אזור החלל המהווה פינת אירוח עם יציאה אל מרפסת גג, אזור מטבח ופינת אוכל קטנה, בנוסף לפינת האוכל המרכזית, המוסתרת מאחורי מחיצות ארון תמימות, ומאפשרת נשנושים קלים.

היתרון בדירות גג הוא ניצול שטח הגג, אשר כרוך בתכנון מוקפד. גרם מדרגות עשוי מתכת מוביל, פשוטו כמשמעו, אל חלקת גן עדן קטנה. על רצפת הגג מונח משטח דק רחב המקושט בעציצים גדולים, ועל פי אפשרויות השטח, ניתן להציב במרכז ג'קוזי מפנק ומסביבו לפזר כורסאות גן מעוצבות ופינת ישיבה נעימה.

מומלץ לעצב דירות גג באופן המעניק תחושת חלל חמימה הנובעת מנוכחות ריצוף וריהוט עשוי עץ, קירות צבועים בגוון שמנת ושילוב מיטבי של אסתטיקה עם פונקציונאליות. בפינת המשפחה, לדוגמה, ניתן לתכנן פתח גדול בעל אדן אבן פנימי רחב אשר משמש כספסל ישיבה, וחלקו התחתון מנוצל למיקום מגרות אחסון.

עיצוב החלל של דירות גג צריך להיות מגוון ועשיר תוך שמירה על איזון הרמוני ומעודן, ללא השתלטות של חומרים או מרכיבים ספציפיים. גגות מעוצבים ומרפסות גג שינו את הדרך בה אנו חיים באזורים עירוניים. גגות שהיו בעבר חללים עקרים ולא מנוצלים, הופכים כעת לחללי מגורים יפים. גינות על הגג, טרקלינים חיצוניים ובריכות שחייה הן רק חלק מהדרכים שבהן הגגות הופכים לחללים פונקציונליים ואסתטיים.

ריצוף דירת גג

העדפה לריצוף בעץ אלון בגוון בהיר מעצימה את תחושת המרחב בחלל המגורים. גם הסלון, גרם המדרגות והמטבח מעוצבים מאותו חומר. פינת האוכל והמרפסת, לעומת זאת, מרוצפים באריחי אבן. שיטת ריצוף זו מייצרת תחושת המשכיות בין הפנים והחוץ ומעצימה את השפעת הנוף.

שימוש בתאורה הטבעית והמלאכותית

האור הטבעי הממלא את הבית יוצר עניין ויזואלי. נברשות שנדלייר הממוקמות במרכז תקרת פינת האוכל מעניקות אווירה חמימה, לצד גוון האור הלבן המככב בקירות, ותואם את פריטי העיצוב והריהוט הבהירים. כך, למשל, גם המטבח מוקף בחלונות גדולים היוצרים חלל נעים מואר היטב אשר מזמין את הדיירים להשתמש בו לעיתים תכופות.

בעידן המאופיין באמצעי תאורה שקועים או סמויים, ניתן לעצב תאורה כיד הדמיון הטובה. את כל גופי התאורה, למעט שנדלייר הקריסטלים הממוקם בפינת האוכל, ניתן לעצב בהזמנה אישית של פרזול וזכוכית מעוצבת, או לאתר אמצעי תאורה מעניינים ומקוריים בשוק הפשפשים.

בשעות היום מוצפת הדירה תאורה טבעית נעימה המגיעה דרך הויטרינות הגדולות, ובשעות הערב היא עוטה רכות באמצעות גופי תאורה ואורות העיר הנשקפים ומעניקים נופך קסום. דיירים המגוררים בדירת גג מעוצבת היטב, כמעט ואינם רוצים לצאת ממנה, וניתן בקלות להבין מדוע.

עיצוב פנים אריק סלומון

עיצוב פנים אריק סלומון

אריק סלומון מעצב וגרפיקאי. בוגר לימודי עיצוב ואדריכלות, מנהל מייסד המרכז לעיצוב פנים בשראל - המקום המקצועי ביותר בעולם העיצוב, אדריכלות ונוף.

צרו איתנו קשר
השאירו פרטים או התקשרו כבר עכשיו והמומחים שלנו יסייעו לכם!
צרו איתנו קשר​
מאמרים אחרונים מהבלוג
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!