עיצוב דירות גן

בערים וביישובים רבים ברחבי מדינת ישראל ניתן למצוא כיום דירות גן. אלה כוללות בתוכן לא מעט יתרונות מהותיים, ונחשבות לבחירה הטובה ביותר שניתן לעשות בתוך בניין רב קומות. כשמדברים על עיצוב דירות גן, ניתן להצביע

על כך שמדובר במשימה שאינה מורכבת כלל וכלל. הנה מספר דגשים שיוכלו לסייע לכם לבצע אותה על הצד הטוב ביותר

עיצוב דירות גן

המאפיינים של דירות גן

דירות גן, כידוע, הן הדירות הנמצאות בקומה הראשונה של דירות מגורים. כפי שניתן להשיג משמן, המדובר הוא בדירות במפרט טכני זהה לזה של יתר הדירות בבניין, בין השאר מבחינת שטח הדירה, אך עם תוספת משמעותית אחת: החצר.

עיצוב דירות גן, בהתאם להגדרה הבסיסית הזו, כולל בתוכו שני היבטים. הראשון הוא עיצוב הדירה עצמה, שאינו שונה במידה משמעותית מאשר יתר הדירות בבניין המגורים הנתון. כאן, ניתן לבחור בכל סוג של עיצוב, מתוך מטרה להבליט את היתרונות הבסיסיים של הדירה.

ההיבט השני, כמובן, הוא עיצוב הגן עצמו, שחייב להיות מוקפד. בניגוד למקרה של בתים פרטיים, שטח החצר של דירות גן נוטה להיות מצומצם באופן יחסי, והוא תחום תמיד בגדר. לכן, העיצוב חייב להיות מוקפד, כשתוספות יעילות במיוחד שלו הן של פרגולות, פרחים, עצים, פסלים וכיוצא בזה. עקב התנאים המוגבלים, בוחרות משפחות רבות שבאמתחתן דירת גן בגינה סולידית – זה לא המקום לצמחיה הפרטית.

הקשר שבין הפנים לחוץ

ניתן להצביע על שתי תפיסות שונות בכל הנוגע לשאלה של עיצוב דירות גן. התפיסה הראשונה תתייחס אל דירת המגורים עצמה כ"רגילה", ואל הגן כלא יותר מאשר תוספת, גם אם משמעותית, אליה. על פי הגישה הזו, יש לעשות את כל המאמצים על מנת שדירת המגורים תעוצב באופן הנעים ביותר, בהתאם לתדמית ולאווירה שמעוניינים ליצור, כשהגן מהווה מפלט נוח, אך לא בהכרח כזה שחייב להתאים עצמו לעיצוב הדירה עצמה.

הגישה השניה גורסת שלא ניתן להפריד בין הבית לחוץ שלו. הדוגלים בגישה זו ינסו לשמור על קו עיצובי אחיד ככל האפשר בין פנים וחוץ הבית. משימת העיצוב במצב הזה נוטה, מטבע הדברים, להיות מעט מורכבת יותר, אך כשהיא נעשית היטב היא יכולה להצעיד את מראה הבית כולו מספר צעדים קדימה.

כך מעצבים דירות גן

בלי קשר לגישה שדוגלים בה, עיצוב דירת גן נחשב למורכב באופן יחסי. בניגוד לבתים פרטיים, כאן מרחב התמרון מצומצם באופן יחסי, כשחלק מהפעולות יש לבצע תוך התחשבות בשכנים: אין לשכוח שזוהי דירה בבניין בו הם מתגוררים. כמו כן, הגמישות לגבי מפרט הדירה אינה גדולה אף היא, מאחר והדירה, כאמור, דומה מאד לאלה שנמצאות מעליה.

מכאן, ניתן לטעון בפה מלא כי שימוש בשירותיהם של בעלי מקצוע במלאכת העיצוב עשוי להיות יעיל במיוחד: בין אם המדובר הוא במעצב פנים, במעצב גינות או בשניהם, הייעוץ המקצועי של גורם הבקיא בתחום יוכל לחולל תמורות חיוביות ביותר לבית ולגינה שלו גם יחד.

מומלץ לחשוב מראש על האווירה שאתם מעוניינים ליצור בבית, ועל התפקיד שהחצר תתפוס בו: במידה ואתם מעוניינים לארח לא מעט מכרים, למשל, סביר שרהיטי גינה הם אחת הרכישות המשמעותיות ביותר שתצטרכו לעשות.

דירות גן מעוצבות הן בחירה פופולרית למי שמחפש מרחב מגורים שליו ויפה. עם עיצוב ועיצוב נכונים, ניתן להפוך דירת גן לבית נעים ומזמין.

בין אם אתם מעדיפים מראה מודרני או מסורתי, יש אינספור דרכים לקשט את דירת הגן שלכם כדי לשקף את הסגנון האישי שלכם. כשזה מגיע לעיצוב דירת הגן שלך, חשוב לקחת בחשבון את הפריסה ואת האלמנטים הטבעיים של החלל שלך.

שילוב צמחים, פרחים ואלמנטים טבעיים אחרים יכולים לעזור להכניס את החוץ פנימה וליצור אווירה שלווה. בחירת הצבעים, הדוגמאות והטקסטורות הנכונות יכולה גם לעשות הבדל גדול ביצירת חלל מגובש ומזמין.

אם אתם מחפשים השראה לעיצוב דירת הגן שלכם, ישנם משאבים רבים זמינים באינטרנט ובמגזינים לעיצוב הבית. תוכלו גם להתייעץ עם מעצב פנים מקצועי שיעזור לכם ליצור מרחב מגורים מותאם אישית ומסוגנן. עיצוב דירת גן יכול להיות חוויה מהנה ומתגמלת. עם מעט יצירתיות ותשומת לב לפרטים, תוכלו להפוך את דירת הגן שלכם לבית יפה ונוח.

עיצוב פנים אריק סלומון

עיצוב פנים אריק סלומון

אריק סלומון מעצב וגרפיקאי. בוגר לימודי עיצוב ואדריכלות, מנהל מייסד המרכז לעיצוב פנים בשראל - המקום המקצועי ביותר בעולם העיצוב, אדריכלות ונוף.

צרו איתנו קשר
השאירו פרטים או התקשרו כבר עכשיו והמומחים שלנו יסייעו לכם!
צרו איתנו קשר​
מאמרים אחרונים מהבלוג
צרו איתנו קשר
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!